Id förklarar hur Quake Champions ska bli e-sportspelet framför andra

Robot
Id förklarar hur Quake Champions ska bli e-sportspelet framför andra

Ska passa både nybörjare och proffs. Men det kan ju bli bra ändå.

#id-software, #quake-champions, #quake


Medlem
Id förklarar hur Quake Champions ska bli e-sportspelet framför andra

De gör helt enkelt Overwatch utan charm.

Medlem

Jag är så jäkla nervös inför torsdagen 4e augusti 22.00 svensk tid då man ska visa upp gameplay från detta spel (se Twitch.tv).

Don't let me down ID Software!

Medlem
Skrivet av papaz1:

Jag är så jäkla nervös inför torsdagen 4e augusti 22.00 svensk tid då man ska visa upp gameplay från detta spel (se Twitch.tv).

Don't let me down ID Software!

va heter du på twitch så man kan se?

Medlem
Skrivet av papaz1:

Jag är så jäkla nervös inför torsdagen 4e augusti 22.00 svensk tid då man ska visa upp gameplay från detta spel (se Twitch.tv).

Don't let me down ID Software!

Källa på det?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av papaz1:

Jag är så jäkla nervös inför torsdagen 4e augusti 22.00 svensk tid då man ska visa upp gameplay från detta spel (se Twitch.tv).

Don't let me down ID Software!

Källa på det?

Quakecon.org har schemat för Quakecon som pågår mellan 4-7 augusti där deras välkomstpresentation 22.00 svensk tid ska visa upp quake Champions.

http://www.quakecon.org/blog/2016/07/21/quakecon-2016-schedul...

phi
Medlem

Det som håller mitt hopp uppe för QC är att de tagit in några Quake 3/Quake Live-proffs för speltestandet samt att Adam "SyncError" Pyle (känd från ESReality) är design manager för QC.

Men det finns ju så klart mycket tid kvar för dem att misslyckas.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av papaz1:

Jag är så jäkla nervös inför torsdagen 4e augusti 22.00 svensk tid då man ska visa upp gameplay från detta spel (se Twitch.tv).

Don't let me down ID Software!

va heter du på twitch så man kan se?

Quakecon kommer att visa den på sin stream. Ett tips är att ladda hem den officiella Quakecon appen där schemat och länkarna till deras stream för både presentationen och Quaketurneringarna finns.

Medlem

Spännande!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av papaz1:

Jag är så jäkla nervös inför torsdagen 4e augusti 22.00 svensk tid då man ska visa upp gameplay från detta spel (se Twitch.tv).

Don't let me down ID Software!

Källa på det?

Quakecon.org har schemat för Quakecon som pågår mellan 4-7 augusti där deras välkomstpresentation 22.00 svensk tid ska visa upp quake Champions.

http://www.quakecon.org/blog/2016/07/21/quakecon-2016-schedul...

Tack, ska kollas!


signatur

Nämen!

Medlem

För mig har inget fps haft bättre känsla än Quake 1. Men antar att de gör ett Q3 med lite finare grafik.

Medlem
Skrivet av drdolk:

För mig har inget fps haft bättre känsla än Quake 1. Men antar att de gör ett Q3 med lite finare grafik.

misstänker det kommer floppa för dom vill ha casual-spelarnas pengar också. och försöker nå en för bred målgrupp.

Medlem
Skrivet av seifuku:
Skrivet av drdolk:

För mig har inget fps haft bättre känsla än Quake 1. Men antar att de gör ett Q3 med lite finare grafik.

misstänker det kommer floppa för dom vill ha casual-spelarnas pengar också. och försöker nå en för bred målgrupp.

Dom måste ha casualspelares pengar, annars kommer det floppa ännu mer. Alla som tänker göra ett sådant här spel behöver ha det.

Overwatch/Heartstone/Wow/etc hade varit _inget_ utan casualspelare som pumpar in pengar.

Edit: Ah, 4k - välkommen in i 2016 Hippan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar