Så många miljoner tjänade PewDiePie förra året

Robot
Så många miljoner tjänade PewDiePie förra året

Felix "Pewdiepie" Kjellberg går ner i lön – men lär inte behöva svälta.


Medlem
Så många miljoner tjänade PewDiePie förra året

Fan vad gött! Bara att gratulera, även ifall jag är lite osäker på vilket nyhetsvärde någons privata ekonomi har.

Redaktör
Skrivet av Ender:

Fan vad gött! Bara att gratulera, även ifall jag är lite osäker på vilket nyhetsvärde någons privata ekonomi har.

Antalet kommentarer i den här tråden kommer antyda nyhetsvärdet.


signatur
Medlem

Ja, jag inväntar en shitstorm med kritik.
Annars kul för honom. Tar han lönen i kronor och, vad jag vet, bor i England kanske det ger lite bättre valutakurs nu dock vilket inte ska glömmas.

Men det baserar jag på nyheter jag inte läst, utan kompisar som läst medans jag spelar spel och gör annat viktigare än att läsa ekonominyheter.

Medlem

Guide till hur du tjänar din första miljon.

Medlem

Jag tycker han är värd varenda krona med tanke på vad sliter samt att det material han släpper utklassar dagens TV.

Medlem
Medlem

Jäklar vad han tjänar pengar. Är det reklamintäkter från sina subscribers eller vad är det han tjänar på?

Medlem
Skrivet av janssonn:

det material han släpper utklassar dagens TV.

Ja, program som "Dokument utifrån" och "Korrespondenterna" kan ju ta sa i brasan. PewDiePie is where it's at!

...

Medlem

Vad hände med Felix?

Medlem

Ja tänker han smart lär han aldrig behöva ta ett annat jobb någonsin:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Releasehästryttare
Skrivet av Davisx3m:

Vad hände med Felix?

Youtube betalar ut mindre per ad nu än va de gjorde för två år sen + han gör färre videor nu än då .. vilket leder till färre miljoner på bank kontot

Medlem

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Jag missunnar inte honom på något sätt, men finner det lite konstigt, skrämmande och samtidigt imponerande samt intressant, att man kan tjäna så mycket pengar på att göra det han gör. Men antar att det är det som är både tjusningen och nackdelen med dagens digitala samhälle. Det kan gå snabbt att bli känd, men man kan också bli glömd eller påkommen med något negativt lika fort. Typ som den där "React"-grejjen, som ett exempel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Hans företag är i Sverige.

Sen har FZ återigen skrivit hans företags namn fel, det heter Pewdie Productions AB.

Releasehästryttare
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Medlem

Vem på FZ jobbar dessutom på bolagsverket som smugglar ut hans årsredovisning?

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

[ia=1322795; large]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av janssonn:

det material han släpper utklassar dagens TV.

Ja, program som "Dokument utifrån" och "Korrespondenterna" kan ju ta sa i brasan. PewDiePie is where it's at!

...

Smart att nämna typ dom 2 enda program på TV som inte är WT-orienterade. Vill nog påstå att Pewdiepie utklassar hela TV3-6's programutbud.

Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Företaget är baserat i Sverige och Felix är skriven i Sverige då man i princip inte kan skriva ut sig om man äger ett företag i Sverige och reser dit regelbundet. Således betalar han svensk skatt på företagets och sina privata intäkter.

Skrivet av Vercadi:

Vem på FZ jobbar dessutom på bolagsverket som smugglar ut hans årsredovisning?

Årsredovisningar går att hämta enkelt och gratis på tex. Hitta.se.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av janssonn:

det material han släpper utklassar dagens TV.

Ja, program som "Dokument utifrån" och "Korrespondenterna" kan ju ta sa i brasan. PewDiePie is where it's at!

...

Fel av mig att dra alla TV-program över en och samma kant, bör egentligen inte yttra mig då jag knappt ser på TV eller har sett dokumentärprogrammen du refererar till. Min kommentar var inriktad framförallt mot realityserier och bristen av kvalité TV.

Hade gärna gett en känga för program som Kalla fakta men har lärt mig att ha åsikter på internet är meningslöst.

KoP
Medlem
Skrivet av conthox:

Jag missunnar inte honom på något sätt, men finner det lite konstigt, skrämmande och samtidigt imponerande samt intressant, att man kan tjäna så mycket pengar på att göra det han gör. Men antar att det är det som är både tjusningen och nackdelen med dagens digitala samhälle. Det kan gå snabbt att bli känd, men man kan också bli glömd eller påkommen med något negativt lika fort. Typ som den där "React"-grejjen, som ett exempel.

Jupp. Väldigt underligt hur man kan tjäna pengar på att roa människor(?).

Redaktör
Skrivet av Vercadi:

Sen har FZ återigen skrivit hans företags namn fel, det heter Pewdie Productions AB.

