Känd streamare blev swattad när han spelade Pokémon Go i park

Robot
Känd streamare blev swattad när han spelade Pokémon Go i park
Releasehästryttare
Känd streamare blev swattad när han spelade Pokémon Go i park

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Edit: i nyheter som ligger oss närmare till hands och som kan ha relevans i sverige:
Trafikverket vill "cencurera" pokemon go och ta bort pokemons nära järnvägar och större gator
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Till jag tycker personligen att trafikverket kan låta föräldrarna lära barnen att inte springa på järnvägarna ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Edit: i nyheter som ligger oss närmare till hands och som kan ha relevans i sverige:
Trafikverket vill "cencurera" pokemon go och ta bort pokemons nära järnvägar och större gator
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Till jag tycker personligen att trafikverket kan låta föräldrarna lära barnen att inte springa på järnvägarna ..

Visst föräldrarnas jobb, men med tanke på hur bra det funkar så skulle jag sätta bilisternas säkerhet framför idioters möjligheter att leta virtuella monster vid bil- och järnvägar

Medlem

Jag misstänkte från artikelns titel att det skulle röra sig om Summit då han har streamat pokemon go från park/zoo sen förra veckan.
Hans Pokemon Go streams har varit väldigt underhållande hitils och så ofc ska någon idiot förstöra med swatting :/

Hoppas polisen har mer resurser och kunskap om hur man spårar swatters, det här idiotiska fenomenet måste utplånas nu! Det är som man bara sitter och väntar på dagen då Swatting kommer att ha ihjäl någon, usch!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Dödsstraff?! Lugna dig lite nu va.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Edit: i nyheter som ligger oss närmare till hands och som kan ha relevans i sverige:
Trafikverket vill "cencurera" pokemon go och ta bort pokemons nära järnvägar och större gator
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&ar...

Till jag tycker personligen att trafikverket kan låta föräldrarna lära barnen att inte springa på järnvägarna ..

En kombination hade varit att föredra. En hel del vuxna skulle behöva en dos sunt förnuft också.

Tror dock att niantic skulle behöva revidera utplaceringen av pokestops utöver det.

Medlem
Skrivet av Scarth:
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Dödsstraff?! Lugna dig lite nu va.

swattaren sa att han hade ak47, bomber och var ute efter att döda poliser... han ville alltså att streamaren skulle bli oskyldigt skjuten/dödad av poliser. vad tycker du att man ska ha för straff för mordförsök?

Medlem

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Scarth:
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Dödsstraff?! Lugna dig lite nu va.

swattaren sa att han hade ak47, bomber och var ute efter att döda poliser... han ville alltså att streamaren skulle bli oskyldigt skjuten/dödad av poliser. vad tycker du att man ska ha för straff för mordförsök?

Precis, swattarna gör ju det för att de vill målet skall dödas.

Gnällkuk

Vilket jävla avskum till människa. Hoppas han åker dit och det rejält.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

är så trött på detta spel nu med tanke på alla incidenter folk råkat ut för.. ingress som funnits i snart 4 år har det aldrig varit såna rubriker jag fattar det inte, är alla pokemongo spelare så jäkla omogna ?????

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Scarth:
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Dödsstraff?! Lugna dig lite nu va.

swattaren sa att han hade ak47, bomber och var ute efter att döda poliser... han ville alltså att streamaren skulle bli oskyldigt skjuten/dödad av poliser. vad tycker du att man ska ha för straff för mordförsök?

Fängelse låter bra. Varför dödsstraff? Det är inte ens på straffskalan i de flesta civiliserade länder.

Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Antagligen. Kunde ju se polisen och deras bilar vid ett flertal tillfällen.

Medlem

Dödstraff på sånt. Snabbt och bra.

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Scarth:
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Dödsstraff?! Lugna dig lite nu va.

swattaren sa att han hade ak47, bomber och var ute efter att döda poliser... han ville alltså att streamaren skulle bli oskyldigt skjuten/dödad av poliser. vad tycker du att man ska ha för straff för mordförsök?

