No Man's Sky buggigt och kraschbenäget, enligt tidig testare

Robot
No Man's Sky buggigt och kraschbenäget, enligt tidig testare

Universum är inte perfekt.

#no-mans-sky


Medlem
No Man's Sky buggigt och kraschbenäget, enligt tidig testare

Jag ber till cybergudarna att Hello Games medvetet har en risig version på skivorna som ska få rejäl day 1 patch. Har ju hänt ett flertal gånger förut för att göra day 1 piratandet lite surare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Detta ska man nog ta med en nypa salt, kan ju vara en svingammal version av spelet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

De flesta riktigt stora spel har problem i början. Men Sean Murray har sagt att de jobbar på en uppdatering! Han sa det på Twitter den 10 Juli: "Well, waiting for a build to upload really. Actually we're already busy on Update 1".


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

k3m
Medlem

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Medlem

Det är väl just på grund av sånt här dom inte vill att spelet ska komma ut i förtid? Vore trist om spelet tappar en massa potentiella köpare på grund av nåt som säker kommer fixas...om det nu ens är så illa vid release. De som läckt kanske är en helt annan version som nån gjort för att testa DVD-brännaren =D

EDIT: Jojustja, så tycker jag det är rätt dåligt av spelmedia att ens ta upp det. Duktiga speljournalister som här på FZ borde visa bättre omdömme.

Medlem
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Helt sant, men krashar kan förstöra upplevelsen och göra spelet mindre roligt. Men som jag skrev ovan.. en uppdatering är på gång!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Det är väl just på grund av sånt här dom inte vill att spelet ska komma ut i förtid? Vore trist om spelet tappar en massa potentiella köpare på grund av nåt som säker kommer fixas...om det nu ens är så illa vid release. De som läckt kanske är en helt annan version som nån gjort för att testa DVD-brännaren =D

EDIT: Jojustja, så tycker jag det är rätt dåligt av spelmedia att ens ta upp det. Duktiga speljournalister som här på FZ borde visa bättre omdömme.

Precis, börjar bli mer och mer sensationsjournalistik här. Tråkig utveckling.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

Jao det kan jag hålla med om men det är inte lika viktigt som förr i världen när uppdateringarna inte kom så ofta och var lite mer pilliga att installera. Tycka vad man vill om tidiga patchar osv men jag tror det är nödvändigt när spelen blivit så stora och komplicerade.

Medlem

Så. Någon snor en kopia av spelet, oklart hur gammal version, säljer det till nån gök som betalar sjukt mycket pengar för att spela ett par veckor innan release?

Jag tror jag väntar till spelet släpps på riktigt innan jag skapar mig en mening


signatur

K9
:.:

Redaktör
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

EDIT: Jojustja, så tycker jag det är rätt dåligt av spelmedia att ens ta upp det. Duktiga speljournalister som här på FZ borde visa bättre omdömme.

Precis, börjar bli mer och mer sensationsjournalistik här. Tråkig utveckling.

Men om de här buggarna och problemen drabbar alla när spelet släpps är det ju en synnerligen relevant nyhet, eller hur? Därför tycker jag den var värd att publicera. Dessutom finns ju tydliga förebehåll med i texten. Jag håller verkligen inte med om att det är nån sorts sensationsjournalistik.


signatur
Medlem

Killen har mest troligt spelat en tidig demoversion av spelet. Finns en stor tråd om det på reddit med skäl som stöder det antagandet.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4vjjga/we_...

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

jag förstår dig, för jag har tidigare tyckt som dig. sen har jag ändrat uppfattning, då det finns flera spel som varit fantastiska (trots grova buggar), och blivit en småsäljare pga recensenter som gett sämre betyg till spelen, kanske för att de egentligen förkastar spelet, och bara skyller det sämre betyget på buggarna. ett sådant exempel kan vara Gothic 3. jag tycker förstås att man ska varna om spelet är buggigt, fast det ska inte påverka slutbetyget om ett sådant sätts. sist så tycker jag att betygsskalan blivit otillräcklig och så missbrukad att den är förlegad, sen länge.

k3m
Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Det är väl just på grund av sånt här dom inte vill att spelet ska komma ut i förtid? Vore trist om spelet tappar en massa potentiella köpare på grund av nåt som säker kommer fixas...om det nu ens är så illa vid release. De som läckt kanske är en helt annan version som nån gjort för att testa DVD-brännaren =D

EDIT: Jojustja, så tycker jag det är rätt dåligt av spelmedia att ens ta upp det. Duktiga speljournalister som här på FZ borde visa bättre omdömme.

