Pokémon Go uppdateras – tar död på tredjepartstjänster

Robot
Pokémon Go uppdateras – tar död på tredjepartstjänster
Medlem
Pokémon Go uppdateras – tar död på tredjepartstjänster

Komiskt att folk kräver pengarna tillbaka för ett "fusk" att hitta Pokemon lättare inte längre funkar.. folk är bra dumma i huvudet.

Snacka om att folk tappat meningen med spelet.. då folk spelar i trafiken, parkerar i parker osv...


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Andra saker som tagits bort inkluderar XP-bonus för "Nice" och "Great throw" etc. Även strömsparläget i spelet har tagits bort.

Sedan kan jag bara tala av egen erfarenhet men sedan uppdateringen har jag märkt att allt fler Pokémon, oavsett CP, är mer benägna att bryta sig ut ett flertal gånger och sedan fly. Det skulle rimma bra med Pokébollar som mikrotransaktion i spelet..

märkt det med..en 74 pokemon hoppade ur 5 gånger


signatur

New life, New hope

Medlem

Fattar inte det här gnället..

Det folk inte verkar kunna räkna ut är att dom här tredjepartstjänsterna utnyttjat såpass mycket bandbredd av servrarna att spelet inte fungerat optimalt. Man kan ju tänka sig belastningen när flera olika sidor samtidigt tillåter miljontals att hämta data från servrar som själv hämtar och sänder i princip samma data till apparna. Skulle kunna tro att det också är därför som footprints blivit borttaget i samma veva.

Pokebollar får man hur mycket som helst av vid nästan varje pokestop. Argumentationen om mikrotransaktioner håller inte i min mening. Att battery savern blivit borttagen är ju inte mer än rätt eftersom att det ändå buggade ur

Medlem

"Vi fuskade, och nu är vi ledsna."

Nej men mer seriöst, man kan anta att vissa assistenter var litet för bra med tanke på vilket system spelet använder. Alltid surt när man vant sig vid något som fungerar smidigt men kanske det är ett måste för spelets hälsa?

Medlem

Försökte fånga pokemons idag och 5/7 lyckades bryta sig ut när jag väl fångat dem. 1/7 lyckades fly helt och hållet vilket aldrig hänt mig förut.
Verkar som att det har blivit mycket svårare att fånga Pokemons. Ganska tråkigt om en rare pokemon lyckas fly p.g.a RNG


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Robalicious:

Fattar inte det här gnället..

Det folk inte verkar kunna räkna ut är att dom här tredjepartstjänsterna utnyttjat såpass mycket bandbredd av servrarna att spelet inte fungerat optimalt. Man kan ju tänka sig belastningen när flera olika sidor samtidigt tillåter miljontals att hämta data från servrar som själv hämtar och sänder i princip samma data till apparna. Skulle kunna tro att det också är därför som footprints blivit borttaget i samma veva.

Pokebollar får man hur mycket som helst av vid nästan varje pokestop. Argumentationen om mikrotransaktioner håller inte i min mening. Att battery savern blivit borttagen är ju inte mer än rätt eftersom att det ändå buggade ur

Tänker du längre än näsan kanske du upptäcker att en stor mängd spelare INTE bor i storstäderna där Pokéstop ligger runt varje hörn. Eftersom Niantic inte heller bemödat sig att lägga in någonting i mindre städer eller landsbygd (vilka båda var inkluderade i deras trailers för spelet) blir varje Pokéboll mer dyrbar. Fortsätter nog därför att klaga på att en CP50 Pokémon nu slösar 5 bollar och flyr när mitt närmsta Pokéstop ligger 10km bort.

Medlem

Att pokevision o dylikt blockeras är helt i niantics rätt att göra. Fusk eller icke, det är intrång i deras servrar på sätt som aldrig var meningen. Om jag som utvecklare gör en applikation som innefattar en databas, spel eller inte. Och sedan upptäcker att folk börjar hämta data direkt från databasen därifrån med andra metoder än de som jag konstruerat, så skulle jag också blockera de intrången.

Fotstegen har inte funkat sedan det officiella sverigesläppet. Mig veterligen så har inte heller niantic sagt något om de bara tagit bort fotstegsbilderna temporärt tills de hittat ett sätt att få det att fungera, ellet om det är permanent. Men jag hoppas att de löser problemen och gör så att man kan spåra pokemånsarna istället för att bara drälla omkring och hålla tummarna.