Fängelse låter bra. Varför dödsstraff? Det är inte ens på straffskalan i de flesta civiliserade länder.

Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Antagligen. Kunde ju se polisen och deras bilar vid ett flertal tillfällen.

Summit sa att någon hade tydligen skrivit "check out summits stream in 5 minutes" och strax efter det så dök det upp poliser över hela parken, så därför dom satt och pratade om polisen.

Alltså förstod dom att dom blev Swattade innan polisen ropade på dom


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ingen vidare hög intelligens på individer som uttalar som om dödsstraff. Hoppas killen åker dit, borde rimligen få fast honom snart

Medlem
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Nyheterna är också fake antar jag? Rätt duktigt gjort att få en stor tv-kanal att göra ett fake reportage och sända det live.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ingen vidare hög intelligens på individer som uttalar som om dödsstraff. Hoppas killen åker dit, borde rimligen få fast honom snart

Nä, bättre med två smisk på handen som i Sverige för mordförsök.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är så trött på detta spel nu med tanke på alla incidenter folk råkat ut för.. ingress som funnits i snart 4 år har det aldrig varit såna rubriker jag fattar det inte, är alla pokemongo spelare så jäkla omogna ?????

Kan väl inte direkt klandra en känd streamare för att han blir swattad när han just råkar spela Pokemon GO?

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Scarth:
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Dödsstraff?! Lugna dig lite nu va.

swattaren sa att han hade ak47, bomber och var ute efter att döda poliser... han ville alltså att streamaren skulle bli oskyldigt skjuten/dödad av poliser. vad tycker du att man ska ha för straff för mordförsök?

Fängelse låter bra. Varför dödsstraff? Det är inte ens på straffskalan i de flesta civiliserade länder.

Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Antagligen. Kunde ju se polisen och deras bilar vid ett flertal tillfällen.

Skadar inte med dödsstraff, en tragisk människa mindre i världen och mer syre åt folket. Man ringer medvetet och meddelar att någon ska bomba något, då måste man också vara medveten att det kan bli konsekvenser. Om dödsstraff är fallet, så minskar swattningar. Jag har nu löst det här problemet.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

är väl nån jävla mesig 12 åring som inte har mer förstånd än *buuuuuuäh jag fick inte den pokémonen så nu måste jag ringa polisen och anklaga någon för ett icke existerande brott*

jävla klappmongon det existerar

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är så trött på detta spel nu med tanke på alla incidenter folk råkat ut för.. ingress som funnits i snart 4 år har det aldrig varit såna rubriker jag fattar det inte, är alla pokemongo spelare så jäkla omogna ?????

så det är spelets fel att vissa människor som spelar är dumma i huvudet? that logic

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Antagligen. Kunde ju se polisen och deras bilar vid ett flertal tillfällen.

Såg lite bilar i bakgrunden ja, men de som uppenbarligen drog vapen och ropade åt honom stod ju i så fall bakom ryggen på honom.

Skrivet av kaealy:
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Nyheterna är också fake antar jag? Rätt duktigt gjort att få en stor tv-kanal att göra ett fake reportage och sända det live.

Fick kanalen bekräftat av polisen att det var sant, eller tog dom bara streamerns ord? Folk har ljugit för att få vara med i TV förut och media har ljugit för att få en story förut. Så ja, det finns en risk för att det är fake.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan ju mycket väl vara ett barn som låg bakom telefonsamtalet. En som inte förstår konsekvenser och kanske har blivit pressad av sina kompisar att göra det. Och här sitter vissa och ropar dödsstraff när ni inte har någon som helst aning om vem eller varför denna person har gjort som den gjort.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av sarg:
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Antagligen. Kunde ju se polisen och deras bilar vid ett flertal tillfällen.

Såg lite bilar i bakgrunden ja, men de som uppenbarligen drog vapen och ropade åt honom stod ju i så fall bakom ryggen på honom.

Skrivet av kaealy:
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker det var fejk? Inte bara att dom satt och pratade om polisen, utan sedan fick man inte se eller höra polisen alls, utan bara marken.

