Lista på nyheter i Gran Turismo 5

Robot
Medlem
Lista på nyheter i Gran Turismo 5

1000 bilar? O_O Jävlar!

Medlem

Vad menas med "premium" bilar är det dom lite bättre!?

Medlem

3D-stöd <--- där har vi nog en stor bov i dramat om att de har blivit försenat så mkt...

Avstängd

bokade collectors igår

Medlem
Skrivet av Zkruv:

3D-stöd <--- där har vi nog en stor bov i dramat om att de har blivit försenat så mkt...

Den största boven är chefen på Polyphony själv. Han är en extrem perfektionist och han har sagt själv att han inte kommer vara nöjd med GT5 när det släpps trots all försening. Förmodligen har väl Sony slagit näven i bordet nu efter alla förseningar och sagt att det får vara nog, spelet ska ut.

Medlem

De 800 standardbilarna är plockade från GT4 och har inte alls samma grafiska kvalite som "premiumbilarna". Skulle hellre vilja kalla premiumbilarna för standard och standardbilarna för low detail eller nåt för att göra det mer rättvist.

Här är en video som visar standardbilarna: http://www.youtube.com/watch?v=Z8v7hjaSr6c

Standardbilarna har också samma gamla syntetisk tråkiga motorljud och ingen cockpit-kamera.

Medlem
Skrivet av ludwan:

Vad menas med "premium" bilar är det dom lite bättre!?

Premium bilar har mer detaljerad skademodell och grafik, bättre cockpit osv.

Standard bilarna är tydligen mindre detaljerade, vet inte hur skademodellen är eller om de ens har väldetaljerad cockpit view..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Standard bilarna är tydligen mindre detaljerade, vet inte hur skademodellen är eller om de ens har väldetaljerad cockpit view..

Ingen "kupékamera" över huvud taget på "standard-bilarna". Som Mr. A säger så är det vettigare att kalla dem standard respektive low detail... Men det är klart, det säljer ju inte så värst bra.

Ljudet är för övrigt tämligen värdelöst oavsett om det gäller standard eller premium.

Hur som helst... Hoppet är det sista som lämnar en!

Medlem

Här finns lite mer info om skillnaden mellan standard- och premiumbilarna: http://www.virtualr.net/gran-turismo-5-cockpit-verification-t...

Medlem
Skrivet av floppa:
Skrivet av KlosterKatten:

Standard bilarna är tydligen mindre detaljerade, vet inte hur skademodellen är eller om de ens har väldetaljerad cockpit view..

Ingen "kupékamera" över huvud taget på "standard-bilarna". Som Mr. A säger så är det vettigare att kalla dem standard respektive low detail... Men det är klart, det säljer ju inte så värst bra.

Ljudet är för övrigt tämligen värdelöst oavsett om det gäller standard eller premium.

Hur som helst... Hoppet är det sista som lämnar en!

Nej det är verkligen inte bra, att ett bilspel har 800 bilar utan cockpitview är ju pinsamt, förstör hela känslan i dom bilarna.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bara 20 banor? :S Lät ju jättelite (beror väl lite på hur stora "variationerna" är)... Nåväl, jag klarar mig nästan helt med Nürburgring

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av floppa:
Skrivet av KlosterKatten:

Standard bilarna är tydligen mindre detaljerade, vet inte hur skademodellen är eller om de ens har väldetaljerad cockpit view..

Ingen "kupékamera" över huvud taget på "standard-bilarna". Som Mr. A säger så är det vettigare att kalla dem standard respektive low detail... Men det är klart, det säljer ju inte så värst bra.

Ljudet är för övrigt tämligen värdelöst oavsett om det gäller standard eller premium.

Hur som helst... Hoppet är det sista som lämnar en!

Nej det är verkligen inte bra, att ett bilspel har 800 bilar utan cockpitview är ju pinsamt, förstör hela känslan i dom bilarna.

Samma sak har diskuterats på playstation-3.se, där har det sagts att det är bara att de 800 andra bilarna också har cockpitview, bara att de bilarna inte är lika detaljerade.

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Här finns lite mer info om skillnaden mellan standard- och premiumbilarna: http://www.virtualr.net/gran-turismo-5-cockpit-verification-t...

Tack nu vet man att spelet har värdelösa skademodeller.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av MinnsMittNamn:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av floppa:
Skrivet av KlosterKatten:

Standard bilarna är tydligen mindre detaljerade, vet inte hur skademodellen är eller om de ens har väldetaljerad cockpit view..

Ingen "kupékamera" över huvud taget på "standard-bilarna". Som Mr. A säger så är det vettigare att kalla dem standard respektive low detail... Men det är klart, det säljer ju inte så värst bra.

Ljudet är för övrigt tämligen värdelöst oavsett om det gäller standard eller premium.

Hur som helst... Hoppet är det sista som lämnar en!

Nej det är verkligen inte bra, att ett bilspel har 800 bilar utan cockpitview är ju pinsamt, förstör hela känslan i dom bilarna.