Precis, börjar bli mer och mer sensationsjournalistik här. Tråkig utveckling.

instämmer!

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

Dock ska man ha överseende med buggar när man kör en tidig version. Mest troligt så har de låtit trycka en äldre version av spelet och att en patch släpps på releasedagen. Om inte så kommer det att suga att spelet förstörs av krascher och buggar.

Medlem

Fast hur var det nu med release? Är det 10e eller 12e? Fick för mig att 12e bara var en miss i kommunikationen, att det var datumet då det skulle vara tillgängligt i ALLA regioner (australien osv osv)
På steam står det ju fortfarande available 10 Aug?

Medlem

pre-butthurt fanbois alltså!

Att ta upp information som faktiskt finns i ett spelforum är ju sådär... jättedumt?

Tack Fz för att ni skriver mycket och om sånt här. Såna publiceringar gör dessutom att bolaget bakom mer eller mindre blir tvugna att svara på kritiken och mer information kommer ut. Det är bra för alla. Stängt och slutet är sällan vinnare över öppet och informativt. Hela nöjesindustrin är ett samarbete där media, aktörer, skapare och alla andra inblandade behöver kommunicera åt alla håll för att lyckas.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

"Save your game a lot kids, you'll be pissed if you don't."
Behöver man det? Trodde det var online och då borde väl inte så mycket sparas lokalt?

Medlem
Skrivet av Aestro:

Fast hur var det nu med release? Är det 10e eller 12e? Fick för mig att 12e bara var en miss i kommunikationen, att det var datumet då det skulle vara tillgängligt i ALLA regioner (australien osv osv)
På steam står det ju fortfarande available 10 Aug?

Har även hört 9 augusti från somliga håll


signatur

Game long and prosper

Medlem

Rubriken fick mig att bli aningen irriterad. Som framkommit är vi inte säkra på vilken version som spelats. Såg någonstans att det inne i testarens spelfodral stod det gamla release-datumet. Kan mycket väl även vara en demo-version.

Oavsett så förutsätter jag att uppenbara buggar och instabilitetsproblem fixas i en 1-day patch, i det fall de fanns i den versionen som gick guld.

Medlem

Att detta blir ens nyhet. Bedrövligt.

Medlem

Ok.När FZ säger att han bjudit på en mängd med filmer från spelet jag hittar då bara 2st, en med unboxing och den andra med beam bugg......?????

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:

buggarna spelar mindre roll. spel ska inte dömas efter buggarna.

Självklart ska buggar tas med i beräkningen när man bedömer ett spel. Mycket buggar ger en sämre spelupplevelse.

Speciellt när det är buggar som förstör ett spel.
Gäller kanske inte i detta fallet, men man har sett buggar i tidigare spel som tagit bort dina savegames/varit omöjliga att komma förbi etc etc.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

EDIT: Jojustja, så tycker jag det är rätt dåligt av spelmedia att ens ta upp det. Duktiga speljournalister som här på FZ borde visa bättre omdömme.

Precis, börjar bli mer och mer sensationsjournalistik här. Tråkig utveckling.

Men om de här buggarna och problemen drabbar alla när spelet släpps är det ju en synnerligen relevant nyhet, eller hur? Därför tycker jag den var värd att publicera. Dessutom finns ju tydliga förebehåll med i texten. Jag håller verkligen inte med om att det är nån sorts sensationsjournalistik.

Nej om det varit en officiellt släppt demo, beta lr liknande hade jag varit helt enig med dig men här är underlaget allt för dåligt. Tunn tunn is!

Nu är det hela ingen stor katastrof eftersom de flesta (förhoppningsvis) avgör om det är köpvärt till efter recensionerna kommer men en del tar nog bort det helt från radarn tyvärr. I tillägg kan sån här publicitet hänga med i bakhuvudet på folk och ge spelet en oförtjänad nackdel. Det är väl svårt nog som det är att träffa folk i det där spelet så ALLA borde spela det =]

Medlem

Nice att köpa en buggig demo för 1300dollar

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Nice att köpa en buggig demo för 1300dollar

Tror inte direkt att han märker av den summan i sin ekonomi.

Medlem

Har man dessa buggar på en ps4 tänk er då fps drops och krashar på en pc... oh dear god jag vågar inte tänka tanken glad jag inte pre-ordrat, ni får beta testa spelet åt mig

Medlem

Och snubben betalade 11k för ett trasigt och ofärdigt spel... hah...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tycker det är smått oetiskt att sprida sån här skit baserat på en crackad beta.

12
Skriv svar