Robot
Starbound

Lev ut din inre rymdimperialist i en pixelcharmig science fiction-sandlåda.

#terraria, #starbound


Medlem
Starbound

En fråga, hur upplevde du att frameraten var nu? För när jag spelade detta för ca 5 månader sedan så var den katastrofal emellanåt, gick ner till 30-40 ibland. Med mitt 970 kort och 6700k processor...

Annars var det en rättvis och bra recension!


signatur
Medlem

Såg inte mycket om att man kan o borde spela Starbound i co-op eller fler. Då tar inte inledningen lika lång tid.

Medlem

Det tråkigaste designbeslutet utvecklarna har gjort är att man delar på all loot i spelet, vilket inte uppmuntrar till att spela co-op, åtminstone inte på samma planet. Det är just nu roligast att spela ensam, iaf om man vill kunna uppgradera saker och komma vidare i någorlunda rimlig fart. Vi spelade detta i + 15 timmar på lan nu i veckan, och vi sprang mest runt på varsin planet, förutom när vi gjorde main quests.

Medlem

Ser kul ut! nån som vet release date till ps4 ?

Medlem
Skrivet av starboy83:

Det tråkigaste designbeslutet utvecklarna har gjort är att man delar på all loot i spelet, vilket inte uppmuntrar till att spela co-op, åtminstone inte på samma planet. Det är just nu roligast att spela ensam, iaf om man vill kunna uppgradera saker och komma vidare i någorlunda rimlig fart. Vi spelade detta i + 15 timmar på lan nu i veckan, och vi sprang mest runt på varsin planet, förutom när vi gjorde main quests.

Instämmer delvis.
Man bör dela på loot men de bör göra det enklare att ha en hub där man samlas. Jag hade gärna sett att man kunde designera ett skepp som moderskepp som man blir teleporterad till för då kunde man enklare samlas istället för att man måste teleportera minst två gånger för att ta sig till en samlingsplats (Om man inte manuellt teleporterar till andra personers skepp men folk är för lata för det).

Medlem

"Oprecisa kontroller" - Det är typ det sämsta betyg man kan ge ett spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns som en rättvis bedömning rakt igenom. Det vill säga: den speglar min egen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

ELF
Medlem

Vet inte om de ändrat kontrollerna sedan sist jag spelade. Men tyckte de var helt okej.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av Davwve:

En fråga, hur upplevde du att frameraten var nu? För när jag spelade detta för ca 5 månader sedan så var den katastrofal emellanåt, gick ner till 30-40 ibland. Med mitt 970 kort och 6700k processor...

Annars var det en rättvis och bra recension!

Jag vet att en del har problem med framerate i spelet. Jag har inte haft några vidare problem med det, dock. Märkte av en konstig grafikglitch och ett par dippar i ett storyuppdrag och i ett stort slott med mängder av karaktärer, men för det allra mesta har det flutit på helt okej för mig. Inte upplevt det som ryckigt eller hackigt överlag. Har också ett 970-kort.

Skrivet av Pholiage:

Såg inte mycket om att man kan o borde spela Starbound i co-op eller fler. Då tar inte inledningen lika lång tid.

Att spela med någon man känner gör spelet klart smidigare på flera sätt, inte minst i striderna. Tycker ändå inledningen är osmidig och trög oavsett, men visst är spelet trevligt i co-op.

Medlem

fps är alltid mest inställningar dock. sånt som har 20 fps med standard lr nvidia-inställningar har 120 när man valt rätt saker och har ca samma grafik. så ere ju på pc.

jag skulle ändå ge spelet 8-9 iaf. det är bra gjort, bra innehåll. om man gillar att grinda och bygga massa skit. klassisk minecraft/terraria.

och det är billigt, jag pröjsade 5-10 euro för några år sen för det. idag ere 14 euro tror jag


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag skulle ändå ge spelet 8-9 iaf.

Jädra jobbigt på en fem-gradig skala.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Väntar nog till No Man's Sky istället. Vill jag ha 2D lir, tar jag Terraria (600+ speltimmar där )


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Väntar nog till No Man's Sky istället. Vill jag ha 2D lir, tar jag Terraria (600+ speltimmar där )

Finns ingen pew-pew i Terraria.

För övrigt så har jag lyckats spela mig trött på Starbound innan releaseversionen. Nackdelen med Early Access och speltillverkare som gör BRA spel.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av T.Mani:

Väntar nog till No Man's Sky istället. Vill jag ha 2D lir, tar jag Terraria (600+ speltimmar där )

Finns ingen pew-pew i Terraria.

För övrigt så har jag lyckats spela mig trött på Starbound innan releaseversionen. Nackdelen med Early Access och speltillverkare som gör BRA spel.

Det gör det ju visst. Finns allt från sniper till raketgevär. Även en o annan laser också.

1
Skriv svar