Årets konspirationsteori: Diablo 4 utannonseras på Blizzcon

Robot
Årets konspirationsteori: Diablo 4 utannonseras på Blizzcon
Medlem
Årets konspirationsteori: Diablo 4 utannonseras på Blizzcon

Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
http://i.makeagif.com/media/9-20-2015/ylcr16.gif

va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!

Medlem

Damn, en fyrsidig tärning!? Det enda bevis jag behöver

Medlem

Jag kommer bli mkt besviken om de släpper ett nytt Diablo FÖRE ett Warcraft 4!!!

Gnällkuk

1-1-4 = 11/4, dvs fjärde november eftersom amerikanerna skriver omvänt. Känns väldigt tveksamt att de skulle utannonsera D4 nu, det känns rätt avlägset. Ett nytt DLC känns mer troligt (och efterlängtat).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Sapiens:

Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
[gif]

va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!

Usch nej, inget emot specialenheter typ som Tanya i Red Alert som kan vara väldigt kraftfulla i vissa fall men samtidigt väldigt sårbara i andra fall.

Att ha massa hjältar man ska levela och bli nästintill odödliga mot alla andra vanliga enheter och försvarsbyggnader blir ju bara tråkigt i längden. Huvudfokuset ligger ju inte då på strategi och taktik över arme och sin bas, utan mer över hur man hanterar sina hjältar. Då funkar Dota bättre istället, var ju också därför det blev snabbt populärare än vanliga War3.

Moba spel finns det däremot i överflöd idag så tycker det är dags att få ett riktigt gymt renodlat rts spel igen från Blizzard.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Sapiens:

Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
[gif]

va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!

Usch nej, inget emot specialenheter typ som Tanya i Red Alert som kan vara väldigt kraftfulla i vissa fall men samtidigt väldigt sårbara i andra fall.

Att ha massa hjältar man ska levela och bli nästintill odödliga mot alla andra vanliga enheter och försvarsbyggnader blir ju bara tråkigt i längden. Huvudfokuset ligger ju inte då på strategi och taktik över arme och sin bas, utan mer över hur man hanterar sina hjältar. Då funkar Dota bättre istället, var ju också därför det blev snabbt populärare än vanliga War3.

Moba spel finns det däremot i överflöd idag så tycker det är dags att få ett riktigt gymt renodlat rts spel igen från Blizzard.

Fast Warcraft IV måste nästan ha hjältar för att inte bli för likt Starcraft II. Om Blizzard ska ha två samtida RTS-spel känns det ganska logiskt att de är olika varandra för att kunna locka en bredare publik.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

phi
Medlem

411+114+141=666

D4 confirmed.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Sapiens:

Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
[gif]

va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!

Usch nej, inget emot specialenheter typ som Tanya i Red Alert som kan vara väldigt kraftfulla i vissa fall men samtidigt väldigt sårbara i andra fall.

Att ha massa hjältar man ska levela och bli nästintill odödliga mot alla andra vanliga enheter och försvarsbyggnader blir ju bara tråkigt i längden. Huvudfokuset ligger ju inte då på strategi och taktik över arme och sin bas, utan mer över hur man hanterar sina hjältar. Då funkar Dota bättre istället, var ju också därför det blev snabbt populärare än vanliga War3.

Moba spel finns det däremot i överflöd idag så tycker det är dags att få ett riktigt gymt renodlat rts spel igen från Blizzard.

Fast Warcraft IV måste nästan ha hjältar för att inte bli för likt Starcraft II. Om Blizzard ska ha två samtida RTS-spel känns det ganska logiskt att de är olika varandra för att kunna locka en bredare publik.

Eller kanske dem inte ska ha hjältar man levelar upp för att inte bli för lik alla dagens moba spel?

Förstår inte varför man måste förstöra hela spelet med just överkraftiga hjältar för att locka en bredare publik. Som sagt finns väl inte överflöd idag på renodlade rts spel. Tror inte heller de flesta som spelar Dota 2 eller LoL idag är speceillt intresserade av någon moda/rts hybrid, som sagt det fanns nog en anledninge till varför orginal Dota till War3 blev populärare än War3.

Sen är väl skillnaden mellan Starcraft och Warcraft ganska stor från början och det finns väl andra sätt att utmärka sig som rts spel än att lägga till hjältar. Dessutom är jag nog inte ensam om att ha tröttnat på Starcraft.

Medlem

Att de utannonserar D4 är fullständigt osannolikt.

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Finns det några siffror över hur många som fortfarande spelar?

Medlem

Verkar för bra för att vara sant. Men damn om det stämmer!
Däremot så är det inte frågan om D4 kommer utan när, och jag är säker på att dom lärt sig utav sina misstag med D3.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Att de utannonserar D4 är fullständigt osannolikt.

