Xbox One S presterar bättre än Xbox One

Robot
Medlem
Xbox One S presterar bättre än Xbox One

Vad skönt att den nya presterar bättre än den gamla...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad skönt att den nya presterar bättre än den gamla...

och att den nu håller mer stadig 30fps!

Ambassadör
Xbox

Nu glömde ni hitta den negativa vinklingen...


signatur

Jump in.

Medlem

Hur står den mot ps4?
Bättre, sämre eller lika bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Men va? Hur kan Microsoft gå ut och säga att det inte kommer vara någon skillnad i prestandan om de har uppgraderat GPUn? Är inte det ganska logiskt att det blir bättre prestanda om man uppgraderar något så väsentligt som GPU?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Men va? Hur kan Microsoft gå ut och säga att det inte kommer vara någon skillnad i prestandan om de har uppgraderat GPUn? Är inte det ganska logiskt att det blir bättre prestanda om man uppgraderar något så väsentligt som GPU?

De har sagt att det inte kommer vara någon substantiell skillnad över hela brädet. Däremot har de sagt att i spel med olåst FPS och 60 FPS som mål så kommer det märkas större skillnad än i andra titlar.

Eftersom det inte inte kommer vara någon generell prestandaökning så valde de att inte använda detta som en del av marknadsföringen för One S.

Medlem

Vad är poängen med dagens konsoler när deras livslängd inte ens kommer upp i 3 år utan att det ska släppas uppdaterade versioner som gör originalen helt värdelösa?

Saknar livslängden på äldre konsoler

Medlem
Skrivet av Cane:

Vad är poängen med dagens konsoler när deras livslängd inte ens kommer upp i 3 år utan att det ska släppas uppdaterade versioner som gör originalen helt värdelösa?

Saknar livslängden på äldre konsoler

På vilket sätt blir Xbox One värdelös?
Detta är ju en kanonuppgradering för dom som inte har köpt xbox one ännu.

Medlem
Skrivet av Cane:

Vad är poängen med dagens konsoler när deras livslängd inte ens kommer upp i 3 år utan att det ska släppas uppdaterade versioner som gör originalen helt värdelösa?

Saknar livslängden på äldre konsoler

Vad är det att sakna med att sitta med utdaterad grafik under längre tid? Konsoler kostar ju inte mycket så att köpa en ny vart tredje år är en piss i havet.

Medlem

Så om den nu högra klockade GPUn presterar bättre, hur presterar den vänstra? -flin-

Medlem

Så jävla tråkigt att de uppgraderar konsoler så här, visste jag att de skulle släppa en version med bättre hårdvara kort efter jag köpte min hade jag lagt pengarna på datorn istället. Hade fått ett riktigt saftigt grafikkort för 2st xboxone. Så Microsoft, skit på er. Nu överlever man väl med gamla xboxone, men ändå.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Men va? Hur kan Microsoft gå ut och säga att det inte kommer vara någon skillnad i prestandan om de har uppgraderat GPUn? Är inte det ganska logiskt att det blir bättre prestanda om man uppgraderar något så väsentligt som GPU?

9fps, fo realz? Hade de sagt att den blir snabbare och det visade sig vara 9fps i best case scenario hade det inte blivit en shitstorm. Människor med spelintresse är naturligt lugna och sansade människor. De tar all PR med en nypa salt och spelar inte upp sina förhoppningar. Som sagt, ps4 neo kommer klara 4k 60fps no probs. Och den kommer inte kosta $999 i så fall. En kille på internet har sagt det.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Så jävla tråkigt att de uppgraderar konsoler så här, visste jag att de skulle släppa en version med bättre hårdvara kort efter jag köpte min hade jag lagt pengarna på datorn istället. Hade fått ett riktigt saftigt grafikkort för 2st xboxone. Så Microsoft, skit på er. Nu överlever man väl med gamla xboxone, men ändå.

Gnäll, gnäll,
att det kommer slimmade maskiner är inget nytt,
Sony släpper ju snart sin Neo som presterar bättre än ps4,
dom som köpt ps4 kommer väl bli kinkiga också.

Nu kan man skylla hela den här uggraderingshetsen på Sony,
hade inte Sony gjort den nya ps4an kraftigare då hade knappast MS knåpat ihos xbone s och skorpionen bara 3 år efter xbonesläppet.
Nu när Neo kommer måste ju MS svara med nya konsoller.

