Prey har inget med originalspelet att göra

Robot
Medlem
Prey har inget med originalspelet att göra

"Vi tar ett namn som lockar folk, så går det säkert skitbra!" Näru, den går jag inte på!
Fortsättning på Prey or bust!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Ser ut som dishonored x bioshock

Medlem

Som att kalla en valfri Uwe Boll-film för Sagan om ringen. Har man inga planer på att spinna vidare på storyn så kan man lika gärna använda ett eget namn i stället för att riskera att dra ett bra namn i smutsen.

Medlem

Att ett spel poserar som uppföljare trots att det är helt annorlunda originalserien brukar för mig tyda på att man inte tror att spelet är tillräckligt bra för att kunna stå på egna ben. Det finns naturligtvis undantag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Varför heter det Prey?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Varför heter det Prey?

Dom behövde ett namn och Quake var taget för ett annat nytt spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Eller så kan det vara så att uppföljaren sög och lades ner av en anledning och då såg man det som en bättre idé att nytolka konceptet istället för att försöka ösa vatten ur ett sjunkande skepp.

De har ju inte heller 'poserat' nya Prey som en uppföljare. Någonsin.

Medlem

Kan bli bra! Litar på Arkane Studios, Might & Magic: Dark Messiah var grymt och Dishonored likaså. Speciellt Dishonored, det hamnade etta på min lista

Medlem

Första Prey var ju helt flippat. Fattar inte varför de tar det namnet om spelat inte ens har med det göra. Smh.

Medlem

Förstår inte klagomålen. Att ett spel använder samma namn som ett annat behöver väl inte betyda att de har med varandra att göra? De råkade kanske bara äga upphovsrätten till namnet på ett tio år gammalt spel som nästan ingen spelade och tyckte att titeln passade ett nytt spel de ville utveckla. Originalet var ju inte i närheten av populärt nog för att någon skulle tro att namnet hjälper försäljningen.

Medlem

Jag gillade första spelet skarpt, synd att det blev så nertittat. Var sjukt kul med portaler, gravitation, intrssant miljö och leka bågskytte mot andar istället för "Game Over"-skärm.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Eller så kan det vara så att uppföljaren sög och lades ner av en anledning och då såg man det som en bättre idé att nytolka konceptet istället för att försöka ösa vatten ur ett sjunkande skepp.

De har ju inte heller 'poserat' nya Prey som en uppföljare. Någonsin.

Prey 2 hade enorm potential, så hade de överlämnat konceptet för det snarare än bara titeln till Arkane och låtit dem göra science fiction-Dishonored hade det säkert kunnat bli fantastiskt.

Medlem

Jag blev skit glad när jag hörde att Prey skulle bli återupplivat, och ännu mer taggad när jag hörde att Arkane studios skulle utveckla spelet. Men enligt denna intervju, så har nästa "Prey" ingen koppling till originalet utan det låter som ett "nytt" Dishonored i annan miljö bara..... dom borde bara döpt spelet till Dishonored 3 istället.....

Från att vara 10/10 i hype, till typ 1/10 på två röda - fan va synd! ;/

Medlem

Prey är ett av spelen jag körde om när jag skaffa ny dator och kan säga att det har åldrats rätt bra. Är en av de sista "traditionella" fps spelen utan allt trams man oftast får dras med idag. Väldigt skön känsla också att lira i 144hz.

Medlem

Tyckte originalet var en riktigt bra upplevelse. Har väldigt svårt för att de tar samma namn igen. De kunde väl låta Prey vara och starta upp ett nytt spel bara.

Kanske byter de namn senare. Det har förmodligen dragit till sig fler ögon så här än om de hade vart ett nytt och helt okänt varumärke.

Sammanfattande ord: besviken.

Medlem

Urgh, den nedlagda uppföljaren skulle iaf Tommy göra en cameo. Hoppas att dom byter namn på det här spelet så att man kan få behålla hoppet om en riktig uppföljare.

Medlem

Prey 2 or riot!

Snyggt som f-n dock..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Är dom rädd för att skapa ett nytt IP? Herrejösses....

1
Skriv svar