Disney stänger ner Disney Infinitys servrar

Robot
Disney stänger ner Disney Infinitys servrar
Medlem
Disney stänger ner Disney Infinitys servrar

Goodnight sweet prince..

Medlem

Tyvärr mer finite än aviserat.

Medlem

Jag som trodde det här spelet sålde bra


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tråkigt för alla dom som spenderat massa pengar på gubbar

Medlem
Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Tråkigt med tanke på att flera stället *fortfarande* säljer figurer. Frågan är vad det kostar att behålla servrarna igång i förhållande till den bad will det kommer att skapa. Ungar kan vara snabba med att förlåta, men föräldrar kan vara väldigt långsinta.

Medlem

Tråkigt, det mesta kul material var andra användares banor.

Medlem

Har själv inte testat detta. Köpte mitt första skylanders till mig o grabben som han ska få på 5års dagen. Hade heller köpt disney infinity då jag gillar gubbarna mera och känns mera passande till en 5åring. Dock vistte jag ju att disney infinity snart var över därför fick det bli skylanders. Nån som testat lego dim.? Var lite för dyrt tyckte jag. 1000:- kontra 300:- för startpaketet. Borde kickstarta ett eget projekt med samlar spel.

Medlem

Där är onekligen något som inte riktigt stämmer med det här med Disney Infinity. Beslutet togs så himla snabbt och ingen direkt information om varför heller.

Jag kan inte se att det handlar om dåliga siffror, för det känns hela tiden som om figurerna säljer bra. Även min lokala GameStop var förvånad då de sålde väldigt mycket figurer, spel och tillägg.

Medlem

Skylanders säljer ju fortfarande bra så vitt jag vet så det här beslutet känns minst sagt märkligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox

Lite märkligt är det allt? Kan inte tänka mig att de lättvindigt drar på sig bad will?


signatur

Jump in.

Medlem

Kan finnas många anledningar bakom, men dom tjänar någonting på att göra detta. Jag är mest nyfiken på om det är för att dölja en större "skandal" eller för att bana väg för något positivt.

Medlem
Skrivet av MiRV:

Kan finnas många anledningar bakom, men dom tjänar någonting på att göra detta. Jag är mest nyfiken på om det är för att dölja en större "skandal" eller för att bana väg för något positivt.

Disneys speldivision har väl inte direkt varit lyckad historiskt sett. De är nog just nu mer nöjda att licensiera ut Star Wars och låta andra göra spelen.

Medlem

Men vafaaan. Köpte det beggat till dottern nu i somras (på PS3)

Kommer det vara helt ospelbart i och med detta? Eller kan man spela offline på något sätt?

Medlem
Skrivet av Evilof:

Men vafaaan. Köpte det beggat till dottern nu i somras (på PS3)

Kommer det vara helt ospelbart i och med detta? Eller kan man spela offline på något sätt?

Jag kollade upp lite nu och det är så här:
http://www.gamespot.com/articles/the-shutdown-of-disney-infin...

Konsolversionerna kommer att fortsätta fungera men inte ha några onlinefunktioner.

PC-versionerna är lite speciellt. Enbart Steam-versionen kommer fortsätta fungera utan onlineinnehåll. PC-versionerna sålda direkt från Disney eller Windows Store (Win8/10) kommer att sluta fungera helt efter 30:e september.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Evilof:

Men vafaaan. Köpte det beggat till dottern nu i somras (på PS3)

Kommer det vara helt ospelbart i och med detta? Eller kan man spela offline på något sätt?

Jag kollade upp lite nu och det är så här:
http://www.gamespot.com/articles/the-shutdown-of-disney-infin...

Konsolversionerna kommer att fortsätta fungera men inte ha några onlinefunktioner.

PC-versionerna är lite speciellt. Enbart Steam-versionen kommer fortsätta fungera utan onlineinnehåll. PC-versionerna sålda direkt från Disney eller Windows Store (Win8/10) kommer att sluta fungera helt efter 30:e september.

Riktigt jävla uselt att de nyss reat ut det digitalt, köpte det till xbone för några månader sen och hade tänkt köpa resterande grejer som behövs på blocket eller nåt, nu skiter jag nog helt i det.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag som trodde det här spelet sålde bra

Det måste ju vara så att det inte gått så bra som Disney vill själva. Eller att det för jobbigt för dom, fast företag har ju inga problem med jobb om det går bra, så den första delen verkar mer trolig...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kanske inte genererat så mycket pengar till Disney när handlarna tagit sin del av försäljningen från figurerna. Många som ska ha del av kakan när det ska tillverkas, fraktas och säljas något fysiskt.

Medlem

För att förtydliga. Det är onlinedelen som stänger, d.v.s möjligheten att ladda upp egna och ladda ner andras Toy Box-banor. Äventyren som man kan köpa, Star Wars och Marvel t.ex är inte online och påverkas således inte.

Medlem
Skrivet av Garibald:

För att förtydliga. Det är onlinedelen som stänger, d.v.s möjligheten att ladda upp egna och ladda ner andras Toy Box-banor. Äventyren som man kan köpa, Star Wars och Marvel t.ex är inte online och påverkas således inte.

Spelar ingen roll i mitt fall, kommer inte köpa övriga grejer nu när detta blivit känt

Medlem
Skrivet av robbis:

Har själv inte testat detta. Köpte mitt första skylanders till mig o grabben som han ska få på 5års dagen. Hade heller köpt disney infinity då jag gillar gubbarna mera och känns mera passande till en 5åring. Dock vistte jag ju att disney infinity snart var över därför fick det bli skylanders. Nån som testat lego dim.? Var lite för dyrt tyckte jag. 1000:- kontra 300:- för startpaketet. Borde kickstarta ett eget projekt med samlar spel.

Har även Lego Dimensions till grabben. Rätt stor skillnad på spelen, där båda har sina för- och nackdelar. Större äventyr till Dimensions och alla figurer funkar i alla världar. Dock enbart på engelska, men i gengäld har de fått till nästan alla orginalröstskådespelarna. Grafiskt bättre än Disney Infinity.

Infinitys styrka är den kreativa delen, kallad Toy Box. Ojämn kvalité på äventyren där några, t.ex orginal-Star Wars, är riktigt kul. Alla talar svenska.

Medlem
Skrivet av Garibald:
Skrivet av robbis:

Har själv inte testat detta. Köpte mitt första skylanders till mig o grabben som han ska få på 5års dagen. Hade heller köpt disney infinity då jag gillar gubbarna mera och känns mera passande till en 5åring. Dock vistte jag ju att disney infinity snart var över därför fick det bli skylanders. Nån som testat lego dim.? Var lite för dyrt tyckte jag. 1000:- kontra 300:- för startpaketet. Borde kickstarta ett eget projekt med samlar spel.

Har även Lego Dimensions till grabben. Rätt stor skillnad på spelen, där båda har sina för- och nackdelar. Större äventyr till Dimensions och alla figurer funkar i alla världar. Dock enbart på engelska, men i gengäld har de fått till nästan alla orginalröstskådespelarna. Grafiskt bättre än Disney Infinity.

Infinitys styrka är den kreativa delen, kallad Toy Box. Ojämn kvalité på äventyren där några, t.ex orginal-Star Wars, är riktigt kul. Alla talar svenska.

Hur är det med skylanders? Är det svenska?

1
Skriv svar