EA har inget skyhögt försäljningsmål för Battlefield 1

Robot
EA har inget skyhögt försäljningsmål för Battlefield 1
Medlem
EA har inget skyhögt försäljningsmål för Battlefield 1

Låter rimligt. Jag slår till med ett försök till bättre spådom:

BF1: 15 milj+
T2: 6 milj-

Att tålamodet kring en intressant förnyelse av CoD verkar tagit slut bör visa sig positivt för EA försäljningsmässigt. Frågan är om det påverkar Titanfall eller Battlefield 1 mer. Medans BF1 är större än T2 så är T2s tajtare strider mer likt CoD i multiplayer och kan betyda att "kompisgäng" som spelar CoD hellre hoppar till T2... Den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tyckte inte det var lika mycket hype kring BF3 som det är just nu kring BF1 men sen så är det kanske inte lika många ungar som är intresserade av WW1.

Medlem

Det gäller att spela ner förväntningarna, så man kan bygga upp dom igen när Battlefield 2 kommer!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av adde111:

Tyckte inte det var lika mycket hype kring BF3 som det är just nu kring BF1 men sen så är det kanske inte lika många ungar som är intresserade av WW1.

Vänta, så du menar att det är mer hype kring BF1 för att det är färre ungar som är intresserade av WW1? Eller menar du tvärtom?

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av adde111:

Tyckte inte det var lika mycket hype kring BF3 som det är just nu kring BF1 men sen så är det kanske inte lika många ungar som är intresserade av WW1.

Vänta, så du menar att det är mer hype kring BF1 för att det är färre ungar som är intresserade av WW1? Eller menar du tvärtom?

Nej nej, jag menar att det är mer hype kring BF1. Säger bara att däremot så är det kanske inte många ungar som är lika intresserade av WW1 jämfört med när BF3 utspelade sig så i slutändan så säljs det kanske inte lika mycket. Kunde nog skrivit första kommentaren lite bättre heh.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av adde111:

Tyckte inte det var lika mycket hype kring BF3 som det är just nu kring BF1 men sen så är det kanske inte lika många ungar som är intresserade av WW1.

Vänta, så du menar att det är mer hype kring BF1 för att det är färre ungar som är intresserade av WW1? Eller menar du tvärtom?

Exakt min tanke. Inte lätt att veta vad han faktiskt menar, när logiken talar emot det han skrev.

Avstängd

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Medlem

Skulle gissa på att bf1 säljer mellan 8-10 miljoner kopior på ett år.

Call of duty world at war hade bara hälften så många kopior sålda som modern warfare 1 och 2.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Folk blev hypeade för att det var WW1 men sen visade sig gameplayet inte vara speciellt WW1-aktigt utan ungefär samma battlefield som de senare spelen.
Hört från olika håll att det inte är så fantastiskt, att det känns ganska ljummet. Så min initiala hype är iaf rätt slocknad.

Medlem

Hoppas bara inte de gör som med battlefront och säljer BF1 + expansion pass för 1k totalt, då blir det inget köp från mig :/

Medlem

EA's affärsmodell är dock tråkigt nog baserad på flertalet DLCer efter spelsläppet, så oavsett siffror för spelet i sig, så räknar de nog med stor vinst med tiden på de "få" spelarna som köpt.

Medlem

Hade dice gjort ett spel som hette jurassic warfare där man red på dinosaurier, gjorde fällor och byggde shelters man skulle försvara och överta. hade de bara lyckats med att få till framtagen så det inte hackar som arc survival evolved plus finare grafik så hade de sålt över 25 miljoner och jag skulle vara en av dom.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Folk blev hypeade för att det var WW1 men sen visade sig gameplayet inte vara speciellt WW1-aktigt utan ungefär samma battlefield som de senare spelen.
Hört från olika håll att det inte är så fantastiskt, att det känns ganska ljummet. Så min initiala hype är iaf rätt slocknad.

Jag har spelat alphan mååånga timmar. är riktigt taggad.
riktigt skönt att slippa alla jävla målsökande missiler och dylikt.

Medlem
Skrivet av Jonssown:

EA's affärsmodell är dock tråkigt nog baserad på flertalet DLCer efter spelsläppet, så oavsett siffror för spelet i sig, så räknar de nog med stor vinst med tiden på de "få" spelarna som köpt.

Ja visst är det en dålig affärsmodell som gör att spelet får nytt fräscht content kontinuerligt i upp till 3 år efter release...

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av adde111:

Tyckte inte det var lika mycket hype kring BF3 som det är just nu kring BF1 men sen så är det kanske inte lika många ungar som är intresserade av WW1.

Vänta, så du menar att det är mer hype kring BF1 för att det är färre ungar som är intresserade av WW1? Eller menar du tvärtom?

Nej nej, jag menar att det är mer hype kring BF1. Säger bara att däremot så är det kanske inte många ungar som är lika intresserade av WW1 jämfört med när BF3 utspelade sig så i slutändan så säljs det kanske inte lika mycket. Kunde nog skrivit första kommentaren lite bättre heh.

