Film – så ska Blizzard locka ner dig i World of Warcraft: Legion-träsket

Robot
Film – så ska Blizzard locka ner dig i World of Warcraft: Legion-träsket
Medlem
Film – så ska Blizzard locka ner dig i World of Warcraft: Legion-träsket

Just when I thought I was out... they pull me back in..!!

Medlem

Maw of Souls såg ju inte lite coolt ut!

Medlem

Surk*kar kan säga vad de vill men WoW är kul. Fick ett litet återfall i våras efter att ha varit borta i 2-3 år. Finns viss risk att jag kommer hoppa med på Legion-tåget.

Medlem

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Medlem

har varit på legion tåget sedan 2 månader tillbaka, sedan jag svor för mig själv att inte spela spelet mer för över 1 år sedan.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Natrium:

har varit på legion tåget sedan 2 månader tillbaka, sedan jag svor för mig själv att inte spela spelet mer för över 1 år sedan.

vi har alla varit där :/

Avstängd

De nya områdena känns lika mycket annat som redan finns. Nja, säger jag...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Medlem

Är riktigt taggad. Wow är alltid roligt första kvartalet efter expansion släpp

Medlem

Hehe, vet inte om jag ens haft illusionen om att jag inte skulle köpa Legion för att "testa" lite några månader, det var nog mer att jag inte varit så intresserad av nuvarande innehållet. Nu är jag nog rätt säker på att återvända en sväng

Medlem

Gud va utdaterat det ser ut nu asså... Det har verkligen hållit länge. Frågan är vad de kommer göra sen när WoW dör ut. Hoppas de har något nytt MMORPG på gång, för de kan ju inte bara släppa en genre de är världsledande inom.

Medlem

Ashbringer hej!

Medlem

Det enda som håller mig borta för stunden är kostnaden. 45€ + subscription är ganska saftigt för att prova på om man gillar den nya expansionen.

De borde släppa expansionen gratis. Tror fler skulle prova en månad i så fall, vilket troligen skulle väga upp förlorade inkomster.

Gen
Medlem

Köpte en månad för skojs skull och levlandet är återigen roligt pga att de gjort om majoriteten av skills/talents osv. Blir att köra Legion men som vanligt lär man tröttna efter några månader. Ser ingen poäng med att grinda det i flera år som man gjorde när man var ung.

Releasehästryttare
Skrivet av Manqs:

Det enda som håller mig borta för stunden är kostnaden. 45€ + subscription är ganska saftigt för att prova på om man gillar den nya expansionen.

De borde släppa expansionen gratis. Tror fler skulle prova en månad i så fall, vilket troligen skulle väga upp förlorade inkomster.

Vad hände med den legion beta givaway som fz hade för ett tag sen? Drog de några vinnare eller rann det hela ut i sanden?

Medlem
Medlem

Även om man inte fastnar så erbjuder varje WoW expansion nog med underhållning för att vara värd varenda krona.

Medlem

Med tanke på hur mycket pengar och PR Blizzard tjänat genom WoW finner jag det rätt sjukt att de recyclar så mycket content när de väl kommer "nytt".

Medlem

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

Medlem

Nej, jag tror inte jag kommer återvända igen till WoW.

Legion har förstört många av mina favoritklasser pga "pruning".
Storyn har dom totalt ballat ur med.

Nej, jag avstår nog denna gången.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag och många andra kommer att spela 3-6 månader för att se ny content och sen pausa kontot igen. Inget konstigt med det. Har familj så nu det är inte precis som att jag behöver fylla ut tiden med grinding som för 10 år sen.

Medlem

Ge mig officiell vanilla server så betalar jag 1000kr i månaden.


signatur

iObject!

Medlem

@ANZIKTE, det där stämmer helt enkelt inte. Visst, vissa saker är mindre trasiga eller lättare än i vanilla, men bossar nuförtiden får vanilla-bossar att se ut som skämt i svårighetsgrad. Skillnaden är att folk spelar bättre nu , att inte 10-15 pers är AFK i ett hörn och att klasser fungerar optimalt.

Jag har definitivt varit less på spelet till och från också men tycker det är fela tt säga att precis allt blivit sämre. Det enda som var bättre på en teknisk niva var i mitt tycke 1. det var nytt och 2. inget flygande som förminskar världen.

Medlem
Skrivet av Weepings:

Ge mig officiell vanilla server så betalar jag 1000kr i månaden.

I typ en månad..

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".


signatur

Nämen!

Medlem

Frågan är om det håller 1-2 månader precis som alla andra expansionerna efter Cataclysm.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".

Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.

Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.

I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.

Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.

12
Skriv svar