Jämför Mini NES Classic med originalet

Robot
Jämför Mini NES Classic med originalet
Medlem
Jämför Mini NES Classic med originalet

Ska bli spännande att se vad det är för hårdvara i den. För det skulle ju vara fint att modda den så att det går att ladda in fler spel och liknande


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Stor nackdel om kabeln är för kort. När det begav sig satt man på golvet en meter från TVn inte så sugen på det längre

Medlem

Inget Ducktales och inget Solomon's Keys.... vad är detta?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Inget Ducktales och inget Solomon's Keys.... vad är detta?

Duck Tales reagerade jag starkt på attt det öyste med.sin frånvaro, hehe, kunde väl även slängt in Duck Tails 2 också som är så svårt att hitta och dyrt så fort det väl dyker upp

inget ducktales...inget köp för mig


signatur

New life, New hope

Medlem

Har förbeställt och blir lite oroad över att sladden är kort. Det var länge sen jag hade möblerat för kontroller med sladd. Man kanske får sitta i skräddarställning som på den gamla goda tiden (när man var tillräckligt mjuk i kroppen för det)

Medlem

Gillar själva utseendet på lådan, kommer skruva isär den direkt och se vad som finns inuti!

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Har förbeställt och blir lite oroad över att sladden är kort. Det var länge sen jag hade möblerat för kontroller med sladd. Man kanske får sitta i skräddarställning som på den gamla goda tiden (när man var tillräckligt mjuk i kroppen för det)

Sladd förlängare finns det gott om!

gissar på att det är Virtual Console (.WAD) spel i den

Medlem
Skrivet av Maggot:
Skrivet av SkogsTrollet:

Har förbeställt och blir lite oroad över att sladden är kort. Det var länge sen jag hade möblerat för kontroller med sladd. Man kanske får sitta i skräddarställning som på den gamla goda tiden (när man var tillräckligt mjuk i kroppen för det)

Sladd förlängare finns det gott om!

Kollade bara lite snabbt på video och tyckte inte det såg ut som några standardkontakter. Men bra om det finns förlängning!

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av Maggot:
Skrivet av SkogsTrollet:

Har förbeställt och blir lite oroad över att sladden är kort. Det var länge sen jag hade möblerat för kontroller med sladd. Man kanske får sitta i skräddarställning som på den gamla goda tiden (när man var tillräckligt mjuk i kroppen för det)

Sladd förlängare finns det gott om!

Kollade bara lite snabbt på video och tyckte inte det såg ut som några standardkontakter. Men bra om det finns förlängning!

Japp samma kontakter som till Wii, blev själv lite skrämd av hur kort kontroll-sladden var! Lite konstigt beslut från Nintendo, ang. längden på sladdarna. Eftersom det är HDMI-ut så är det ju säkert tänkt att den vanligtvis kopplas in i en platt-tv...och skulle inte vilja sitta 1-1,5 m ifrån min platt-tv?

Medlem

Varför sladd?!

Medlem
Skrivet av Incal:

Varför sladd?!

Kanske skulle lägga på ett par hundralappar att göra det bluetooth/wireless. Eller nåt

Medlem

Hmm tråkigt att den är så pass liten ändå. Kommer ju knappt åt att blåsa i den om den strular.

Nä kanske man ska köpa sig ett riktigt NES, jag måste ändå ha Ice Hockey. Tror ni det finns nån chans att man kommer kunna lägga till spel? Helst utan att skruva isär den.

Medlem

En riktigt kul idé med Mini NES. Men hade hellre hoppas på att de hade gett ut klassiker via t ex Steam, som SEGA har gjort. Kul att lira Sonic igen, eller Alex Kidd. Ok, det senare kanske mest pga nostalgin.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dom skulle gjort en online affär utöver dom 30 spelen som ingår och sen resten vilka man vill köpa det är synd man inte kan lägga in fler såvida man inte kommer kunna modda det på nåt sätt..

Medlem

Det här kommer bli en succé, smart av Nintendo att släppa denna och kunna sälja spel som folk annars laddar ner och spelar via emulatorer, nu får vi the real thing som inte tar massa onödig plats för en billig peng.

Jag saknar är Super Sprint. F1-Race och Pole Position

Den enda jag funderar över är strömförsörjningen via usb!?

Hoppas de släpper en Snes också.

Medlem

Givet köp. Lagom prisbild.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jaså det fanns inte hdmi på originalet alltså. Där ser man

Medlem

Jag kommer inte att köpa den vid release då konsolen saknar några av mina absouta favoritspel från min barndom; Turtles, Ducktales, Life Force, Battle of Olympus och Blaster Master.

Medlem
Skrivet av Maggot:
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av Maggot:
Skrivet av SkogsTrollet:

Har förbeställt och blir lite oroad över att sladden är kort. Det var länge sen jag hade möblerat för kontroller med sladd. Man kanske får sitta i skräddarställning som på den gamla goda tiden (när man var tillräckligt mjuk i kroppen för det)

Sladd förlängare finns det gott om!

Kollade bara lite snabbt på video och tyckte inte det såg ut som några standardkontakter. Men bra om det finns förlängning!

Japp samma kontakter som till Wii, blev själv lite skrämd av hur kort kontroll-sladden var! Lite konstigt beslut från Nintendo, ang. längden på sladdarna. Eftersom det är HDMI-ut så är det ju säkert tänkt att den vanligtvis kopplas in i en platt-tv...och skulle inte vilja sitta 1-1,5 m ifrån min platt-tv?

Hade också hoppats på en längre sladd men men.. fram med avbitaren och lödstationen!


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av xverminator:

Det här kommer bli en succé, smart av Nintendo att släppa denna och kunna sälja spel som folk annars laddar ner och spelar via emulatorer, nu får vi the real thing som inte tar massa onödig plats för en billig peng.

Jag saknar är Super Sprint. F1-Race och Pole Position

Den enda jag funderar över är strömförsörjningen via usb!?

Hoppas de släpper en Snes också.

Ja strömförsörjningen är via USB

Medlem

Vid 1:31 ser man en hoprullad sladd som i alla fall då ser längre ut. Kan ha varit en kortare sladd på display ex:et.

Medlem

Synd med så kort kabel, skulle ju gärna varit minst tre men än hellre fem meter då man sitter så mycket längre från tvn idag. Är inte lika kul att ha en strömsladd + HDMI sladd från tvn ut till vardagsbordet för att DÄR ha mini-NESen.

Men det jag tycker är mest synd är att de inte bara har en liten webportal där du kan logga in med något nintendo konto och köpa "alla" NES spel å bara ladda ner skiten som Wii Store för typ $5 spel eller något.

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Vid 1:31 ser man en hoprullad sladd som i alla fall då ser längre ut. Kan ha varit en kortare sladd på display ex:et.

Det är ju en ihop rullad sladd till "original" NESet.

Medlem

Exitebike var med. Berättigar kort kabel och prissättningen

Medlem

jag antar att 60$ översätter ungefär till 1000:- enligt vanlig ordning

Medlem
Skrivet av Sabel:

jag antar att 60$ översätter ungefär till 1000:- enligt vanlig ordning

799kr är priset satt till.

1
Skriv svar