Nyheterna är också fake antar jag? Rätt duktigt gjort att få en stor tv-kanal att göra ett fake reportage och sända det live.

Fick kanalen bekräftat av polisen att det var sant, eller tog dom bara streamerns ord? Folk har ljugit för att få vara med i TV förut och media har ljugit för att få en story förut. Så ja, det finns en risk för att det är fake.

Swatting är ju hur vanligt som helst i usa, man måste inte se en polis för att man ska kunna ta det som äkta, tror knappast detta var fake, och du vet media gör samma sak där borta som här. dom får veta om vad som sker, inte precis så att dom bara googlar upp saker som hänt och skriver om det *facepalm*

Medlem
Skrivet av snubben:

Kan ju mycket väl vara ett barn som låg bakom telefonsamtalet. En som inte förstår konsekvenser och kanske har blivit pressad av sina kompisar att göra det. Och här sitter vissa och ropar dödsstraff när ni inte har någon som helst aning om vem eller varför denna person har gjort som den gjort.

Det kan skänka en förklaring, det friar inte personen från ansvar och konsekvenser. Handlar det om ett barn blir dom inte straffade på samma sätt som en vuxen.
Är du en del av den klick i Sverige som lägger fokus på gärningsmannens trasiga bakgrund när dom begått mord på oskyldiga människor också?

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Scarth:
Skrivet av Devan:

Allt vi kan hoppas på är att de tar fatt galningen som ringde polisen och han/hon får ett långt fängelse straff/döds straff.

Dödsstraff?! Lugna dig lite nu va.

swattaren sa att han hade ak47, bomber och var ute efter att döda poliser... han ville alltså att streamaren skulle bli oskyldigt skjuten/dödad av poliser. vad tycker du att man ska ha för straff för mordförsök?

Tror inte det finns ett västerländs demokratisk land eller stat idag som skulle ge dödstraff för ett sådant mordförsök, inte ens Texas.

Om den skyldiga är straffmyndig så är det klart att personen ska få fängelse och böter eller åka in på en anstalt men att utföra dödstraff för en sådans sak låter som taget från gamla testamentet, öga för öga, tand för tand.

Bygger man sitt rättsystem på hämd och förakt hamnar man till sluta bara på samma nivå som brottslingarna.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av vuze2143:

Ingen vidare hög intelligens på individer som uttalar som om dödsstraff. Hoppas killen åker dit, borde rimligen få fast honom snart

Nä, bättre med två smisk på handen som i Sverige för mordförsök.

Eller något i mitten mellan dödsstraff och två smisk på handen, kanske? Jag förstår att du bara tramsar dig för effekt, men kom igen nu. Den graden av idiotiska kommentarer i den här tråden är flera grader över det normala. Skrämmande om ni faktiskt har dessa åsikter på riktigt.

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av snubben:

Kan ju mycket väl vara ett barn som låg bakom telefonsamtalet. En som inte förstår konsekvenser och kanske har blivit pressad av sina kompisar att göra det. Och här sitter vissa och ropar dödsstraff när ni inte har någon som helst aning om vem eller varför denna person har gjort som den gjort.

Det kan skänka en förklaring, det friar inte personen från ansvar och konsekvenser. Handlar det om ett barn blir dom inte straffade på samma sätt som en vuxen.
Är du en del av den klick i Sverige som lägger fokus på gärningsmannens trasiga bakgrund när dom begått mord på oskyldiga människor också?

Jag trot att det finns förklaringar och skäl till allt som människor gör, jag försöker förstå dessa skäl och förklaringar så gott jag kan. Detta gäller främst mina egna gärningar som jag måste utgå ifrån. Genom att förstå varför jag gör på ett visst sätt kan jag förstå varför andra gör på ett visst sätt. Det är enbart genom att förstå varför som vi kan göra skillnad i världen. Att straffa bort ondskan fungerar inte. Detta betyder ju däremot inte att man blir handlingförlamad som vissa tycks tro. Tvärtemot när man förstår skälen kan man bättre röra sig omkring folk och undvika att "onda" tankar uppstår.

12
Skriv svar