Niantic är väldigt tystlåtna och säger inte mycket, på gott och ont. Men det leder ju till mycket spekulation och rykten...

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Robalicious:

Fattar inte det här gnället..

Det folk inte verkar kunna räkna ut är att dom här tredjepartstjänsterna utnyttjat såpass mycket bandbredd av servrarna att spelet inte fungerat optimalt. Man kan ju tänka sig belastningen när flera olika sidor samtidigt tillåter miljontals att hämta data från servrar som själv hämtar och sänder i princip samma data till apparna. Skulle kunna tro att det också är därför som footprints blivit borttaget i samma veva.

Pokebollar får man hur mycket som helst av vid nästan varje pokestop. Argumentationen om mikrotransaktioner håller inte i min mening. Att battery savern blivit borttagen är ju inte mer än rätt eftersom att det ändå buggade ur

Tänker du längre än näsan kanske du upptäcker att en stor mängd spelare INTE bor i storstäderna där Pokéstop ligger runt varje hörn. Eftersom Niantic inte heller bemödat sig att lägga in någonting i mindre städer eller landsbygd (vilka båda var inkluderade i deras trailers för spelet) blir varje Pokéboll mer dyrbar. Fortsätter nog därför att klaga på att en CP50 Pokémon nu slösar 5 bollar och flyr när mitt närmsta Pokéstop ligger 10km bort.

Bor man på landet får man skylla sig själv. Klart de inte ska lägga stor fokus på 0.01% utav spelarna.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Robalicious:

Fattar inte det här gnället..

Det folk inte verkar kunna räkna ut är att dom här tredjepartstjänsterna utnyttjat såpass mycket bandbredd av servrarna att spelet inte fungerat optimalt. Man kan ju tänka sig belastningen när flera olika sidor samtidigt tillåter miljontals att hämta data från servrar som själv hämtar och sänder i princip samma data till apparna. Skulle kunna tro att det också är därför som footprints blivit borttaget i samma veva.

Pokebollar får man hur mycket som helst av vid nästan varje pokestop. Argumentationen om mikrotransaktioner håller inte i min mening. Att battery savern blivit borttagen är ju inte mer än rätt eftersom att det ändå buggade ur

Tänker du längre än näsan kanske du upptäcker att en stor mängd spelare INTE bor i storstäderna där Pokéstop ligger runt varje hörn. Eftersom Niantic inte heller bemödat sig att lägga in någonting i mindre städer eller landsbygd (vilka båda var inkluderade i deras trailers för spelet) blir varje Pokéboll mer dyrbar. Fortsätter nog därför att klaga på att en CP50 Pokémon nu slösar 5 bollar och flyr när mitt närmsta Pokéstop ligger 10km bort.

Absolut, i den bemärkelsen håller jag med dig. Men då får man göra skillnad på sak och sak. Det jag syftade på var den konspiratoriska andan som direkt uppstår, att de gör det svårare för pengarnas skull. Det är självklart ruttet att de utlovar pokestops överallt och så får man inte det, framförallt i din situation där du inte har nära till pokestops. Sen kan jag tycka att Niantic tagit priset för det företag med sämst kommunikation.

Medlem
Skrivet av toern:

"Vi fuskade, och nu är vi ledsna."

Nej men mer seriöst, man kan anta att vissa assistenter var litet för bra med tanke på vilket system spelet använder. Alltid surt när man vant sig vid något som fungerar smidigt men kanske det är ett måste för spelets hälsa?

Men samtidigt är det ju lite grejjen med pokemon, att man ska gå ut och leta efter pokemons. Men nu är det helt random (såvitt du själv kan avgöra) när och vad för pokemon som dyker upp. Även fast deras egna system varit avstängt så har man kunnat gå runt å fånga med pokevision osv, och såklart tidigare när deras system fungerade så kunde man faktiskt spela det.
Nu, not so much. Bara fortsätta plocka zubats å drowzees en masse ._.

