Sista chansen att gratisuppdatera till Windows 10

Robot
Sista chansen att gratisuppdatera till Windows 10
Medlem
Sista chansen att gratisuppdatera till Windows 10

Fast mitt Windows uppgraderade sig själv utan att jag tryckt på nån knapp i "det där fönstret". Fick det förklarat av en kompis att Microsoft ändrat så att man vart tvungen att aktivt trycka i den där rutan att man inte ville uppgradera? Det är fruktansvärt lumpet av Microsoft!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

jag körde envist bara win 7 innan det, men ångrar absolut Inte uppgraderingen till 10. det var faktiskt helt okej. rekommenderar starkt att man gör det!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Fast mitt Windows uppgraderade sig själv utan att jag tryckt på nån knapp i "det där fönstret". Fick det förklarat av en kompis att Microsoft ändrat så att man vart tvungen att aktivt trycka i den där rutan att man inte ville uppgradera? Det är fruktansvärt lumpet av Microsoft!

Ja det har hänt många, går ju bra göra så när man sitter på monopol, några få klagar resten sitter nu med win10 så deras ful trick funkade.

Medlem

Tycker Windows 10 är den bästa versionen på jävligt länge. Älskar det.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Tycker Windows 10 är den bästa versionen på jävligt länge. Älskar det.

Samma här. Bra prestranda, stabilt och flera av de barnsjukdomar som var i starten har fixats. Som bl a VPN och nätverksinställningarna, de var omständliga förut men smidigt nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare
Skrivet av pejn:
Skrivet av vbgbasse:

Fast mitt Windows uppgraderade sig själv utan att jag tryckt på nån knapp i "det där fönstret". Fick det förklarat av en kompis att Microsoft ändrat så att man vart tvungen att aktivt trycka i den där rutan att man inte ville uppgradera? Det är fruktansvärt lumpet av Microsoft!

Ja det har hänt många, går ju bra göra så när man sitter på monopol, några få klagar resten sitter nu med win10 så deras ful trick funkade.

Medlem

Glöm inte foliehatt nu bara efter uppgradering. Skämt å sido, typ O&O Shutup10 eller liknande.

Medlem

Ja när man väl avinstallerat apparna och låst ner telemetrin och fått det att använda de program man själv vill så fungerar det oftast bra...
Synd bara att min dator inte längre kan klockan, trots att den ändrats till manuellt inställning mot "ntp1.sth.netnod.se" så tappar den titt som tätt bort sig och felar på upp till 3-4 timmar, och startmenyn får ibland frispel tills dess att man startar om explorer.exe...

Medlem

Det Microsoft gjort med windows update i windows 10 är fan cancer. Stängde av skiten helt.

Medlem

Jag har inte något emot Windows 10 alls. Jag vet inte vad det är folk råkat ut för som gör att vissa hatar det så mycket och vad som gör W10 så mycket sämre än tidigare versioner.
För mig har det varit snabbt, stabilt och buggfritt.

Visst Windows 10 har en tendens att vilja spionera på vad du pysslar med mer än vad man kanske känner sig bekväm med, men dessa funktioner går också att stänga av. Det är vad man oftast läser om att folk gnäller över.

Jag har i alla fall inte upplevt dessa knepiga "buggar" och all annan skit som man läst att vissa råkat ut för. Sen kan det vara så att folk skriver när de har problem, men är tysta när de är nöjda. Därför kan det kanske upplevas som att det är fler som har problem.

Sen kan det också vara så att grunden till problemen ofta sitter mellan stolsryggen och tangentbordet...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Visst Windows 10 har en tendens att vilja spionera på vad du pysslar med mer än vad man kanske känner sig bekväm med, men dessa funktioner går också att stänga av.

Jag har hört både att det går och inte går - dvs. vissa funktioner är kvar och slaskar data till Microsoft.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Jag har inte något emot Windows 10 alls. Jag vet inte vad det är folk råkat ut för som gör att vissa hatar det så mycket och vad som gör W10 så mycket sämre än tidigare versioner.
För mig har det varit snabbt, stabilt och buggfritt.

Visst Windows 10 har en tendens att vilja spionera på vad du pysslar med mer än vad man kanske känner sig bekväm med, men dessa funktioner går också att stänga av. Det är vad man oftast läser om att folk gnäller över.

Jag har i alla fall inte upplevt dessa knepiga "buggar" och all annan skit som man läst att vissa råkat ut för. Sen kan det vara så att folk skriver när de har problem, men är tysta när de är nöjda. Därför kan det kanske upplevas som att det är fler som har problem.

Sen kan det också vara så att grunden till problemen ofta sitter mellan stolsryggen och tangentbordet...

