Ett tidigt exemplar av No Man's Sky säljs på Ebay – för 1 300 dollar

Robot
Ett tidigt exemplar av No Man's Sky säljs på Ebay – för 1 300 dollar
Avstängd
Ett tidigt exemplar av No Man's Sky säljs på Ebay – för 1 300 dollar

Galenskap....

Medlem

Helt idiotiskt att betala så mycket för något som är så pass nära release.


signatur

God is dead

Medlem

Oj. skulle vilja veta vilka andra "icke special utgåva" spel som ska släppas i flera miljoner exemplar som han köpt för såna stora summor.

Medlem

"Bland annat beskriver han spel som sin hobby och detta är ett sätt att utöva den."

Skulle nog beskriva det som en av mina hobbies också, men tror inte att jag skulle gå så långt för ett spel som snart kommer släppas i miljontals ex.

Köpt ett spel för 8000 kronor, men det var retro i den ovanligare klassen. Fick ut ungefär 10000 när jag sålde den senare så no harm I guess.

Medlem
Skrivet av Angust:

Helt idiotiskt att betala så mycket för något som är så pass nära release.

För annars hade det inte varit det??


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Everyone is mad.

Medlem

Vet inte om jag vill kalla det galenskap - har man inte mycket pengar så är det definitivt galenskap...men vissa verkar bada i pengar så då spelar det ju mindre roll?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Folk köper massa rymdskepp för tusentals kronor så då e de här väl helt ok då han iaf har nåt fysiskt 8)

Medlem

Folk lägger flera hundra tusen på snöskotrar och miljoner för båtar etc etc. Har han pengarna är det bara att köpa.

Medlem

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Medlem

Ganska gammal nyhet nu, hade inte den personen t o m hunnit spela så pass mycket att han närmat sig mitten av universum i spelet redan? Har inte velat kolla upp om det stämmer med risk för spoilers.

FM-guru
F.d. Sisyr

Om han la pengar han inte har råd att avvara är det naturligtvis galenskap, men det var antagligen inte fallet.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Att bränna pengar på krogen är dessutom fantastiskt värdelöst. Har bekanta som gladeligen bränner 2-3K per helg men gnäller över att man köper ett grafikkort för 5000:-, helt otroligt....


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Vet Hello Games om detta? Om inte, så är det fel - oavsett belopp. Det kallas piratkopia (trots att han betalade).

Jag förstår att han har det som hobby, men hur ska han rättfärdiga sitt köp om två månader när han tröttnat? Jag tror iof detta spel kommer bli grymt, men det finns alltid en risk att det inte resonerar med en.

Det där med att om han dör så kom pengarna inte till användning: om man är död spelar det ingen roll om man har stort eller litet sparkonto. Det är över och du kommer inte sakna något!

Själv väntar jag gärna till release!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

finns ju folk till allt... sista idioten är inte född än.

Medlem
Skrivet av wrangman:

Vet Hello Games om detta? Om inte, så är det fel - oavsett belopp. Det kallas piratkopia (trots att han betalade).

Funderade också lite på det där. Visst finns det säkert en massa "beta"-spelare som spelar också, men man tycker ändå att de borde kunnat tänkas möjligen reagera när ett nytt konto skapas och används på deras servrar. Sett ur mitt perspektiv så har han betalt mycket för att spela i betan på ett spel som lär ändras rätt mycket under sin livstid. Men - som sagt - det är ju hans pengar, hans bekymmer.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Det där med att vara den första kan jag la förstå. Men att inte googla är ett val en gör


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:
Skrivet av wrangman:

Vet Hello Games om detta? Om inte, så är det fel - oavsett belopp. Det kallas piratkopia (trots att han betalade).

Funderade också lite på det där. Visst finns det säkert en massa "beta"-spelare som spelar också, men man tycker ändå att de borde kunnat tänkas möjligen reagera när ett nytt konto skapas och används på deras servrar. Sett ur mitt perspektiv så har han betalt mycket för att spela i betan på ett spel som lär ändras rätt mycket under sin livstid. Men - som sagt - det är ju hans pengar, hans bekymmer.

Precis.. Tänk om hans konto stängs av p.g.a. detta? Ja, då var ju vilken summa som helst slöseri. I detta fall en rätt saftig summa!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Folk lägger flera hundra tusen på snöskotrar och miljoner för båtar etc etc. Har han pengarna är det bara att köpa.