Medlem

Det är ändå en stor skillnad om xbox one inte håller jämna 30 fps medan xbox one S gör det. Man märker verkligen skillnaden när det droppar till typ 22 fps.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Voorhees:

Så jävla tråkigt att de uppgraderar konsoler så här, visste jag att de skulle släppa en version med bättre hårdvara kort efter jag köpte min hade jag lagt pengarna på datorn istället. Hade fått ett riktigt saftigt grafikkort för 2st xboxone. Så Microsoft, skit på er. Nu överlever man väl med gamla xboxone, men ändå.

Gnäll, gnäll,
att det kommer slimmade maskiner är inget nytt,
Sony släpper ju snart sin Neo som presterar bättre än ps4,
dom som köpt ps4 kommer väl bli kinkiga också.

Nu kan man skylla hela den här uggraderingshetsen på Sony,
hade inte Sony gjort den nya ps4an kraftigare då hade knappast MS knåpat ihos xbone s och skorpionen bara 3 år efter xbonesläppet.
Nu när Neo kommer måste ju MS svara med nya konsoller.

Var dock MS som gick ut först om att dom ville göra Xbox uppgraderbar som en pc. Strax där efter presenterade Sony Neo.

Sedan känns det lite fel att gämnföra Xbox One S och Neo. Mig vetligen så är Neo tänkt för VR och 4k då One S "bara" skulle vara en Xbox One mini.
Project Scorpia är MS svar på Sony Neo

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hur står den mot ps4?
Bättre, sämre eller lika bra.

Ps4 har 1.84 teraflops

Medlem

Grattis, stabila 30 fps nu år 2016, tekniken går framåt.

= ))))))


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Denna borde ha varit självaste vid fail uppvisningen i Maj 2013 och lanseringen November 2013.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Grattis, stabila 30 fps nu år 2016, tekniken går framåt.

= ))))))

Inte ens då, Arkham Knight var ju nere på filmiska 24fps.

Medlem

Hur fungerar den vänstra gpun?

Medlem

Hursomhelst, har en xbone men ska ändå hämta en S idag, 4k på Netflix mm, 4k bluraydiscläsare, hdr för spel vilket skalar upp spel så färger ser starkare ut och bildkvaliten ljusare, lite högre och stabilare fps.
Helt klart värd ett köp, 2 tb maskinen kostar 3900 på Webhallen.
Ganska ok pris.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Hursomhelst, har en xbone men ska ändå hämta en S idag, 4k på Netflix mm, 4k bluraydiscläsare, hdr för spel vilket skalar upp spel så färger ser starkare ut och bildkvaliten ljusare, lite högre och stabilare fps.
Helt klart värd ett köp, 2 tb maskinen kostar 3900 på Webhallen.
Ganska ok pris.

Jag ska också åka och hämta en S nu på lunchen
Gamestop tar Xbox One i inbyte mot den nya S, så det låter perfekt!
https://www.gamestop.se/Trade

Medlem

Inte värt det om man redan har en. Knappt värt de om man inte har en heller. Man kan få en vanlig Xbox One för 2490 med spel på cd on. Och som nån sa 3990 på web hallen för One S. Finns det verkligen så många 4K filmer att det är värt dom extra 1500?. Tyckte man hörde ljudet av får nånstans...

Medlem

Litet varning dock tydligen finns det 2 standarder för hdr/4k och s stödjer bara en standarden scorpio kommer stödja båda, var ign som mumla om detta .

Så har man otur o ha fel tv modell/märke så blir det inte bra.

Tips är att kolla upp den artikeln från ign innan ni köper en s


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

angående 4k standard jepp det är inget super utbud, men vill man streama 4k samt kolla på 4k blueray så är "S" ett bra alternativ..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ska bli riktigt spännande och se vad Project Scorpio har och komma med

Medlem

Minns när argumentet mot PC var att man behövde uppgradera för ofta.

Medlem

Jag undrar hur den presterar i tex Codemasters F1 2015.

Xbox one var hopplöst efter vs PS4. Mellan 6-9 fps slöare än PS4 och låg runt 46 fps i snitt medan PS4 låg runt 55 fps i snitt. Dessutom så hade XO något nerskalad grafik!

Medlem

Innan var 10% av prestandan reserverad till Kinect

12
Skriv svar