Rare: Kinect-lagget inget problem

Robot
Moderator | Testpilot
Rare: Kinect-lagget inget problem

Sweet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kinect känns lite eh än så länge. Tekniken är för ny och utvecklare har ingen som helst kunskap om de. Det känns som att Move kommer leverera en bättre spelkänsla, Kinect kommer bara funka i partyspel. För vem fan vill nöta igenom ett spel som Halo med en sån här kontroll? Svett och muskelvärk är bara två ord som jag kommer att tänka på.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Kinect känns lite eh än så länge. Tekniken är för ny och utvecklare har ingen som helst kunskap om de. Det känns som att Move kommer leverera en bättre spelkänsla, Kinect kommer bara funka i partyspel. För vem fan vill nöta igenom ett spel som Halo med en sån här kontroll? Svett och muskelvärk är bara två ord som jag kommer att tänka på.

Att inga utvecklare har kunskap om Kinect är fel och ett helt värdelöst argument. Microsoft har alltid varit bra på att tillhandahålla tillräcklig information, och de kommer de fortsätta att göra via Microsoft Game Studios.

Jag säger kudos till Microsoft för denna nya teknik och ser fram emot skapelserna som föds av det hela!

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Jag säger kudos till Microsoft för denna nya teknik och ser fram emot skapelserna som föds av det hela!

Jag undrar, vad är den nya tekniken? Är det inte bara en förbättrad version av eyetoy?

Medlem

Oavsett hur mycket lagg det är, hur många gånger kommer man spela ett spel där man måste stå upp och vifta på armarna?

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:

Oavsett hur mycket lagg det är, hur många gånger kommer man spela ett spel där man måste stå upp och vifta på armarna?

De som vill spela den typen av spel har redan skaffat en Wii. Det är vad jag tror.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mahone:

För vem fan vill nöta igenom ett spel som Halo med en sån här kontroll? Svett och muskelvärk är bara två ord som jag kommer att tänka på.

Vem fan vill Nöta igenom ett spel som Killzone med Move?
Varken Kinect elle rmove är direkt lämpliga för "hardcore", deock så passar de för casual och party. Självklart kan de användas som komplement (ge order med handrörelser etc) men lär inte bli någon standardkontroll i FPS.
Mus + tangentbord/handkontroll > motion sernsor, varje dag

Dock kan det vara kul som random casual-underhållning, när fingrarna svider efter hårt lanande och kroppen är stel

Medlem

150 millisekunder = 0.15 sekunder, ser ut att vara bra mycket mer på flera ställen. som när dom hoppar i båten. trodde det var mer åt 0.3-0.5 sekunder

Medlem
Skrivet av Mahone:

Kinect känns lite eh än så länge. Tekniken är för ny och utvecklare har ingen som helst kunskap om de. Det känns som att Move kommer leverera en bättre spelkänsla, Kinect kommer bara funka i partyspel. För vem fan vill nöta igenom ett spel som Halo med en sån här kontroll? Svett och muskelvärk är bara två ord som jag kommer att tänka på.

''Tekniken är för ny och utvecklare har ingen som helst kunskap om de.''

Förlåt om jag frågar men vadå Ny? fans inget liknande till PS2 där det var en typ ''webbkamera'' man satte upp på tv:n


signatur

Rwa?

Medlem

whoops ngn hade redan skrivit om att det var gammal teknik


signatur

Rwa?

Medlem

jag tycker 0,15s är mycket lag..

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av BeeJac:

Jag säger kudos till Microsoft för denna nya teknik och ser fram emot skapelserna som föds av det hela!

Jag undrar, vad är den nya tekniken? Är det inte bara en förbättrad version av eyetoy?

är inte en eyetoy bara en förb....... en webcam?

kan sitta och leka detta hela dagen då man kommer tillbaka till det första fotot...

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av BeeJac:

Jag säger kudos till Microsoft för denna nya teknik och ser fram emot skapelserna som föds av det hela!

Jag undrar, vad är den nya tekniken? Är det inte bara en förbättrad version av eyetoy?

Nej de funkar totalt olika. Faktum är att eyetoy enbart läser av förändringar i en bild.

Denna teknik använder sig av MYCKET mer. Bland annat 2 kameror, som sedan skapar en 3D bild av rummet och beräknar ut dina rörelser i en 3D värld.

Utöver det så stödjer den Speech Regognition och annat. Så det är inte bara en 'webcam' ifall det är det du trodde.

Medlem

buio: Nja jag har haft en Wii men sålt den pga spelutbudet var för dåligt. Dessutom är grafiken extremt usel. Saknar dock vissa typer av spel och kommer därför defintivt köpa kinect om det visar sig vara något att ha.

Ett problem med fördröjningen är ju att de flesta har 50 - 120 ms fördröjning till på sina tv-apparater. I praktiken blir det alltså för alla som inte har CRT (eller Panasonic-plasma för de ligger bra till) 200- 300 ms fördröjning.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Förlåt om jag frågar men vadå Ny? fans inget liknande till PS2 där det var en typ ''webbkamera'' man satte upp på tv:n

Om du inte kan hitta några stora skillnader mellan eyetoy och kinect så kanske inte du borde syssla med spelande ö.h.t.

För övrigt så tror jag mer på Kinect som fjärrkontroll. Touch screens är ju en framgång så varför skulle inte vifta i luften vara bättre än det?

*Väntar tålmodigt på tester av Kinect+3D LED.*


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Läste först "Brittiska kungahuset säger att farhågorna om lagg tillhör det förflutna." Tänkte wtf... blev jäkligt roligt för en sekund.

Inaktiv

150ms?
ingenting om man har spelat Bad Company 2...

Inaktiv
Skrivet av Grimmy-:

buio: Nja jag har haft en Wii men sålt den pga spelutbudet var för dåligt. Dessutom är grafiken extremt usel. Saknar dock vissa typer av spel och kommer därför defintivt köpa kinect om det visar sig vara något att ha.

Det finns alltid undantag. Saken är den att Wii är gjort för att tilltala casual gamers från start. Det var fyra år sen. Kinect och Move är lite sent ute. Sen tror jag de flesta casual gamers inte lägger ner massor av pengar på sitt spelande, vilket gör att de är mindre villiga att byta ut hela systemet mot något nytt.

Men visst kommer säkert mer dedikerade spelare också skaffa systemen, men det blir inga stora försäljningssiffror av det. Det är vad jag tror, sen får man väl se nästa år hur det gått.

1
Skriv svar