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Finns det några siffror över hur många som fortfarande spelar?

Revanch kallas de å nu ska dom visa vad dom kan med ett D4.
Eller så är snickesnack inför nya HS cardset <.<

Medlem

Hoppas Jay "Fuck that loser" Wilson får vara lead designer igen.

Medlem

Ny Diablo hjälte till Hots. Villket antiklimax :S

Medlem

plsplsplspls.

Hoppas på ett nytt Diablo spel, finns för få av dem.

NuZ
Testpilot

Inte nog med att Blizzard trollar som reklam, Streamern gör det med. Bara jag som såg HL3 framen vid 4:16, Sänk hastigheten till 0,25 och kolla xD

Sedan tycker jag att Blizzard gömmer binär kod i trailers är lite mer "Årets konspiration"


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Inget Blizzard North = Ingen Diablo-känsla. Det bevisade D3 tydligt nog. Är nog ingen risk att det blir Blizzard North denna gången heller, då företaget löstes upp 2005.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Att de utannonserar D4 är fullständigt osannolikt.

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Finns det några siffror över hur många som fortfarande spelar?

Nu har de ju dock haft ett antal jobbannonser ute för att jobba med Diablo-världen, och det var vad jag vill minnas tydligt i annonserna att det INTE handlade om D3.

*edit*

http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...

Medlem

Hoppas jag verkligen inte. Vet inte vad det är folk tycket är så katastrofalt dåligt med Diablo 3, men det lär ju inte vara något de inte kan fixa med en expansion. De har ju inte varit rädda för att göra stora förändringar förut.

Nej, jag är av den åsikten att uppföljare inte ska släppas förrän man har rejält mycket att komma med. Tycker BF4 kom alldeles för tätt inpå, och CoD ska vi inte ens tala om. WC4 vore dock i sin ordning vid det här laget, som sagt.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...

Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.

Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.

Medlem
Skrivet av Lombra:

Nej, jag är av den åsikten att uppföljare inte ska släppas förrän man har rejält mycket att komma med. Tycker BF4 kom alldeles för tätt inpå, och CoD ska vi inte ens tala om. WC4 vore dock i sin ordning vid det här laget, som sagt.

D3 släpptes 2012, och om de annonserar D4 i höst så kommer det släppas allra tidigast 2017 men mer troligt 2018. Då är det 6 år mellan spelen.

Parantes: D3 annonserades med gameplay trailer 2008. Det tog 4 år innan spelet släpptes. Det är redan 8 år sedan, tiden går fort.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Att de utannonserar D4 är fullständigt osannolikt.

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Finns det några siffror över hur många som fortfarande spelar?

Ingen aning, men själv spelar jag d3 fortfarande, klart ett av det bästa spelet genom tiderna om jag ser till speltimmar jag får ut av det.

Medlem

Hoppas. Blir gött som fan med ett nytt diablo.

Medlem

Blir det D4 så hoppas jag de återgår till rötterna som ettan och tvåan.
Låt oss slippa Warcraft-inspirerad grafik och gör spelet mörkt och gritty igen.
Seasons har jag inget emot så de får de gärna fortsätta med.

Blir det WC4 hoppas jag de integrerar Heroes Siege och TD med mera ordentligt.
RTS-delen kan komma mer sekundärt om jag får tycka till.

Medlem

D3 är super populärt ju, ny säsong börjar den 5:e Augusti!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av redgreenblue:

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...

Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.

Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.

Nejnejnejnejnej. Inge mer auktionshus, jag ber till Blizzardgudarna.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Buio:
Skrivet av redgreenblue:

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...

Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.

Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.

Nejnejnejnejnej. Inge mer auktionshus, jag ber till Blizzardgudarna.

Vad är så fel med auktionhus, i path of exile som inte har ett AH så är det konstant gnäll om hur segt det är att köpa något, speciellt när man vill köpa något mindre värt och behöver skriva till 5+ personer innan man lyckas få ihop ett byte.

Jag kan förstå argumentet med RMAH (även fast folk bara går till kineserna och köper istället) men vad har du emot vanliga AH?

Medlem

Vet artikelförfattaren vad ordet konspiration betyder?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av redgreenblue:

Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.

Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...

Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.

Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.

Jag betvivlar inte att spelet har sålt bra. Det är nog ingen som gör. Diablo är ett starkt varumärke med många trogna fans som sedan D2:LoD väntade väldigt länge på en uppföljare. Många inklusive jag förhandsbokade D3.

Det jag undrar är hur många som fortfarande spelar D3 aktivt? Ganska säker på att om man jämför kurvan mellan Diablo 2 och 3 så ser de väldigt annorlunda ut. Det är ett betydligt intressantare mätvärde än hur många kopior de sålt tycker jag. Förstår dock om Blizzard tycker annorlunda.

12
Skriv svar