Ny information om Playstation VR läcker ut på nätet

Robot
Ny information om Playstation VR läcker ut på nätet
Medlem
Ny information om Playstation VR läcker ut på nätet

Dax att införskaffa en längre soffa då

Medlem

Man kan undra vad man ska göra om de rekommenderar 3x1.9 och att man ska sitta.

"Cinematic mode" kommer väl även att fungera i vanliga spel har jag för mig?

Medlem

I netflix appen sitter man framför en storbilds tv på en soffa. Bio appen är nått helt annat i samsung gear vr.

Medlem

Där sjönk köpsuget som en sten.

Medlem

Hoppas PLEX kommer att stödje VR mode i sina klienter med tiden. Undrar dock fortfarande om någon film-spelare stödjer 3D-filmer. Har inte hittat någon information om det för någon av dem. (Ska dock erkänna att jag inte direkt letat ihjäl mig eftersom jag ändå är 3D-handikappad.)

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Hoppas PLEX kommer att stödje VR mode i sina klienter med tiden. Undrar dock fortfarande om någon film-spelare stödjer 3D-filmer. Har inte hittat någon information om det för någon av dem. (Ska dock erkänna att jag inte direkt letat ihjäl mig eftersom jag ändå är 3D-handikappad.)

Till plex kommer väl VR stöd om Kodi fixar det
Kodi (som plex baseras på) stödjer en uppsjö 3D-varianter men vet inte hur det är med VR.
Däremot funkar Cinevo ypperligt med 3D, dock bara testat SBS som jag rippat av en bluray, cinevo finns på steam eller http://www.mindprobelabs.com/

Avstängd
Skrivet av Thane:

Man kan undra vad man ska göra om de rekommenderar 3x1.9 och att man ska sitta.

Kameran kanske inte pallar att det är grejer inom det området.

Avstängd

Nu är dock frågan hur mycket Sony spionerar med sin kamera.

Medlem

Då får jag användning av biorummet på 4x6 meter.

Medlem

Men det funkar väl även att man ligger ner? Blir ju väldigt konstigt annars om man ser på en POV-porrfilm där killen ligger ner.

Medlem

Varför behövs stor yta, man står eller sitter på en plats ju och spelar, det är ju ingen kinect där man hoppar, springer runt och har sig.

Medlem
Skrivet av Frux:

Då får jag användning av biorummet på 4x6 meter.

Ja där kan du ju sitta i ett virtuellt biorum i biorummet.

Ambassadör
Xbox

Hahaha


signatur

Jump in.

Medlem

Handlar säkert mest om stämningsrisken när folk ändå ställer sig upp, går runt och viftar hysteriskt med händerna.
De flesta av oss lär väl sitta ner och krampaktigt greppa ratten större delen av tiden.

Medlem

sittandes låter bra. trodde det där vr-krafset skulle bli wii 2.0

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Hoppas PLEX kommer att stödje VR mode i sina klienter med tiden. Undrar dock fortfarande om någon film-spelare stödjer 3D-filmer. Har inte hittat någon information om det för någon av dem. (Ska dock erkänna att jag inte direkt letat ihjäl mig eftersom jag ändå är 3D-handikappad.)

Oculus standardspelare för Gear VR funkar bra med alla 3D-format jag har testat (Har nog testat de flesta), det vore underligt om det inte är standard på alla VR-headset.

Även PLEX funkar med Gear VR via en Sideload-app men på den punkten kan jag inte uttala mig om hur det är på andra plattformar.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Handlar säkert mest om stämningsrisken när folk ändå ställer sig upp, går runt och viftar hysteriskt med händerna.
De flesta av oss lär väl sitta ner och krampaktigt greppa ratten större delen av tiden.

Tror också det är något i den stilen. Vi har ju sett många videos när folk tagit sönder sin tv med Wii kontrollen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Frux:

Då får jag användning av biorummet på 4x6 meter.

Ja där kan du ju sitta i ett virtuellt biorum i biorummet.

Dawg, we heard you like home cinema. So we put a home cinema inside your home cinema, so you can watch home cinema while you're in your home cinema.

Avstängd

Som jag förstår bilden så krävs inte detta utrymme. Utan bilden visar inom vilket område från kameran som psvr fungerar bäst. Håll dig någonstans inom området så är det bara att köra på.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar