No Man's Sky försenas till PC

Robot
Medlem
No Man's Sky försenas till PC

Tänker vänta på några recensioner och köpa spelet om det blir positivt utfall.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag tror att det de menar är att spelet har släppts worldwide till alla på PC den 12e. Alltså för oss i Sverige gäller fortfarande 10/08. Steam har inte ändrat sitt datum.

Medlem
Skrivet av redruM:

Tänker vänta på några recensioner och köpa spelet om det blir positivt utfall.

Blir samma för mig, men det verkar ju rätt lovande, specellt om det blir en ordentlig modding community

Skribent
Skrivet av Slayman:

Jag tror att det de menar är att spelet har släppts worldwide till alla på PC den 12e. Alltså för oss i Sverige gäller fortfarande 10/08. Steam har inte ändrat sitt datum.

Såg också att Steam inte ändrat datum, så håller utkik och uppdaterar nyheten om det dyker upp ny information.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Jag tänker om det kommer stöd för VR (om man nu är intresserad av sånt, kanske redan finns inte läst in så mycket på det) skaffa det till annars PC. Annars tror jag nog det gör sig rätt bra på PS4

Skribent
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Jag tänker köra PC (kommer också ha en rätt schysst rigg i och med massiv uppgradering nästa vecka ) men ska också testa att köra på stora teven via Steamlink. Håller tummarna att det funkar bra så jag kan få det bästa av två världar!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Jag tänker köra PC (kommer också ha en rätt schysst rigg i och med massiv uppgradering nästa vecka ) men ska också testa att köra på stora teven via Steamlink. Håller tummarna att det funkar bra så jag kan få det bästa av två världar!

Funderat över steamlink också, men förstått att förutsättningarna måste vara optimala (anslutning med nätverkssladd som inte får vara för lång, bra router, fullmåne, etc) för att det ska funka drägligt. Återkoppla gärna

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Själv sitter jag i vardagsrummet på en 2.5 meter bred bild och spelar på PC, så jag undrar varför inte ta de bästa av båda i ditt fall och koppla pc:n till din fina TV?

Medlem

Om detta stämmer är det säkert Sony's initiativ. De vill ge PS4 ett försprång. Tråkigt, men business as usual.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Jag kommer köra på min PC. Jag har dessutom en sladd till TV:n om jag skulle vilja köra på större skärm! Kanske något att tänka på? Köp en HDMI kabel eller Steam Link.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Skribent
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Jag tänker köra PC (kommer också ha en rätt schysst rigg i och med massiv uppgradering nästa vecka ) men ska också testa att köra på stora teven via Steamlink. Håller tummarna att det funkar bra så jag kan få det bästa av två världar!

Funderat över steamlink också, men förstått att förutsättningarna måste vara optimala (anslutning med nätverkssladd som inte får vara för lång, bra router, fullmåne, etc) för att det ska funka drägligt. Återkoppla gärna

Jo det är lite så, sen verkar det vara väldigt mycket från spel till spel. Vissa har väldig delay (till exempel Rocket League) medan andra fungerar i princip felfritt. Märkte ingen större skillnad mellan trådlöst och nätverkssladd, men har å andra sidan inte testat jättemycket än.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Jag tänker köra PC (kommer också ha en rätt schysst rigg i och med massiv uppgradering nästa vecka ) men ska också testa att köra på stora teven via Steamlink. Håller tummarna att det funkar bra så jag kan få det bästa av två världar!

Har hemma Steamlink + Steamkontroller allt fungerar jättebra,ingen delay osv. kör det trådlöst.

Medlem

Phew. Fick lite lätt panik, trodde dom skulle förskjuta det till efter sommaren. Planen är ju att stänga in sig och grotta med detta innan skolan börjar igen

Medlem

Blir PS4 för mig. Min rigg är snart 8 år gammal och börjar bli trött. Som småbarnsförälder hamnar en ny speldator tyvärr långt ner på listan av saker att lägga pengar på

Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Slayman:

Jag tror att det de menar är att spelet har släppts worldwide till alla på PC den 12e. Alltså för oss i Sverige gäller fortfarande 10/08. Steam har inte ändrat sitt datum.

Såg också att Steam inte ändrat datum, så håller utkik och uppdaterar nyheten om det dyker upp ny information.

Verkar bara vara i UK det gäller https://www.vg247.com/2016/07/26/no-mans-sky-website-suggests...

Medlem
Skrivet av Bethlen:

Blir PS4 för mig. Min rigg är snart 8 år gammal och börjar bli trött. Som småbarnsförälder hamnar en ny speldator tyvärr långt ner på listan av saker att lägga pengar på

Ääh när jag fick en liten knodd hänvisade jag till div. studier (ok mest damtidningar) där det står att man inte ska glömma bort sig själv och det man gillar efter man fått barn. Så fick jag köpa en ny dator! Iofs är blöjor nästan gratis här i Norge å grabben får inga leksaker, han får se på när pappa spelar Rocket League.

F.ö. är jag väldigt spänd på hur recensioner och omdömmen blir. Det här är ett spel jag verkligen vill ska vara bra. Känns fortfarande rätt svårt att bedömma trots att jag sett mycket film från utvecklingen.

Medlem
Skrivet av PixelNoise:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Nihuli:

Velar fortfarande om man ska skaffa till PS4 (stor fin tv) eller PC (rätt sjysst rigg med gtx980). Någon som bestämt sig och kan bidra med visdom?

Jag tänker köra PC (kommer också ha en rätt schysst rigg i och med massiv uppgradering nästa vecka ) men ska också testa att köra på stora teven via Steamlink. Håller tummarna att det funkar bra så jag kan få det bästa av två världar!

Har hemma Steamlink + Steamkontroller allt fungerar jättebra,ingen delay osv. kör det trådlöst.

Nu blev det PC

Medlem

Precis som förväntat, Steam har satt releasedatum till 12e Augusti, antagligen uppkom förseningen för att Sony lyckades tvinga Hello games till en försening.

Hello Games gjorde ett stort misstag när de ingick ett samarbete med Sony, ett av de sämsta företag att samarbeta med, likt deras underlägsna konsol. Inte konstigt de påtvingar idiotiska förseningar för att lura folk att deras skräpkonsol är något värt att ha, när i faktum datorer redan är bättre än deras nästa version av skräpkonsol.

Nej, behåll ni er 2-dagars försprång, jag väntar nog nån vecka att köpa spelet, nog värt att se released material för att veta om spelet är så bra som Hello Games säger det är, Sony har nog pimpat upp spelet i hype-motorn en del.

1
Skriv svar