Microsoft släpper stor Xbox One-uppdatering

Robot
Microsoft släpper stor Xbox One-uppdatering
Medlem
Microsoft släpper stor Xbox One-uppdatering

Lyssna på digital musik medans man spelar? Hmm, välkommen till 90-talet och framåt på PC. Att grinda är segt utan bra musik. För min del brukar jag pausa när spelet kräver fokus.

Medlem

Äntligen kan jag lyssna på musik medans jag spelar GTA V!! \o/

Medlem

Pc och konsol är 2 olika saker nästa xbox tex så är det inte säkert att detta kommer att funka från början. Man borde inte jämföra ipad fast konsol bärbar konsol mobil pc och smart tv tex rakt av. Dom kompletterar varandra det är det som är grejen.

Medlem

Vill hellre ha spotify än pandora. Men det är ett steg framåt i alla fall


signatur

Jäh!

Medlem

Stenålder att man inte kan ha spotify på konsolen.

Medlem

Själv hoppas jag att utvecklarna bakom Plex gör att man kan lyssna på musik i Plex i bakgrunden
Använder varken Spotify eller Pandora så.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Musik i bakgrunden kunde man ju ha redan på XB360?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Musik i bakgrunden kunde man ju ha redan på XB360?

Japp, men inte i bakgrunden på Xbox One av någon idiotisk anledning, inte förrän nu kommer det som funktion >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Stenålder att man inte kan ha spotify på konsolen.

Har dock inget med teknik att göra, utan Sony har ett avtal med Spotify exklusivitet för PS3 och PS4 för konsoler.

Sonys trumfkort är att man samtidigt är en av endast 3 kvarvarande skivbolagsjättar (Universal och Warner de 2 andra).

http://www.nytimes.com/2015/05/25/business/media/sony-terms-w...

Ambassadör
Xbox

Stabilt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Buio:

Lyssna på digital musik medans man spelar? Hmm, välkommen till 90-talet och framåt på PC. Att grinda är segt utan bra musik. För min del brukar jag pausa när spelet kräver fokus.

Eller ännu bättre - podcasts!

Medlem
Skrivet av Påskmust:
Skrivet av Buio:

Lyssna på digital musik medans man spelar? Hmm, välkommen till 90-talet och framåt på PC. Att grinda är segt utan bra musik. För min del brukar jag pausa när spelet kräver fokus.

Eller ännu bättre - podcasts!

Hade varit trevligt om man hade haft tillgång till podcasts.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Buio:

Lyssna på digital musik medans man spelar? Hmm, välkommen till 90-talet och framåt på PC. Att grinda är segt utan bra musik. För min del brukar jag pausa när spelet kräver fokus.

Ganska segt av dom att fixa det nu men dom ligger i alla fall flera år före PS4 när det kommer till funktioner. Känns som att PS4's OS ligger där den borde ha legat vid releasen.

Tog ju en mindre evighet innan dom fixade funktionen som gjorde att man kunde spela spelet på direkten om man sätter den i sleep mode.

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Pc och konsol är 2 olika saker nästa xbox tex så är det inte säkert att detta kommer att funka från början. Man borde inte jämföra ipad fast konsol bärbar konsol mobil pc och smart tv tex rakt av. Dom kompletterar varandra det är det som är grejen.

MS kommer köra samma OS fr o m nu, så det kommer garanterat fungera.

Medlem

Största grejen är väl ändå detta? imo.

"Language Region Independence for Xbox One"

Vilket betyder om jag förstått det rätt att jag äntligen kan köra språk på engelska och köpa i svenska butiken och jag hoppas cortana kan fungera med detta.

hmm till konsoll och testas.,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Skulle vara trevligt om dom fixade Games with gold/Deals with gold. Har inte fungerat för mig den senaste månaden. :/

Avstängd
Skrivet av Notumforce:

Största grejen är väl ändå detta? imo.

"Language Region Independence for Xbox One"

Vilket betyder om jag förstått det rätt att jag äntligen kan köra språk på engelska och köpa i svenska butiken och jag hoppas cortana kan fungera med detta.

hmm till konsoll och testas.,

Japp! Det fungerar precis som du beskriver. Är med i preview-programmet.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Största grejen är väl ändå detta? imo.

"Language Region Independence for Xbox One"

Vilket betyder om jag förstått det rätt att jag äntligen kan köra språk på engelska och köpa i svenska butiken och jag hoppas cortana kan fungera med detta.

hmm till konsoll och testas.,

Helt sant det största (för mig). Numera fungerar ju cortana med region svenska och språk engelska i alla w10 enheter. Däremot får man inte all funktionalitet som cortana har som finna i regioner med stöd. Typ deals på restauranger i din närhet etc ...