Medlem
Medlem

Efter att ha spelat Ingress i många år är jag inte ett dugg förvånad. Niantic gör som de brukar, angriper 3:e part som gör spelen spelbara i de hänseenden Niantic själv inte får sina funktioner att fungera. Var och är samma med Intel Map i Ingress.

Samtidigt skiter de fullständigt i riktiga fuskare som spoofar sin GPS position. När en kille kan nå level 40 helt genom fusk utan att de reagerar borde "communityn" undra lite. När man spelat Ingress med ständiga fuskare runt sig i många år lyfter man inte ens på ögonbrynen.

Att de sedan dessutom bara tog alla ställen direkt från Ingress, trots kritiken mot hur de hanterat portalerna där, bäddade rejält för missnöje. En timme på Avenyn i Göteborg motsvarar en månads slit i en mindre stad. Utan Ingress begränsningar sitter dessutom folk hemma och farmar "hemmaportaler" som inte existerar i verkligheten, fejkade "statyer" och liknande. Niantic tar inte heller bort farliga portaler frivilligt, trots upprepade anmälningar. Åtskilliga mycket olämpliga, ibland direkt farliga, ställen som funnits i många år.

Likväl, de har lyckats locka många, det får man gratulera dem för.

Medlem

Tredjepartstjänsterna har inte slutat fungera, så det är fel i artikeln. Däremot har de för tillfället inte uppe tjänsten.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Andra saker som tagits bort inkluderar XP-bonus för "Nice" och "Great throw" etc. Även strömsparläget i spelet har tagits bort.

Jag har hört andra säga att Battery Saver är borta. Kör du måhända Iphone? Den är kvar för mig nämligen, jag kör Android.

Medlem

Tycker det går mycket smidigare att slåss mot gym just nu än innan. Visst finns det fortfarande förbättringar men det är iaf ett steg framåt.

Efter att ha spelat idag så märker jag att det är svårare att fånga pokémons. Man behöver fler många fler bollar att fånga tex rattatas eller pidgeys med en CP100. De med högre lvlar har jag inte märkt så mycket skillnad på.

Själv tror jag att de försöker få upp försäljningen av pokébollar så de börjar tjäna mer pengar.

Gnällkuk
Skrivet av kebbe:

Andra saker som tagits bort inkluderar XP-bonus för "Nice" och "Great throw" etc. Även strömsparläget i spelet har tagits bort.

Sedan kan jag bara tala av egen erfarenhet men sedan uppdateringen har jag märkt att allt fler Pokémon, oavsett CP, är mer benägna att bryta sig ut ett flertal gånger och sedan fly. Det skulle rimma bra med Pokébollar som mikrotransaktion i spelet..

Bara på iOS, Android har fortfarande strömsparläget kvar...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tredjepartstjänster kan hoppa i eld och dö vad gäller samtliga spel så +1 för tillverkaren.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag har ingen aning vad jag håller på med men det är rätt kul

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Tredjepartstjänster kan hoppa i eld och dö vad gäller samtliga spel så +1 för tillverkaren.

Haha vilka dumheter, det är ofta de som får spel att bli bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Robalicious:

Fattar inte det här gnället..

Det folk inte verkar kunna räkna ut är att dom här tredjepartstjänsterna utnyttjat såpass mycket bandbredd av servrarna att spelet inte fungerat optimalt. Man kan ju tänka sig belastningen när flera olika sidor samtidigt tillåter miljontals att hämta data från servrar som själv hämtar och sänder i princip samma data till apparna. Skulle kunna tro att det också är därför som footprints blivit borttaget i samma veva.

Pokebollar får man hur mycket som helst av vid nästan varje pokestop. Argumentationen om mikrotransaktioner håller inte i min mening. Att battery savern blivit borttagen är ju inte mer än rätt eftersom att det ändå buggade ur

Tänker du längre än näsan kanske du upptäcker att en stor mängd spelare INTE bor i storstäderna där Pokéstop ligger runt varje hörn. Eftersom Niantic inte heller bemödat sig att lägga in någonting i mindre städer eller landsbygd (vilka båda var inkluderade i deras trailers för spelet) blir varje Pokéboll mer dyrbar. Fortsätter nog därför att klaga på att en CP50 Pokémon nu slösar 5 bollar och flyr när mitt närmsta Pokéstop ligger 10km bort.

