The Divison blir film – Jake Gyllenhaal och Jessica Chastain medverkar

Robot
The Divison blir film – Jake Gyllenhaal och Jessica Chastain medverkar
Releasehästryttare
The Divison blir film – Jake Gyllenhaal och Jessica Chastain medverkar

Skönt att uve boll inte får pengar nu för tiden så vi kan ha några bra spel filmer..

Är tveksam till hur bra en division film kan bli oavsett vem som producerar den dock

Medlem

Gillar både Jessica Chastain och Jake Gyllenhaal. Får hoppas det blir bra!

Medlem

"Förhoppningsvis blir den bättre än Prince of Persia"

God FZ don't remind me....

Hade de lyckats bra med den filmen hade en film-adaption av det andra spelet (Warrior Within) kunnat bli hur bra som helst. Ett utav mina gamla favoritspel hehe.

Medlem

Har en svag känsla av att dom kommer lyckas bäst med "Rabbids".. Små galna figurer, hur kan det bli fel liksom?

Medlem
Skrivet av Devan:

Skönt att uve boll inte får pengar nu för tiden så vi kan ha några bra spel filmer..

Är tveksam till hur bra en division film kan bli oavsett vem som producerar den dock

Det kan nog bli bra. Känns som en relativt typisk Clancy handling så får de bara fram ett bra manus så bör det funka.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Blir nog en dansfilm med bugg i

Medlem

"Förhoppningsvis blir den bättre än Prince of Persia." Så då ska den alltså bli riktigt jävla bra i så fall?
Själv kan jag inte på rak arm komma på någon annan spelbaserad spelfilm som jag tyckte varit bättre eller mer underhållande än just Prince of Persia: The Sands of Time.
Har dock inte sett Warcraft: The Beginning ännu, så det är nog den enda jag för tillfället inte kan säga något om.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

*Spoiler alert* Filmen blir "downgraded" som spelen

Medlem

Jag har spelat mycket The Division. Den övergripande premissen är ju helt ok men själva storyn (det lilla man fick med sig av spelet) var inte mycket att hänga i tannenbaumen. Däremot fanns det några riktiga guldkorn i form av efterlämnade övervaknings-klipp och liknande. Kan de spinna vidare på den känslan av våld och mörker kan det bli en riktigt bra film för vuxet folk. Kör de däremot på med spelets allmänna intryck blir det nog en ganska platt film med mycket pang-pang. Jag vill helst se det första alternativet, nästan The Road-mörk. Men då blir det nog inte samma tjing-tjing i skattkistan.

Medlem

Det här kan bli en riktigt bra film faktiskt, storyn är mycket bättre lämpad för det än många andra spel som blivit film.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

"Förhoppningsvis blir den bättre än Prince of Persia." Så då ska den alltså bli riktigt jävla bra i så fall?
Själv kan jag inte på rak arm komma på någon annan spelbaserad spelfilm som jag tyckte varit bättre eller mer underhållande än just Prince of Persia: The Sands of Time.
Har dock inte sett Warcraft: The Beginning ännu, så det är nog den enda jag för tillfället inte kan säga något om.

Japp Prince of Persia är ganska okej film. En av de mer lyckade spelfilmerna. FZ brukar haka på bandwagons för klicks förstår du.

Medlem

Nice, något att se fram emot


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Undra om dom kommer ha med lika många fuskare i filmen som i spelet.
Kommer inte bli roligt för Jake att slåss mot ryssar med aimbot som gömmer sig på insidan av en betongvägg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Undra om dom kommer ha med lika många fuskare i filmen som i spelet.
Kommer inte bli roligt för Jake att slåss mot ryssar med aimbot som gömmer sig på insidan av en betongvägg.

Fuskande ryssar är väl standard i princip SAMTLIGA onlinespel?

Har inte själv spelat The Divison, men av den grundstoryn, så borde man rätt enkelt kunna göra en hygglig actionrulle. Om nu Ubisoft envisas med att göra filmer av sina spel, så är Assassins Creed serien (och faktiskt Watch Dogs) mycket mer spännande och intressanta rent storymässigt jämfört med den relativt generiska "The Division".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Dave Lister:

"Förhoppningsvis blir den bättre än Prince of Persia." Så då ska den alltså bli riktigt jävla bra i så fall?
Själv kan jag inte på rak arm komma på någon annan spelbaserad spelfilm som jag tyckte varit bättre eller mer underhållande än just Prince of Persia: The Sands of Time.
Har dock inte sett Warcraft: The Beginning ännu, så det är nog den enda jag för tillfället inte kan säga något om.

Japp Prince of Persia är ganska okej film. En av de mer lyckade spelfilmerna. FZ brukar haka på bandwagons för klicks förstår du.

Att tycka Prince of Persia är en skitfilm är en helt legitim åsikt, och även en jag delar.

Vad gäller lyckade filmer baserade på spel kan jag nog inte komma på någon. Postal är väl, komiskt nog, närmast. Hjärndöd och larvig, men det var ju spelen också.

Medlem

??? Prince of Persia är ju en helt godkänd rulle.

The division har ju verkligen potentialen att bli en bra film. Kanske det blir ett schysst actiondrama.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Jag tyckte Prince of Persia var riktigt bra och underhållande. Vad The Division ska tillföra, undrar jag över. Ännu en film där ett virus tar död på mänskligheten, det har vi inte sett förut (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

"Förhoppningsvis blir den bättre än Prince of Persia." Så då ska den alltså bli riktigt jävla bra i så fall?
Själv kan jag inte på rak arm komma på någon annan spelbaserad spelfilm som jag tyckte varit bättre eller mer underhållande än just Prince of Persia: The Sands of Time.
Har dock inte sett Warcraft: The Beginning ännu, så det är nog den enda jag för tillfället inte kan säga något om.

Inget slår Mortal Kombat.

Medlem

Hade HELT glömt bort detta spelet. Så länge varade den hypen....


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Dave Lister:

"Förhoppningsvis blir den bättre än Prince of Persia." Så då ska den alltså bli riktigt jävla bra i så fall?
Själv kan jag inte på rak arm komma på någon annan spelbaserad spelfilm som jag tyckte varit bättre eller mer underhållande än just Prince of Persia: The Sands of Time.
Har dock inte sett Warcraft: The Beginning ännu, så det är nog den enda jag för tillfället inte kan säga något om.

Inget slår Mortal Kombat.

https://www.youtube.com/embed/s8YAhDwYP2Y

Jäklar vad roligt de måste haft när de gjorde den där filmen

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tyckte Prince of Persia var riktigt bra och underhållande. Vad The Division ska tillföra, undrar jag över. Ännu en film där ett virus tar död på mänskligheten, det har vi inte sett förut (?)

Handlingen i The Division är ganska unik, det handlar inte om en apokalyps utan om en pandemi, något som vi har varit nära att råka ut för flera gånger på senare år i form av svin/fågelinfluensa och ebolautbrott.

1
Skriv svar