Skulle inte förvåna mig heller om folk anmäler sig för Preview-programed bara för att testa på nya saker men glömmer att även buggar finns med I dessa versioner.

Jag är med och stöter på buggar titt som tätt men det är av den anledningen man är med, för att fånga dem innan det släpps till majoriteten.

Sedan innehåller all typ av mjukvara buggar, frågan handlar bara om hur många och hur uppenbara dem är.

Medlem

Annars kan man ju skaffa det gratis på exakt samma sätt som man skaffade Windows 7 gratis senare om man inte känner för att uppgradera just nu.

Men det gäller ju bara oss internet-tuffingar såklart.

Medlem

nu kommer folk klaga på att de inte fick win 10 gratis och måste köpa det

Medlem

klarar man att göra enstaka enkla inställningar själv så är windows 10 klart bästa och stabilaste alternativet. minimala problem med något, det mesta automatiskt och inget kraschande ever, det är iaf min upplevelse.


signatur

//monster

Medlem

Jag tänkte börja köra windows 10. Men efter det att den tvånginstallerade sig själv utan min tillåtelse, och förstörde sig själv och windows 7, så tänker jag inte lägga in windows 10 förrän nästa datorbygge.

Tråkigt nog har varken jag eller någon i min omgivning haft bra erfarenheter av Windows 10 uppgraderingen, det är säkeret ett riktigt bra OS men mår nog bäst av att läggas in på en formaterad disk och inte ovanpå ett existerande OS

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av T.Mani:

Visst Windows 10 har en tendens att vilja spionera på vad du pysslar med mer än vad man kanske känner sig bekväm med, men dessa funktioner går också att stänga av.

Jag har hört både att det går och inte går - dvs. vissa funktioner är kvar och slaskar data till Microsoft.

Folk har hört mycket. Det finns många troll på internet. Den enda data som går till MS är krashrapporter och systemets hälsa, vilket inte är kopplat till någon person.

Medlem

Nja jag har funderat på att trycka på den där upgradeknappen i ett år nu, men jag tror jag skippar, har inga problem med 8.1


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Nja jag har funderat på att trycka på den där upgradeknappen i ett år nu, men jag tror jag skippar, har inga problem med 8.1

Och hur tänker du göra med dx12 spel?

Medlem

Imorgon då smäller det för egen del, efter många om och men kommer uppdateringen ske.

Jag hoppas alla OS-gudarna är med mig och låter det gå smärtfritt!

Windows 7 you were my bestfriend...

Medlem

Win 10 är tveklöst jättebra, felet är allt skit MS ville pracka på en med det. Det liknas mer vid en marknadsundersökning med OS funktioner än tvärtom. När man väl lyckats stänga av allt skit som MS av någon anledning fått för sig att man vill ha påslaget som default så är det så bra som förväntat.

Man får säga vad man vill, men det är absolut inte ok att ett jätteföretag som MS att ta sig friheten att kartlägga allt man gör genom sin dator.

Medlem

Äntligen. Kan man gå tillbaka till Win 7 igen då utan att bli ihjältrackad.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Äntligen. Kan man gå tillbaka till Win 7 igen då utan att bli ihjältrackad.

Tror du ja. Kommer komma meddelanden om att du borde köpa uppgraderingen till 10:an

Medlem

Läste kommentarerna på jobbet. Nu är jag hemma och installerat. Gick skit fort. Dock en uppgradering och inte en ren ominstallation. Gick på max 10 minuter. Läst folk som suttit allt från 1 timme till 3 timmar. Helt sjukt ju.

Lite ovant tycker jag. Gick från Windows 8.1 med classic shell. Har svårt att hitta "den här datorn" med mera. Kommer väl antar jag.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Phobo:

Nja jag har funderat på att trycka på den där upgradeknappen i ett år nu, men jag tror jag skippar, har inga problem med 8.1

Och hur tänker du göra med dx12 spel?

Vi hoppas givetvis på att Vulcan blir det nya ledande så kan vi alla gå tillbaka till w7 igen ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Remus:

Läste kommentarerna på jobbet. Nu är jag hemma och installerat. Gick skit fort. Dock en uppgradering och inte en ren ominstallation. Gick på max 10 minuter. Läst folk som suttit allt från 1 timme till 3 timmar. Helt sjukt ju.

Lite ovant tycker jag. Gick från Windows 8.1 med classic shell. Har svårt att hitta "den här datorn" med mera. Kommer väl antar jag.

Gjorde samma sak. Oväntat smidigt att uppgradera - inte en fil försvann på vägen. Sedan blev det Spybot - Anti Beacon för att stänga ner övervakningen. Känns bra och stabilt hitills.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Windows 7 är ju bästa som finns!

1
Skriv svar