Metal Gear Solid V verkar få en definitiv utgåva

Robot
Medlem
Metal Gear Solid V verkar få en definitiv utgåva

Det lär vara grundspelet med tillhörande DLC (även till online). Eventuellt GZ också men mycket mer utöver det är inget att hoppas på.

Medlem

Den definitiva utgåvan innehåller det sista kapitlet som saknades i originalutgåvan, och den går naturligtvis inte att köpa separat, utan kan bara upplevas genom att köpa spelet på nytt.

(Det skulle faktiskt inte förvåna mig ett dugg)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Den definitiva utgåvan innehåller det sista kapitlet som saknades i originalutgåvan, och den går naturligtvis inte att köpa separat, utan kan bara upplevas genom att köpa spelet på nytt.

(Det skulle faktiskt inte förvåna mig ett dugg)

Va cynisk du är, när har konami någonsin... hmm nevermind
#fuckkonami

Medlem

Vi glömmer aldrig. #FuckKonami

Medlem

Ett av dom bästa spel jag spelat,synd att kojima inte fick göra klart hela spelet.

Medlem
Skrivet av Robez:

Ett av dom bästa spel jag spelat,synd att kojima inte fick göra klart hela spelet.

vadå göra klart ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Robez:

Ett av dom bästa spel jag spelat,synd att kojima inte fick göra klart hela spelet.

vadå göra klart ?

Spelet är väldigt tydligt ofärdigt, det saknas relativt stora story bitar. En del, har grävts fram och "återskapats" men det är fortfarande ofärdigt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Robez:

Ett av dom bästa spel jag spelat,synd att kojima inte fick göra klart hela spelet.

Smaken är verkligen som Baken.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Robez:

Ett av dom bästa spel jag spelat,synd att kojima inte fick göra klart hela spelet.

vadå göra klart ?

1 Kapitlet i spelet är klart och skulle kunna vara ett eget spel och kunna vara helt okej.

2 Kapitlet är saknar som sagt slutet och finns i diverse in-game filmer röster, kommentarer mm.

3 Kapitlet saknas. Det finns dock filer och annat i originalet-spelet som tyder på att det skulle ha funnits. Ingen vet dock hur detta kapitel skulle utspela sig förutom bedömt Kojima och Konami.

Som sagt. Synd att spelt inte vart "klart". Med massor av lösa trådar som bara hänger överallt så hade man iaf kunnat låta Kojima göra klart 2 kapitlet och fortsatt historien i ett annat spel. Men nej inte ens det fick han.

Medlem

En av de största besvikelserna i spelvärlden för mig. Har alltid varit ett stort fan av Metal Gear men detta hade kunnat vara så mycket mer än ett simpelt, repetitivt run-and-gun-spel med en ganska så, med MGS-standard, innehållslös story.

Medlem

Bundled with P.T.

Medlem

Den innehåller kanske alla mellansekvenser.

1
Skriv svar