Driveclub VR blir lanseringstitel för Playstation VR

Robot
Driveclub VR blir lanseringstitel för Playstation VR
Medlem
Driveclub VR blir lanseringstitel för Playstation VR

Lite tråkig lanseringstitel milt uttryckt. köpte min PS4:a med Drive club om spelade det mindre än 20 minuter. Tog tills i år innan jag kände mig manad att spela det igen. Det är väl egentligen inget fel på Drive Club men känslan är på något vis "död" jämfört andra bilspel man kört mycket, lite Gran Turismo Light typ.

Annars är just bilspel det jag ser mest fram emot. Av någon anledning är det dock en massa bilspel på PS4:an som inte stödjer rattarna som finns. Märkligt...

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Lite tråkig lanseringstitel milt uttryckt. köpte min PS4:a med Drive club om spelade det mindre än 20 minuter. Tog tills i år innan jag kände mig manad att spela det igen. Det är väl egentligen inget fel på Drive Club men känslan är på något vis "död" jämfört andra bilspel man kört mycket, lite Gran Turismo Light typ.

Annars är just bilspel det jag ser mest fram emot. Av någon anledning är det dock en massa bilspel på PS4:an som inte stödjer rattarna som finns. Märkligt...

Dirt Rally är det bästa till PS4 än så länge enligt mig, minst lika bra som PC versionen


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ulrik.borg:

Lite tråkig lanseringstitel milt uttryckt. köpte min PS4:a med Drive club om spelade det mindre än 20 minuter. Tog tills i år innan jag kände mig manad att spela det igen. Det är väl egentligen inget fel på Drive Club men känslan är på något vis "död" jämfört andra bilspel man kört mycket, lite Gran Turismo Light typ.

Annars är just bilspel det jag ser mest fram emot. Av någon anledning är det dock en massa bilspel på PS4:an som inte stödjer rattarna som finns. Märkligt...

Dirt Rally är det bästa till PS4 än så länge enligt mig, minst lika bra som PC versionen

Mja det beror ju på hur bra PC man har, 1440p i 144hz är helt galet bra alltså, speciellt om man har fler skärmar. Sen verkar det även som att man kan lira Dirt Rally på Rift och Vive, dock inte testat själv men det lär nog vara rätt coolt.

Men de verkar ha lyckas bra på alla platformar med bra rattstöd och viktigast av allt stabil 60fps på båda konsolversionerna. Kan tänka mig att lira spelet på en fet TV eller projektor är nog inte heller dumt =).

Medlem

Kan verkligen inte föreställa mig att det blir bra. Har spelat Project cars för Vive och det ser förjävligt ut om man inte kör på ultra :S

Medlem
Skrivet av adde111:

Kan verkligen inte föreställa mig att det blir bra. Har spelat Project cars för Vive och det ser förjävligt ut om man inte kör på ultra :S

Project cars är förjävligt dåligt optimerat på PC så den jämförelsen funkar inte riktigt. Testa assetto corsa istället, det funkar hur fint som helst på vive (med revive patchen) och ser ljuvligt ut grafiskt samt körkänslan är mycket bättre.

Medlem

Har någon koll på vilka(?) bilspel som utlovat stöd till PSVR?
Själv dreglar man vid tanken på officiellt stöd i GTAV. Köra motorcykel i förstapersons är redan scary, så med en VR-hjälm.. Suck, man kan ju drömma, men de verkar inte intresserade.
(Jo, jag vet någon fick igång det inofficiellt för flera månader sedan.)

Medlem

Innan de får ordning på stödet till de äldre rattar som finns kommer det inte säljas lika många bilspel till PS4:an tror jag.
Jag sitter själv på en Logitech G27 som jag köpte för runt 3000 och kan nu inte använda den för att Sony och Logitech har tjurat ihop totalt.
Jag kommer inte köpa bilspel innan det stödet finns.

Medlem

När kommer det där EVE-spelet till PS-VR?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar