Så glitchar du mellan olika banor i Overwatch

Robot
Så glitchar du mellan olika banor i Overwatch
Gnällkuk
Så glitchar du mellan olika banor i Overwatch

Jaha...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Älskar sånt här!! Likaså med heelvsbabyface exploring i wow. Mums!!

Medlem

Helt opraktiskt men ändå kul att veta hur man designat kartorna.

Medlem

Förberedelser för DLC eller nytt game mode månntro?

Medlem

Ganska coolt iaf att alla delar av banan finns på samma bana haha ^^

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förberedelser för DLC eller nytt game mode månntro?

Kartan har väl tre olika områden eftersom en match på Nepal kan sluta i tre stycken rounds på en match. Så det ska bli lite nya förutsättningar varje runda.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Bojkott:

Förberedelser för DLC eller nytt game mode månntro?

Kartan har väl tre olika områden eftersom en match på Nepal kan sluta i tre stycken rounds på en match. Så det ska bli lite nya förutsättningar varje runda.

Där ser man. Har inte spelat det själv utan bara kollat på Twitch, och det är inget jag lagt märke till.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Bojkott:

Förberedelser för DLC eller nytt game mode månntro?

Kartan har väl tre olika områden eftersom en match på Nepal kan sluta i tre stycken rounds på en match. Så det ska bli lite nya förutsättningar varje runda.

Där ser man. Har inte spelat det själv utan bara kollat på Twitch, och det är inget jag lagt märke till.

Kontrollspel, som det handlar om på den här banan, avgörs med vilket lag som vinner flest av tre matcher och varje match utspelar sig i en ny del av samma miljö.
Jag antar att man har alla tre platserna i samma karta för att slippa laddningstider under spelets gång.

Medlem

Häftigt att man skapat en karta i en annan karta. Trodde man gjorde en karta som hade en egen karta liksom.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Bojkott:

Förberedelser för DLC eller nytt game mode månntro?

Kartan har väl tre olika områden eftersom en match på Nepal kan sluta i tre stycken rounds på en match. Så det ska bli lite nya förutsättningar varje runda.

Där ser man. Har inte spelat det själv utan bara kollat på Twitch, och det är inget jag lagt märke till.

Står ju i artikeln. Du kanske borde läsa hela artikeln innan du skriver idiotiska kommenterar?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Bojkott:

Förberedelser för DLC eller nytt game mode månntro?

Kartan har väl tre olika områden eftersom en match på Nepal kan sluta i tre stycken rounds på en match. Så det ska bli lite nya förutsättningar varje runda.

Där ser man. Har inte spelat det själv utan bara kollat på Twitch, och det är inget jag lagt märke till.

Står ju i artikeln. Du kanske borde läsa hela artikeln innan du skriver idiotiska kommenterar?

Det funkar inte så. Först kommenterar man, sen så läser man artikeln. Det fattar väl vilken idiot som helst?

Medlem

Intressant mapdesign som Blizzard har valt. Men det är väl så för att man ska slippa ladda banor hela tiden.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Bojkott:

Förberedelser för DLC eller nytt game mode månntro?

Kartan har väl tre olika områden eftersom en match på Nepal kan sluta i tre stycken rounds på en match. Så det ska bli lite nya förutsättningar varje runda.

Där ser man. Har inte spelat det själv utan bara kollat på Twitch, och det är inget jag lagt märke till.

Kontrollspel, som det handlar om på den här banan, avgörs med vilket lag som vinner flest av tre matcher och varje match utspelar sig i en ny del av samma miljö.
Jag antar att man har alla tre platserna i samma karta för att slippa laddningstider under spelets gång.

Troligen.

Jag märkte detta redan under betan att man bara fortsatte på samma karta och att att man inte ladda in ny karta för nästa steg, samt att man får gå till ny del avslöjar ju det hela (om man inte dör). Om jag inte har fel.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Intressant mapdesign som Blizzard har valt. Men det är väl så för att man ska slippa ladda banor hela tiden.

Troligen, märks tydligt när man spelar att man bara kör samma karta hela tiden. Vissa kartor får ena sidan gå riktigt långt för att gå till försvarspunkterna.

1
Skriv svar