Jo det är kul hur folk ser på olika saker. Jag bor i norrbotten och att köpa ny skoter vartannat år är inget konstigt. Vilket brukar resultera i en milkostnad runt 300-500.

Medlem
Skrivet av wrangman:

Vet Hello Games om detta? Om inte, så är det fel - oavsett belopp. Det kallas piratkopia (trots att han betalade).

Jag förstår att han har det som hobby, men hur ska han rättfärdiga sitt köp om två månader när han tröttnat? Jag tror iof detta spel kommer bli grymt, men det finns alltid en risk att det inte resonerar med en.

Det där med att om han dör så kom pengarna inte till användning: om man är död spelar det ingen roll om man har stort eller litet sparkonto. Det är över och du kommer inte sakna något!

Själv väntar jag gärna till release!

han säger ju i sin reddit post att han betalar för känslan att han är först, innan det finns tips på google som kan hjälpa honom, han är bland dom första i spelet och han kan inte få hjälp. jag förstår exakt vad han menar, när man toklevlat i en ny expansion förr i tiden, (innan dom la ut allt på testservrar månader innan ) så var man dom första att göra dungeons, att göra raids, komma på strategier, och om stora guilds kommit på hur man gjorde raids, så släppte dom absolut inte ut teknikerna, allt kändes nytt och man trampade på helig mark outforskat.

till skillnad mot nu som det känns som man springer på mark som är så söndertrampad och vattnig att man inte känner någon som helst känsla för att vara först. För man är inte först ... inte i närheten.

KoP
Medlem

Idioti att köpa spelet nu för 1300 dollar när det släpps om typ 10 dagar. Orkar man inte vänta lite så har man mer pengar än förstånd.

Medlem

De har då verkligen lyckats med smart marknadsföring och kostnadsminimering då den här hypen driver sig själv.

Medlem

efter kollat videon så inser man snabbt han är inte är så värst klippsk, då kommer ju andra frågan vad jobbar han med? bara utav ren nyfikenhet.

k3m
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Att bränna pengar på krogen är dessutom fantastiskt värdelöst. Har bekanta som gladeligen bränner 2-3K per helg men gnäller över att man köper ett grafikkort för 5000:-, helt otroligt....

ja, det är otroligt korkat.

k3m
Medlem
Skrivet av Angust:

Helt idiotiskt att betala så mycket för något som är så pass nära release.

kanske inte ändå. för hur mycket ökar inte hans inkomster, genom att få sånt här genomslag på nätet?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

efter kollat videon så inser man snabbt han är inte är så värst klippsk, då kommer ju andra frågan vad jobbar han med? bara utav ren nyfikenhet.

Jag gissar på inget.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Att bränna pengar på krogen är dessutom fantastiskt värdelöst. Har bekanta som gladeligen bränner 2-3K per helg men gnäller över att man köper ett grafikkort för 5000:-, helt otroligt....

ja, det är otroligt korkat.

Ni är ju precis lika trångsynta som de personer ni beskriver. Alla värderar saker olika.
Om de tycket att en krogupplevelse är värd de summorna, så är en krogupplevelse värt den summan.
Tycker ni att ett grafikkort är värt 5k, så är ett grafikkort värt 5k.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av DrDoom:

Inget konstigt alls i mitt tycke.

Allt handlar om pengar; har man så mkt pengar att man har råd, så varför inte.

Hans förklaring var ju mer inne på att han ville ha känslan att vara först, ensam och helt utan hjälp. Upptäcka saker utan att kunna googla fram allt som man kan göra direkt efter release. Är det det man är ute efter så måste man ju göra som han gjorde.

Han betalar för en upplevelse efter han tycker det är värt det och han har råd.
Inte konstiga än folk som bränner flera tusen på krogen, det är ju också i grunden helt meningslöst slöseri med pengar.

Att bränna pengar på krogen är dessutom fantastiskt värdelöst. Har bekanta som gladeligen bränner 2-3K per helg men gnäller över att man köper ett grafikkort för 5000:-, helt otroligt....

Jag har polare som gnäller om att betala 80kr för lunch men samtidigt skänker dom massa pengar till sådana där "speed runs för charity" och sådant...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Undrar hur han hade känt sig om han inte ens gillade spelet xD

12
Skriv svar