Slarv. Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av conthox:

Jag missunnar inte honom på något sätt, men finner det lite konstigt, skrämmande och samtidigt imponerande samt intressant, att man kan tjäna så mycket pengar på att göra det han gör. Men antar att det är det som är både tjusningen och nackdelen med dagens digitala samhälle. Det kan gå snabbt att bli känd, men man kan också bli glömd eller påkommen med något negativt lika fort. Typ som den där "React"-grejjen, som ett exempel.

Jupp. Väldigt underligt hur man kan tjäna pengar på att roa människor(?).

Det var inte det som är konstigt, utan sättet. Svårt att förklara tror jag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Helt osannolikt för mig hur man kan tjäna 5 miljoner i månaden på det han gör :), det finns ju faktiskt roligare människor på Youtube som inte har en bråkdel. Jag försöker inte grumla så mycket på hur det kan komma sig att han är så populär, kanske var det att han var först och roligast på att visa sig själv spela spel? Kanske är det något som folk utanför Sverige ser hos honom som man själv som svensk inte ser. Men oavsett så är det jätte kul för honom. Men det skulle vara kul om någon kunde förklara för mig hur han kan vara så MEGA populär? Ok om han hade 5 miljoner följare, men 47 miljoner? Snälla hjälp mig med att förklara.

Medlem

Han är som Youtubes variant av fotbollsproffs. Kan folk tjäna miljoner på att sparka en boll runt på en gräsplan så är väl det här inte särskilt märkligt eller?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Han är som Youtubes variant av fotbollsproffs. Kan folk tjäna miljoner på att sparka en boll runt på en gräsplan så är väl det här inte särskilt märkligt eller?

Vad är det han är så bra på då? På att spela spelen, eller är det hans skämt? Hans redigering? Hans personlighet. Är det allt i kombination?

Medlem
Skrivet av warh0g:

Han är som Youtubes variant av fotbollsproffs. Kan folk tjäna miljoner på att sparka en boll runt på en gräsplan så är väl det här inte särskilt märkligt eller?

Skillnaden är att folk kan titta på Messi, Ronaldo och Zlatan och se de för de bollgenier de är. Även folk som inte följer fotboll kan se en match med dessa och förstå att det inte är lätt att sparka boll som de.

Det är svårare att se vad den här snubben gör som är så bra. Därför blir man förvånad över att han har en sån stor skara följare.

Medlem
Skrivet av oskur:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av janssonn:

det material han släpper utklassar dagens TV.

Ja, program som "Dokument utifrån" och "Korrespondenterna" kan ju ta sa i brasan. PewDiePie is where it's at!

...

Smart att nämna typ dom 2 enda program på TV som inte är WT-orienterade. Vill nog påstå att Pewdiepie utklassar hela TV3-6's programutbud.

Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

Företaget är baserat i Sverige och Felix är skriven i Sverige då man i princip inte kan skriva ut sig om man äger ett företag i Sverige och reser dit regelbundet. Således betalar han svensk skatt på företagets och sina privata intäkter.

Skrivet av Vercadi:

Vem på FZ jobbar dessutom på bolagsverket som smugglar ut hans årsredovisning?

Årsredovisningar går att hämta enkelt och gratis på tex. Hitta.se.

Wow... Du tror man inte har en aning eller?

Hans årsredovisning har precis lämnat in på bolagsverket, vilket en vanlig dödlig inte kan få tag på, så antagligen har FZ nån bekant som smugglat ut det eller spridit informationen vidare.

Som du ser finns det ingen källa till informationen som artikelförfattaren skriver.

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av FRULZ:

En jävla tur för honom att han inte är bosatt i Sverige längre, åt helvete vad svenska staten hade skattat hans inkomster, säkert över 50%...

Skattesmitare skall ha full respekt av mig. Sänk välfärden.

https://www.youtube.com/embed/uhEpMJ3n_wU

*snyft* roligaste jag sett på länge

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av warh0g:

Han är som Youtubes variant av fotbollsproffs. Kan folk tjäna miljoner på att sparka en boll runt på en gräsplan så är väl det här inte särskilt märkligt eller?

Subjektivt , finns mängder med folk som resonerar helt tvärtom, eller frågar sig hur man kan tjäna så kopiöst på att sparka en boll.De är ett dumförklarade mot båda jobben.

Faktum är att ju mer populär du är ju större är chansen att du tjänar bra, oavsett om de är att bygga uppfinningar eller klippa gräs.

Man bör inte heller glömma att de handlar en del om att vara rätt i tiden med sin grej, samt att ha lite tur och flyt. Allt handlar inte om talang, gäller även fotbollsproffs eller de mesta, speciellt inom nöjes och underhållningsbranschen. Finns säkert bra många rent talangmässigt med kapaciteten till att bli allt möjligt, får de aldrig chansen så.. Touch luck but thats life.

Slumpen + lite allt möjligt.

12
Skriv svar