Möt fyra stöddiga kämpar från Quake Champions

Robot
Medlem
Möt fyra stöddiga kämpar från Quake Champions

"få tillgång till begränsad wallhack och teleportera runt på banan"
Wtf!?

Detta är inte quake, detta är overwatch med quakekaraktärer och påklistrad quakelogga. Quake ska bygga på skill, snabbhet och precision. Inte på talents....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Låt Overwatch klonera svälla marknaden !

Medlem

Lycka till med det. Själv blir det nog UT som verkar bli det spel som UT 3 borde ha blivit. Jag tvivlar på att en majoritet av de som gillar Quake är intresserade av att Quake blir mer som Overwatch.

Medlem

Personligen så ser jag fram emot detta är taggad

Medlem
Skrivet av RedZour:

Personligen så ser jag fram emot detta är taggad

Jag också, som faan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Älskar Overwatch men idéen med Champions ger dålig magkänsla. Att kunna se genom väggar och teleportera i Quake känns kontraproduktivt till själva formulan.

För mig var Quake att alla hade samma förutsättningar (inga klasser, inga uppgraderingar, ingen randomness) och djupet handlade i att bemästra dessa.

Vet faktiskt inte vad ett nytt Quake egentligen är bra för heller. Quake Live är fantastiskt och att bara göra en snyggare version kvittar egentligen.

Nya UT ser tyvärr inte alls lovande ut när jag ser dess gameplay. Känns som det är grafik och ingen känsla. Detta blir utmaningen för Quake Champions också. Det är så mycket känsla som måste sitta rätt och hoppas verkligen strafe jumpingen inte är fördummad eller borta!

Inaktiv

Om spelet har quakevapen och quakemovement så är det redan mer intressant än 99% av alla andra FPS.
Hoppas på VQ3 movement utan air control men så blir det nog inte.
Jag spelade mycket CTF med runor(som gav olika förmågor) i Quake Live betan och tyckte det var roligt, abilities är inte nödvändigtvis något dåligt.

Skrivet av Pettor:

Vet faktiskt inte vad ett nytt Quake egentligen är bra för heller. Quake Live är fantastiskt och att bara göra en snyggare version kvittar egentligen.

Fast väldigt få spelar de Quakespel som redan finns, QL är det största med 500-600 average players online. Och utvecklare vill tjäna pengar, det är ju oftast därför de utvecklar nya spel.
Jag som spelat QL nästan varje dag i perioder sedan 2009 ser gärna ett nytt Quake med nya roliga spellägen, bra grafik och massa nya spelare.

Medlem

En champion med inbyggd wallhack jaha ja.

Medlem

Dom måste göra ett nytt Quake för att tjäna pengar, som sagts, QL må vara bra, men det är gammalt och få bryr sig om det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Älskar Overwatch men idéen med Champions ger dålig magkänsla. Att kunna se genom väggar och teleportera i Quake känns kontraproduktivt till själva formulan.

För mig var Quake att alla hade samma förutsättningar (inga klasser, inga uppgraderingar, ingen randomness) och djupet handlade i att bemästra dessa.

Vet faktiskt inte vad ett nytt Quake egentligen är bra för heller. Quake Live är fantastiskt och att bara göra en snyggare version kvittar egentligen.

Nya UT ser tyvärr inte alls lovande ut när jag ser dess gameplay. Känns som det är grafik och ingen känsla. Detta blir utmaningen för Quake Champions också. Det är så mycket känsla som måste sitta rätt och hoppas verkligen strafe jumpingen inte är fördummad eller borta!

Håller med vad du säger om Quake, fattar inte hur de tänker här. Om det är något spel som bör vara stilrent utan massa extra lulllull så är det Quake. Vill man sen ha andra spellägen kan man alltid lägga till vettigt modstöd, något dagens utvecklare tyvärr aldrig gör.

Du kan lira nya UT nu via Epic Games Launcher, alla kartor är inte klara än men det är riktigt schyst känsla i spelet och det är förvånadsvärt roligt fortfarande. Det dåliga är snarare att de inte verkar bygga vidare på UT2004 utan håller sig mer efter klassiska UT.

Medlem

Så länge de löser balanseringen av olika karaktärer så har jag inget problem med det. Detta kan mycket väl bli skitkul. Jag är taggad!
Och för alla som tycker det är kaos att alla inte har samma förutsättningar så lär det väl komma nån mode/mod som avaktiverar abilitys och ger alla samma hp etc. Borde ju lösa det problemet. Gillar man inte det heller så är det bara att fortsätta spela QL.

Medlem

Jag gillar inte konservativt tänk i allmänhet och inom spel i synnerhet men tom jag ser att det är taktiskt osmart att presentera en spelkaraktär med inbyggd wallhack i ett quake spel. Kommentaren om runor är jäkligt sann. Abilities kan faktiskt passa in i quake formulan. De abilities som visades här kändes dock väldigt overwatch. Vi får se helt enkelt. Gillar overwatch men behöver inte ett till.

Medlem

Aja har dom lyssnat på dom som fuskar när dom gjorde WH till Visor då? ;>

Medlem

Om känslan från Q3 är intakt med bra subtila förändringar till det bättre kommer det tilltala mig.

Men Quake är i min mening en spartansk gibfest med oerhört tajt kontroll.

Medlem

Tycker varken Wallhack eller aimbot hör hemma som ability, i något spel.

Edit: Btw har de inte sagt att alla ska ha en aktiv och en passiv? Gäller det fortfarande eller har det tagit bort den passiva?

Medlem

Har de inte kodapan Carmack kvar så tar jag för givet att det kommer bli värdelöst med en quake-logga påsmackat.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Har de inte kodapan Carmack kvar så tar jag för givet att det kommer bli värdelöst med en quake-logga påsmackat.

Huh? Har han slutat?
Eller varför skulle inte han vara kvar?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Maguz:

Har de inte kodapan Carmack kvar så tar jag för givet att det kommer bli värdelöst med en quake-logga påsmackat.

Huh? Har han slutat?
Eller varför skulle inte han vara kvar?

Han "slutade" väl för ett år sedan för att jobba med Oculus Rift. Jag har för mig han "slutade" när han höll på med sin raket forskning också. Han kommer nog tillbaka ska du se :).

MrX
Medlem

Wallhack till alla yey, då slipper dåliga spelare köpa wallhack för det finns redan inprogrammerat i spelet

Kul att lyssna på denna snubben angående nya Quake.

Medlem
Skrivet av magma:

"få tillgång till begränsad wallhack och teleportera runt på banan"
Wtf!?

Detta är inte quake, detta är overwatch med quakekaraktärer och påklistrad quakelogga. Quake ska bygga på skill, snabbhet och precision. Inte på talents....

1
Skriv svar