Bor man på landet får man skylla sig själv. Klart de inte ska lägga stor fokus på 0.01% utav spelarna.

Att "skylla sig själv" låter inte som ett bra argument, men däremot så kan man ju argumentera i att det är lika för alla där flk bor, avsett vart det är. Startade själv PokeGo på Sthlm Central innan jag åkte på landsbygdssemester, och visst var det snålt med saker att fånga, men så blev det ju också normalitet...tills jag kom hem igen och vart totalt sönderspamma med pokestops, lures och pokemons. Det var först då jag märkte vilken skillnad det var.

Däremot har jag också märkt av den enorma ökningen av pokemons som flyr från en kastad boll, och det kan jag tycka suger rätt rejält, speciellt då det som någon sa är glesare mellan pokestopsen.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Komiskt att folk kräver pengarna tillbaka för ett "fusk" att hitta Pokemon lättare inte längre funkar.. folk är bra dumma i huvudet.

Snacka om att folk tappat meningen med spelet.. då folk spelar i trafiken, parkerar i parker osv...

Du kan inte alls sätta dig in och förstå varför folk reagerar negativt på detta? Och du vågar påstå att "andra" är "dumma i huvudet".

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Tredjepartstjänster kan hoppa i eld och dö vad gäller samtliga spel så +1 för tillverkaren.

Haha, nää. Du måste trolla?

Medlem

och vad gör idioterna ? tar död på nearby funktionen... seriöst hur ska man tracka pokemons nu då???? detta spel lär ju dö rätt snabbt nu då...

Medlem

Alla klagar över denna nearby-funktionen, men har den någonsin fungerat? Jag är level 22, har fångat över 1100 pokemons och har aldrig någonsin sett färre än 3 fotsteg på pokemons som är nearby. Har därför aldrig använt den heller då den inte säger mig ett skit.

I övrigt välkomnar jag uppdateringen hittills. Använde mig inte var 3:e part så det spelar inte mig någon roll, men har också märkt att pokemons har blivit en smula mer irriterande att fånga. En drowzee hoppade helt random 3 gånger i rad (vilket jag aldrig sett den göra innan), de attackerar också oftare vilket gör det svårare att träffa. Tur man har ett pokestop utanför lägenheten. Sedan skrev någon att bonus xp för Great och Nice var borta, har inte verifierat detta men fick bonus för Curve ball i alla fall.

Tycker det är mycket bra som ändrats, då jag själv är mobilutvecklare så har jag aldrig sett denna app/spel som något annat än en prototyp. I mina ögon var Niantic helt oförberedda på det enorma tryck denna app skulle dra till sig och de sitter därför nu med en prototyp de försöker uppdatera så snabbt de kan med, förmodligen, värdelös kodbas enbart för att den exploderade över hela världen helt oväntat.

Får se vad som händer de kommande månaderna, men känns som om det viktigaste gällande bugfix är åtgärdat, nu behöver de en bra lösning för folk som inte bor i städer, och expandera gameplay lite. Annars faller folk nog bort rätt snabbt den kommande tiden.

Medlem

Pokémon Hide & Seek

Inaktiv
Skrivet av ClockWise:

Alla klagar över denna nearby-funktionen, men har den någonsin fungerat? Jag är level 22, har fångat över 1100 pokemons och har aldrig någonsin sett färre än 3 fotsteg på pokemons som är nearby. Har därför aldrig använt den heller då den inte säger mig ett skit.

Den funkade innan spelet släpptes i Sverige. Många började ju spela innan det officiella släppet.

Förövrigt så går det fortfarande att tracka pokemon.
I nearby så är de listade efter hur nära de är en, genom att se hur de ändrar ordning kan man se åt vilket håll de befinner sig.
Egentligen samma princip som med fotstegen bara att man då visste om den var nära eller ej.

Medlem

Problemet med att pokestops inte finns på landet är väl mer att folk inte spelade Ingress där i större utsträckning.

Vilket leder till att det inte fanns någon person för att sätta ut punkter i Ingress som sedan överfördes till Pokemon Go.

Medlem

"Utvecklaren Niantic har bland annat tagit bort footprints" Njae, alltså den har ju inte fungerat sen release här och den ska fixas bara vad jag förstod det som

12
Skriv svar