Samma sak har diskuterats på playstation-3.se, där har det sagts att det är bara att de 800 andra bilarna också har cockpitview, bara att de bilarna inte är lika detaljerade.

Fuuuuuuuuuu, det blir ingen cockpit view för de 800, ni kan lika gärna ta bort de bilarna då, fyfan. :beatup: :evil:

Medlem

När det kommer till skademodeller i spel så är det inget som slår Grid än, enligt mig.

Men det är trevligt att se att bilarna (vissa iaf) kan hamna på taket osv. Tidigare gt spel har känts lite stela då bilarna mer eller mindre har sugits fast i backen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tbc Alex:

1000 bilar? O_O Jävlar!

Ja jävlar.Men,,,skulle själv hellre vilja ha 1000 banor och 20 bilar.

Medlem

nästan allt man läser är en massa klagomål, se lite possitivt på det istället, vi kan köra massa feta bilar i höst. eller kanske till jul.
men vad gör det att det är 200 bilar som är bättre än de andra 800, kunde ju varit bara de 200 bilarna och då hade det varit bra.

nu får det vara slut på allt detta klagande vi får en riktig racing sim och inget arcad spel, och det var bra länge sen sist.

Medlem

Simulator utan cockpit? Njae, hade det varit nån enstaka bil (som i Prologue) som inte har cockpit så hade det väl varit ok men på fyra av fem bilar? Heh. Blir nog att spela mer rFactor denna vinter också. Nog kommer jag köpa GT5 men jag avskyr verkligen bumper-cams.

Medlem
Skrivet av pjapen:

nästan allt man läser är en massa klagomål, se lite possitivt på det istället, vi kan köra massa feta bilar i höst. eller kanske till jul.
men vad gör det att det är 200 bilar som är bättre än de andra 800, kunde ju varit bara de 200 bilarna och då hade det varit bra.

nu får det vara slut på allt detta klagande vi får en riktig racing sim och inget arcad spel, och det var bra länge sen sist.

Men nu är det ju så att (som edd1e sa) att 4 av 5 bilar inte har cockpit view. Det är något som inte får hända.

Medlem

Känns som det räcker med 200 bilar om man absolut vill köra med cockpit view kan jag tycka. Jag har svårt att tänka mig att jag skulle köra mer än 40 bilar även om jag klarade igenom spelet 2 gånger.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Man kan ju tycka att det var onödigt av dem att ta med 800 bilar som inte håller samma klass som de andra och "nöja" sig med 200 som också det är en imponerande siffra. Folk föredrar kvalitet framför kvantitet, utvecklare och utgivare borde ha lärt sig det vid det här laget.

Medlem

Väldans vilket gnäll. Standard bilarna ser bättre ut än de flesta bilar i andra spel.

OCH:
"The premium cars have that specific cars interiors. The standard cars have a car's interior, but not specific per se. For example, the Enzo has the Enzo's interior. However, the Mustang probably just has an interior." - Kotaku

Video med info från gamespot:
http://e3.gamespot.com/video/6266246/#toggle_video

Jag har i alla fall bokat GT5!

GT5 är så fruktansvärt vackert! De detaljer de lagt in är något utöver det vanliga:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

OFFICIAL FACT SHEET - 32 players in Private Lobbies - REJOYCE!

Publisher: Sony Computer Entertainment America, LLC.
Developer: Polyphony Digital Inc.
Platform: PlayStation®3 system
Genre: Racing / Driving Simulator
Players: 1 – 4 Local, up to 16 online
Release: TBA (November 2nd confirmed)
Rating: RP – Rating Pending

From Polyphony Digital Inc. (PDI), the development powerhouse that has shipped more than 55 million units worldwide, the award-winning Gran Turismo® franchise makes its way to the PlayStation®3 (PS3®) system in the first complete installment of the fan-favorite series on the console. Developed exclusively for PS3 by the internal team of designers and engineers at PDI, Gran Turismo® 5 brings the world’s most realistic and comprehensive driving experience to fans in one of the most highly anticipated games of all time. Consistently setting the bar in terms of quality of design and physics technology with every product release, Gran Turismo 5 on PS3 is no exception and aims to set new standards in terms of graphics, presentation, and gameplay.

Gran Turismo 5 features more than 1000 licensed cars from the world’s top manufacturers and more than 20 tracks with more than 70 variations, including famous world circuits, city courses, and other environments. Featuring exciting gameplay and modes to suit newcomers, automotive enthusiasts, and seasoned fans, Gran Turismo 5 raises the bar on the franchise’s depth of content and unparalleled visuals including lifelike graphics that are difficult to distinguish from a live race. Further reflecting this realism, cars will feature real-time visual damage with adaptive and accurate car deformation based on point of impact and velocity. Additionally for the first time, Gran Turismo 5 will feature an extremely deep online and community feature set.