Avstängd
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Buio:

Lyssna på digital musik medans man spelar? Hmm, välkommen till 90-talet och framåt på PC. Att grinda är segt utan bra musik. För min del brukar jag pausa när spelet kräver fokus.

Ganska segt av dom att fixa det nu men dom ligger i alla fall flera år före PS4 när det kommer till funktioner. Känns som att PS4's OS ligger där den borde ha legat vid releasen.

Tog ju en mindre evighet innan dom fixade funktionen som gjorde att man kunde spela spelet på direkten om man sätter den i sleep mode.

Exakt vilka funktioner anser du gör att xbox OS ligger flera år före ps4? De flesta av funktionerna i denna update har funnits länge på ps4.

Dessutom så skulle jag inte kalla ms sleep mode fixat heller med tanke på att man är tvungen att göra Hard reset på konsolen var fjärde eller femte gång man snabbt vill fortsätta spela efter sleepmode.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Skulle vara trevligt om dom fixade Games with gold/Deals with gold. Har inte fungerat för mig den senaste månaden. :/

Om det funkar för andra så är ju felet hos dig.

Medlem

Jag kommer aldrig förstå varför man inte kan välja röststyrning på eng fast man har valt Sverige som land!? Det är väl bättre än inget, som nu?
Mycket puckat beslut av MS.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Macenso:
Skrivet av Notumforce:

Största grejen är väl ändå detta? imo.

"Language Region Independence for Xbox One"

Vilket betyder om jag förstått det rätt att jag äntligen kan köra språk på engelska och köpa i svenska butiken och jag hoppas cortana kan fungera med detta.

hmm till konsoll och testas.,

Helt sant det största (för mig). Numera fungerar ju cortana med region svenska och språk engelska i alla w10 enheter. Däremot får man inte all funktionalitet som cortana har som finna i regioner med stöd. Typ deals på restauranger i din närhet etc ...

Aha, så nu man byta språk men behålla region? Skulle testa Cortana imorse och tyckte att det stod att det inte funkar i min region. Måste ha läst för snabbt. Får kolla igen.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

jepp

fungerar bra för mig nu valt region språk engelsk us samt tal us, där kan man välja uk eller annan engelska o man vill , kan tänka mig uk varianten tar vissa ord och us andra typ..

sen valde jag svenska på plats och tangentbord


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

Ganska nice att ms äntligen fick lokaliseringen färdig iallafall.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Fanskap:

Skulle vara trevligt om dom fixade Games with gold/Deals with gold. Har inte fungerat för mig den senaste månaden. :/

Om det funkar för andra så är ju felet hos dig.

Finns många som har samma problem som jag har, så är inte direkt ensam om det.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Buio:

Lyssna på digital musik medans man spelar? Hmm, välkommen till 90-talet och framåt på PC. Att grinda är segt utan bra musik. För min del brukar jag pausa när spelet kräver fokus.

Ganska segt av dom att fixa det nu men dom ligger i alla fall flera år före PS4 när det kommer till funktioner. Känns som att PS4&#039;s OS ligger där den borde ha legat vid releasen.

Tog ju en mindre evighet innan dom fixade funktionen som gjorde att man kunde spela spelet på direkten om man sätter den i sleep mode.

Exakt vilka funktioner anser du gör att xbox OS ligger flera år före ps4? De flesta av funktionerna i denna update har funnits länge på ps4.

Dessutom så skulle jag inte kalla ms sleep mode fixat heller med tanke på att man är tvungen att göra Hard reset på konsolen var fjärde eller femte gång man snabbt vill fortsätta spela efter sleepmode.

Videosamtal med Skype?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Skulle vara trevligt om dom fixade Games with gold/Deals with gold. Har inte fungerat för mig den senaste månaden. :/

Har haft samma problem i 3 veckor nu! och jag kommer med glada nyheter, uppdaterade manuellt igår och nu funkar det igen

Medlem
Skrivet av Mandra:
Skrivet av Fanskap:

Skulle vara trevligt om dom fixade Games with gold/Deals with gold. Har inte fungerat för mig den senaste månaden. :/

Har haft samma problem i 3 veckor nu! och jag kommer med glada nyheter, uppdaterade manuellt igår och nu funkar det igen

Oooh Dig tycker jag om. Tack för info

1
Skriv svar