Varsågod, gameplay från Quake Champions

Robot
Medlem
Varsågod, gameplay från Quake Champions

assså det ser fan fett ut!

Medlem

Såg ut som att det går att använda Strafe Jump, nice!


signatur

IDKFA

Medlem

Tyckte det fångade Quakes vibbar helt klart.

Medlem

Najs!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

SÅ de har släppt trailern, men vi fick inte se det via streamen för bara någon timme sedan?....

Medlem

hur skiljer det här så mycket från Quake Live egentligen? :/ Känner igen banorna från Quake 3 Arena dock, och bethesda har kanske lite mer "polerad" doom grafik. Men så mycket nytt är det inte....

Medlem

Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.

rot
Medlem

Ser väldigt oinspirerat ut, en halvdan blandning av gamla Q3A och Doom 4 med samma dova typ vapen.

Medlem

Hoppas verkligen detta blir bra. som gammal QW/Q3 räv känner jag att ett nytt snabbt quake är vad jag behöver då QL inte riktigt gjorde det för mig.
Stor betydelse för mig är att man kan tweaka och forma configen precis som tidigare spel. Vill verkligen inte behöva spela med 100 olika detaljer på en blomvas eller lian.
picmip, mapOverBrightBits, dynamicLight, hunkmegs de flesta vet vad jag menar.

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.

Håller jag inte med dom, det där såg ju värdelöst ut...

Releasehästryttare

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

Medlem

Mäktigt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av sereman:

hur skiljer det här så mycket från Quake Live egentligen? :/ Känner igen banorna från Quake 3 Arena dock, och bethesda har kanske lite mer "polerad" doom grafik. Men så mycket nytt är det inte....

Nje banorna är inte från Quake 3. En liknar dock Campgrounds ganska mycket.
Det nya är att man spelar som champions med olika förmågor och det finns även nya spellägen. Det där stora ögat är förmodligen ett speciellt spelläge. +förmodligen match making, ranking och sånt.

Skrivet av Deragorn:

Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.

Varför ser Diabotical mer intressant ut?
Edit: KAN INTE LÄSA

Medlem
Skrivet av Devan:

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

När helvetet fryser till is kommer en arena-shooter att gå om Overwatch i spelarantal.

Medlem

Såg ganska fett ut

Medlem

såg riktigt nice ut, syntes att det var ett quake spel direkt. Även om jag själv inte är gillar dessa spel längre så vart jag imponerad att det verkligen såg ut som dom fixat till "quake" känslan av vad jag såg av gameplay i klippet.

Inaktiv
Skrivet av Deragorn:

Måste säga att Diabotical ser betydligt mer instressant ut.

Diablotical och Reflex

Medlem

Ser inte helt tokigt ut, men gameplay känslan är ju det viktiga så bara hoppas på en hit.

Medlem

Jag såg ingen som helst skillnad från quake live, förutom grafiken.

Medlem
Skrivet av FiSHMONGER:

Hoppas verkligen detta blir bra. som gammal QW/Q3 räv känner jag att ett nytt snabbt quake är vad jag behöver då QL inte riktigt gjorde det för mig.
Stor betydelse för mig är att man kan tweaka och forma configen precis som tidigare spel. Vill verkligen inte behöva spela med 100 olika detaljer på en blomvas eller lian.
picmip, mapOverBrightBits, dynamicLight, hunkmegs de flesta vet vad jag menar.

Om du vill kunna göra en config lite hur du vill så tror jag du kommer bli besviken. Kolla på Doom 4 och se vad du kan göra där, sedan kanske du kan göra LITE mer, men det är det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Devan:

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

Overwatch har sålt 15 miljoner ex.

Quake är Dn succé om den passerar 1 miljon.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Devan:

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

Overwatch har sålt 15 miljoner ex.

Quake är Dn succé om den passerar 1 miljon.

Heh, verkligen. Alltså, ingen arenashooter kan komma i närheten av spel som Overwatch, det går ju liksom inte, det kommer inte hända, dom har aldrig haft så mycket spelare heller - det ligger lite i spelen i sig att det inte kommer ske.

Jag håller med om att det är lite för många arenashooters som är "samma", dom tar bara spelare från varandra och det är på en spelarbas som redan är väldigt låg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag skiter i vilket som säljer mest, det viktiga är att jag har folk att spela med.

phi
Medlem
Skrivet av Devan:

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

Overwatch är ett spel för "casuals". Arena shooters är spel som generellt sett bara attraherar spelare som vill bli riktigt bra eller rentav bäst i spelet de spelar.

Det är lite som att jämföra spelare i korpenfotboll med premier league när det handlar om skicklighet, ambition, driv och vilja.

Jag såg Q3DM6 men är fortfarande skeptisk....

Medlem

Kan bli bra. Dock så måste dom göra spelet snabbare och mera brunt.

Medlem

Herregud jag blev helt tagen! Ska förhandsboka detta lätt!

Medlem

Nu var det en herrans massa år sedan jag spelade Quake aktivt, men detta gav ju igenkänningsvibbar helt klart!

Det gav positiva rysningar, så trailern måste ha gjort vad den skulle i alla fall


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

zsm
Medlem

Strafejumping och var det där DM6 som jag såg? Åh detta kan bli sjukt bra, fastän det är ett riskabelt drag med klasser.

12
Skriv svar