Fan-utvecklade Star Wars: Galaxy in Turmoil stängs ned
Spelet må inte vara dött, men 99% (siffror tagna från ingenting ska sägas) av intresset i spelet kom antagligen från att det utspelades i just Star Wars-universumet. Och nu i samma stund förstår jag varför utvecklare ens försöker att utveckla spel under ett visst franchise när de inte har eller någonsin kommer få licens för det. Antagligen hade inte FZ eller någon annan media skrivit om det här ifall Star Wars inte varit med på något hörn.
Spelet må inte vara dött, men 99% (siffror tagna från ingenting ska sägas) av intresset i spelet kom antagligen från att det utspelades i just Star Wars-universumet. Och nu i samma stund förstår jag varför utvecklare ens försöker att utveckla spel under ett visst franchise när de inte har eller någonsin kommer få licens för det. Antagligen hade inte FZ eller någon annan media skrivit om det här ifall Star Wars inte varit med på något hörn.
misstänker oxå PR.
Jag tror inte det är för PR, jag tror snarare att dom tänker, att vi kan göra det bättre och när EA/Disney ser detta så kommer dom också gilla det.
Sedan får dom inte använda namnet och sedan kommer dom inte heller kunna leverera allt dom sagt och då glömmer den stora massan att det finns.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det kändes väl att bli brädade av ett par killar i mammas källare ;P
Ja EA var säkert hemskt oroade över detta eftersom deras egna spel bara sålt ynka 14 miljoner ex. Säkert....
Skämt åsido, klart företag måste försvara sina varumärken. De som tror annat har ingen aning om hur det fungerar i verkligheten.
Det kändes väl att bli brädade av ett par killar i mammas källare ;P
Ja EA var säkert hemskt oroade över detta eftersom deras egna spel bara sålt ynka 14 miljoner ex. Säkert....
Skämt åsido, klart företag måste försvara sina varumärken. De som tror annat har ingen aning om hur det fungerar i verkligheten.
Förutom att spelet saknade balans och innehåll om man jämför med dess 10åriga+ föregångare.