Players can progress and acquire credits through a variety of modes like GT Career Mode, Championship Races, License Tests and more, or they can explore different tracks and circuit variations in Arcade Mode. Additionally, players can race online with up to 16 players through PlayStation Network®(PSN). Players can also participate in a robust online system, and transfer vehicles unlocked in Gran Turismo® for PSP™ into their garage in
Gran Turismo 5.

CARS THAT LOOK AND FEEL REAL
· A first for the franchise, vehicles will now show real-time damage and wear that reflect the driver’s treatment of the car. Cars will collect dirt (and can be washed at car washes) and will feature adaptive and accurate body deformation and performance damage based on point of impact and velocity (on select vehicles).
· Additional graphic touchups that add to the realism include smoke from tires, sparks that fly from vehicle rollovers, and dirt accumulation.
· Brand new vehicle physics engine that replaces the engine from Gran Turismo 5 Prologue, making the action more realistic than ever.
· PlayStation Eye camera features that add a new level of detail to the game, including face tracking for looking around the interior of vehicles while in the interior dash view.

MORE CARS, MORE TRACKS, MORE MODES
· More than 1000 licensed cars, including those representing racing organizations from around the globe such as NASCAR, World Rally Championship, Super GT and more.
· More than 20 tracks with more than 70 variations featuring famous world circuits and real-world city locales.
· Arcade mode lets players take in the stunning tracks and environments of
Gran Turismo 5 alone or with a friend in split-screen two-player mode.
· The fan-favorite career mode returns with a full world map, licensed car dealerships, tuning and body shops, and car washes. Start your car collection, customize them to your liking, and live the life of a pro racer.
· Compete in franchise mainstays like point-based Championship Race series and hone your skills with License Tests.
· Gran Turismo TV Video gives players access to an online clearinghouse of great motorsport video programming (both HD and SD – all broadcast quality) through PLAYSTATION Network. Users can now export this content to the GT PSP Museum (GT PSP required).

CUSTOMIZE YOUR RIDE, AND YOUR GAME
· Photo Mode and Photo Album allows users to capture their greatest GT moments, and share with friends. Players can stage and capture stylish shots from a number of angles and locations.
· Photo Album can be shared online, and the Online Replay Album lets players capture replay video from their favorite races and upload them to YouTube for the world to see.
· Players can create custom soundtracks from music stored on their PS3s to play in-game.

RACE AGAINST THE WORLD, ONLINE
· Online racing evolves in Gran Turismo 5 with robust racing options that are shaping up to deliver the deepest online racing experience available.
· Players can join in on public races featuring up to 16 players at once with text and voice chat, or host private races with lobbies supporting up to 32 players per lobby.

OTHER FEATURES
· Players who own Gran Turismo PSP and Gran Turismo 5 Prologue can transfer cars unlocked in that game directly to their garage in Gran Turismo 5 for use in Arcade Mode through special cross-talk interoperability.
· Gran Turismo 5 will feature full PSN Trophy support, making players’ accomplishments that much more satisfying.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jo redmac, men nu är det så att jag skulle kunna gå med det, men standardbilarna har ingen cockpit view.

Medlem
Skrivet av MinnsMittNamn:

Jo redmac, men nu är det så att jag skulle kunna gå med det, men standardbilarna har ingen cockpit view.

Han skrev ju det längre upp? Dom har inte specifikt för just sin egen bil utan 800 har typ en likadan.

Jag tror det blir grymt! Standardbilarna såg inte dåliga ut tycker jag vad man fick se av. Så länge jag får köra rally är jag glad!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag har i alla fall bokat GT5!

Ja, det var nog ingen som tvivlade på att du skulle göra det.

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Här är en video som visar standardbilarna: http://www.youtube.com/watch?v=Z8v7hjaSr6c

Standardbilarna har också samma gamla syntetisk tråkiga motorljud och ingen cockpit-kamera.

Men va fan! Kolla på dekalerna på bilarna, det är ju pixliga som f-n! Och ljudet... det är ju rent pinsamt dåligt. Kännt som standard bilarna är väldigt mediokra...

Men jag betvivar däremot inte att de 200 bilar som är "premium" är snuskigt bra gjorda.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Känns som ett spel som tagit sjukt lång tid på sig att komma ut med hänvisning till perfektion och så finns det så många övergripande saker som är väldigt långt ifrån.

Därmed inte sagt att det inte är kul, men nog finns det spel idag som gör det här bättre. Att en serie varit väldigt bra kan ju inte rädda den för evigt (Pokemon undantaget. Det kan jag inte förklara).

Medlem

Att standard bilarna har ingen instrumentbräda kan man leva utan. Det är rätt många bilar och det tar säkert många år att göra till alla bilar vilken de har inte tid till att göra.
Men varför är många besvikna på bilarnas motor ljud är ljudet fel eller kass?

Det som drar ner betyget för detta spel är:
- Att standard 800 bilarna har inte instrumentbräda
- Motor ljudet är kass?
- Standard bilarna har ingen "Deformation of Body Panels" när de kraschar

12
Skriv svar