Uncharted-filmen lever fortfarande

Robot
Uncharted-filmen lever fortfarande
Medlem
Uncharted-filmen lever fortfarande

tvek på en release inom 1 år ifall manuset inte ens är färdigskrivet. GG sony.

FML
Medlem
Skrivet av Vercadi:

tvek på en release inom 1 år ifall manuset inte ens är färdigskrivet. GG sony.

Kanske, i och med att de har grundmaterial att gå på ifrån spelen så underlättar de nog en hel del. Men jag vet inte.

Dem borde göra ett spel av Uncharted istället, if you catch my drift

Medlem

Så ghostbusters gick inte så bra som de ville så nu hoppar de på nästa franchise och hoppas på att det ska fungera... vilket det med all säkerhet inte kommer göra.

Medlem

Inte precis en lovande manusförfattare. Att de inte fattar att man måste satsa seriöst eller skita i det. Abrams lyckades ju sparka liv i Star Trek igen, Tomb Raider fungerade rätt ok.

Sätt Joss Whedon på jobbet, lite Firefly-stuk med hans patenterade humor, hade kunnat fungera bra. Undrar dock själv om inte många TV-spel lämpat sig bättre som TV-serier då de ofta är episodiska i sin natur.

Releasehästryttare

Mitt tålamod för sony ligger på botten atm, de senaste dagarna så ha de copyright strikat flertalet youtube kanaler som har pratat om no man sky läckan, alla videor faller under fair use men det har inte stoppat sony från att försökt ta bort levebrödet för flertalet människor.

Medlem

Snälla inte Mark Wahlberg!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Inte precis en lovande manusförfattare. Att de inte fattar att man måste satsa seriöst eller skita i det. Abrams lyckades ju sparka liv i Star Trek igen, Tomb Raider fungerade rätt ok.

Sätt Joss Whedon på jobbet, lite Firefly-stuk med hans patenterade humor, hade kunnat fungera bra. Undrar dock själv om inte många TV-spel lämpat sig bättre som TV-serier då de ofta är episodiska i sin natur.

Framför allt så är det svårt att få in ett spels story som ibland kan sträcka sig över 10-20h ner till ett 2h format. Då passar en TV serie mycket bättre. Kolla bara Last of us, det skulle kunna passa som TV serie, kör den i 4 säsonger en för varje årstid i spelet.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av ulrik.borg:

Inte precis en lovande manusförfattare. Att de inte fattar att man måste satsa seriöst eller skita i det. Abrams lyckades ju sparka liv i Star Trek igen, Tomb Raider fungerade rätt ok.

Sätt Joss Whedon på jobbet, lite Firefly-stuk med hans patenterade humor, hade kunnat fungera bra. Undrar dock själv om inte många TV-spel lämpat sig bättre som TV-serier då de ofta är episodiska i sin natur.

Framför allt så är det svårt att få in ett spels story som ibland kan sträcka sig över 10-20h ner till ett 2h format. Då passar en TV serie mycket bättre. Kolla bara Last of us, det skulle kunna passa som TV serie, kör den i 4 säsonger en för varje årstid i spelet.

Det hade varit coolt!

Medlem
Skrivet av Vercadi:

tvek på en release inom 1 år ifall manuset inte ens är färdigskrivet. GG sony.

Bara ringa Uwe Boll och han fixar biffen!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FML
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Vercadi:

tvek på en release inom 1 år ifall manuset inte ens är färdigskrivet. GG sony.

http://moviesmedia.ign.com/movies/image/object/574/574465/uwe...

Bara ringa Uwe Boll och han fixar biffen!

What Would Uwe Boll Do

Medlem

Min gissning till att de flesta hoppar av är för att det är för svårt att göra något som inte liknar Indiana Jones. Disney/Lucas Films advokat armé iaktar dom nog rätt så noga.

Medlem

Många spel som just lever på cutscenes (även för mig traglar man genom banan fort för just filmfrekvensena).

Många spel som skulle göra sig bättre på duken.

Portal historia vore häftigt om dom lyckas få till på film (har bara kört 2:an, men storyn är rolig och sorglig).

Medlem

JAAAAA uncharted 4 var så bra! Hoppas det blir film

Medlem
Skrivet av beastN:

JAAAAA uncharted 4 var så bra! Hoppas det blir film

Spelen är fantastiska och det är just därför man vill se en film baserad på spelen Om filmen suger likt senaste Ghostbusters kommer man mest bli besviken då den dödar känslan man har för serien i helhet.
En dålig film baserad på Uncharted är värre än ingen film alls.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av beastN:

JAAAAA uncharted 4 var så bra! Hoppas det blir film

Spelen är fantastiska och det är just därför man vill se en film baserad på spelen Om filmen suger likt senaste Ghostbusters kommer man mest bli besviken då den dödar känslan man har för serien i helhet.
En dålig film baserad på Uncharted är värre än ingen film alls.

Helt rätt kunde inte sagt det bättre själv! Men jag försöker tänka positivt så jag tänker en bra uncharted film är bättre än ingen alls!

1
Skriv svar