Snuskiga förolämpningar när det spelas fotboll i OS-spelet med Mario & Sonic

Robot
Snuskiga förolämpningar när det spelas fotboll i OS-spelet med Mario & Sonic
Snuskiga förolämpningar när det spelas fotboll i OS-spelet med Mario & Sonic

Please people! Think of the children


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hah, det var ju lite småkul. Jag gissar på att det med lite dialekt kan vara svårt att skilja på "can't" och "cunt".

I stridens hetta kan det ju dock kvitta ( För egen del, för barn kanske det är en smula olämpligt )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Jag minns när jag var liten, och spelade "SVT's Julkalender: Kaspar i nynådalen" på en av banorna skulle man åka kälke och akta sig för hopp, typ infinite runner stuk. När man hoppat i några hopp så skrek han: "KUK!" av glädje

Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Hah, det var ju lite småkul. Jag gissar på att det med lite dialekt kan vara svårt att skilja på "can't" och "cunt".

I stridens hetta kan det ju dock kvitta ( För egen del, för barn kanske det är en smula olämpligt )

Att säga "can't" i det sammanhanget känns ju lite väl konstigt även om jag vet att sonic serien i de senare spelen har haft jävligt konstiga dialoger.

Medlem

Översättningen av Japanska "Dame" (da-me) kan vara boven i dramat
Går inte direkt översätta då betydelsen beror på situationen. Kan betyda "stopp", "nej", "Gör det inte" "No good", "don't do it" och även "you can't , "I can't" eller bara "can't"

Sen om en japansk röstskådespelare försöker säger can't men inte betonar A:et rätt så kan det bli fel....

min teori

Medlem

Festligt, aja barn lär sig förr eller senare 8)

Medlem

Som att ordet cunt är ovanligt i England. Trodde det var top 10 första ordet man lär sig säga som barn.

Och då har jag spenderat mycket tid med britter och aldrig avslutat en konversation utan att ordet smyger sig in.

haha!

Medlem

Det var ju lite smått roligt

1
Skriv svar