Aaah nu blev det lite mer klarare haha, satt åh läste om flera gånger så var tvungen att fråga

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Folk blev hypeade för att det var WW1 men sen visade sig gameplayet inte vara speciellt WW1-aktigt utan ungefär samma battlefield som de senare spelen.
Hört från olika håll att det inte är så fantastiskt, att det känns ganska ljummet. Så min initiala hype är iaf rätt slocknad.

Trodde man att battlefield skulle leverera en realistisk ww1 upplevelse så vet man inte vad battlefield är. De har aldrig varit särskilt realistiskt däremot varierar deras förmåga att vara autentiskta rent material,scene-mässigt.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Folk blev hypeade för att det var WW1 men sen visade sig gameplayet inte vara speciellt WW1-aktigt utan ungefär samma battlefield som de senare spelen.
Hört från olika håll att det inte är så fantastiskt, att det känns ganska ljummet. Så min initiala hype är iaf rätt slocknad.

Trodde man att battlefield skulle leverera en realistisk ww1 upplevelse så vet man inte vad battlefield är. De har aldrig varit särskilt realistiskt däremot varierar deras förmåga att vara autentiskta rent material,scene-mässigt.

Jo visst, och detta såg inte autentiskt ut alls när de flesta spelare springer runt med k-pistar och himlen är fylld av luftskepp.

Medlem

Med tanke på hur bf4 var vid release så är det väll inte konstigt att folk väntar med att boka det, jag vet att jag kommer köpa det, men när.. Kanske en öppen beta skulle få mig att känna mig mer säker.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Tror det har mycket att göra med hur COD IW blev downvotad till underjorden.

COD vs BF du vet. Ledsna fanboys.

Medlem

Jag kommer inte att köpa BF1, men T2 och COD IW.


signatur

autograph

Jag har spelat BF1-betan i drygt en timme. Blev snabbt uttråkad. Deras koncept funkar inte längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av adde111:

Tyckte inte det var lika mycket hype kring BF3 som det är just nu kring BF1 men sen så är det kanske inte lika många ungar som är intresserade av WW1.

Vänta, så du menar att det är mer hype kring BF1 för att det är färre ungar som är intresserade av WW1? Eller menar du tvärtom?

Nej nej, jag menar att det är mer hype kring BF1. Säger bara att däremot så är det kanske inte många ungar som är lika intresserade av WW1 jämfört med när BF3 utspelade sig så i slutändan så säljs det kanske inte lika mycket. Kunde nog skrivit första kommentaren lite bättre heh.

Det där gav mig huvudvärk.

Medlem

Nån som vet om m1 garand finns med i bf1 ?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Nån som vet om m1 garand finns med i bf1 ?

Varför skulle det vara det? Det är ju ww1


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Folk blev hypeade för att det var WW1 men sen visade sig gameplayet inte vara speciellt WW1-aktigt utan ungefär samma battlefield som de senare spelen.
Hört från olika håll att det inte är så fantastiskt, att det känns ganska ljummet. Så min initiala hype är iaf rätt slocknad.

Trodde man att battlefield skulle leverera en realistisk ww1 upplevelse så vet man inte vad battlefield är. De har aldrig varit särskilt realistiskt däremot varierar deras förmåga att vara autentiskta rent material,scene-mässigt.

Jo visst, och detta såg inte autentiskt ut alls när de flesta spelare springer runt med k-pistar och himlen är fylld av luftskepp.

Och hur kul hade det varit om alla var limiterad till samma vapen-typ? Spelvärde före autenticitet.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Notumforce:

Nån som vet om m1 garand finns med i bf1 ?

Varför skulle det vara det? Det är ju ww1

Yes tänkte helt fel:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

HEMLIG TEXT NEDAN

går ej radera 8P


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har spelat BF1-betan i drygt en timme. Blev snabbt uttråkad. Deras koncept funkar inte längre.

Tror du missade att tillägga: "...funkar inte längre för mig."

Nämligen 11miljoner spelare som tycker anorlunda om man tittar på den senaste kvartalsrapporten från BF4.

Inaktiv
Skrivet av erson:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av SebastianV:

Konstigt. BF1 trailern fick en av världens största gillare men ändå inte slå rekord?

Konstigt..

Folk blev hypeade för att det var WW1 men sen visade sig gameplayet inte vara speciellt WW1-aktigt utan ungefär samma battlefield som de senare spelen.
Hört från olika håll att det inte är så fantastiskt, att det känns ganska ljummet. Så min initiala hype är iaf rätt slocknad.

Trodde man att battlefield skulle leverera en realistisk ww1 upplevelse så vet man inte vad battlefield är. De har aldrig varit särskilt realistiskt däremot varierar deras förmåga att vara autentiskta rent material,scene-mässigt.

Jo visst, och detta såg inte autentiskt ut alls när de flesta spelare springer runt med k-pistar och himlen är fylld av luftskepp.

Och hur kul hade det varit om alla var limiterad till samma vapen-typ? Spelvärde före autenticitet.

Bolt action rifles är skoj som fan. Iaf i många andra spel, typ Day of Defeat. Jag gissar på att man inte satsat mer på sånt för att det är svårt att träffa nåt om man spelar med kontroll om man behöver vänta på en laddningsanimation efter varje skott.

12
Skriv svar