Varsågod, gameplay från Quake Champions

Gnällkuk

Hoppas bara man kan dra ned på allt lull-lull. Gick ju knappt att se något stundtals för att det skulle vara extremt överdrivna splash-effekter av rockets och dylikt. Liksom, wtf?

Har svårt att se att detta kan blir något stort, tyvärr. Hade önskat att man kunna få det lite mer old school och minimalistiskt som tidigare påpekats i tråden. Balla ljuseffekter och dylikt hör till bombastiska singleplayer-kampanjer, i mp hör det inte hemma tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Devan:

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

Overwatch är ett spel för "casuals". Arena shooters är spel som generellt sett bara attraherar spelare som vill bli riktigt bra eller rentav bäst i spelet de spelar.

Det är lite som att jämföra spelare i korpenfotboll med premier league när det handlar om skicklighet, ambition, driv och vilja.

This. Jag kunde sitta många timmar och köra om samma banor just för att lära mig de utantill i Quake. Overwatch är ett spel som är kul i max några matcher, sen blir det tråkigt imo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Såg OK ut, men det viktigaste kvarstår. KAN man bära fler än 3 vapen åt gången, å KOMMER dom ligga utmed banorna? Vill verkligen att detta ska funka, världen VEHÖVER ett nytt quake, ett RIKTIGT quake. "Fingers crossed" bara det inte blir för likt Quake 3/Quake 4, Quake 1/Quake 2's speed å skill är det vi vill ha."Fingers crossed"

Medlem

Ser nice ut. Hoppas de lyckas.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Meh, ser lite för segt ut. Sen gillar jag inte att det är klassbaserat, och sen alla onödiga effekter? Hmm, får se.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Devan:

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

Overwatch har sålt 15 miljoner ex.

Quake är Dn succé om den passerar 1 miljon.

De 2 är ju inte änns samma typ av spel ffs.
Qverwach = Arena fuckup
Quake = Harcore proper the mother and father of FPS.

Hur som helst tror jag du har rätt. Alla gamla Quakers har blivit vuxna med snudd på tidiga seniorer. Därav spelar de inte så mycket alls kanske. Bra med ett nytt Quake, men tyvärr är det nog för sent. Kidsen vet tyvärr inte vad Quake är eller vad det står för.

Medlem

Mycket ja-sägare här ser jag. Tycker det såg ut som om de uppdaterat Quake 4 och sneglat en aning på nya UT under processen. Att man ska kunna skala ner grafik till lego-nivå tar jag för givet men det är ändå något som inte känns rätt här.
En uppsättning nya maps vore ju något, även om nu spelarbasen tyvärr brukar ha sista ordet vad gäller den aspekten.

Gen
Medlem

All lycka till dem. Skall allfadern göra comback?

Medlem

Som QWspelare tycker jag gameplayet såg en aning segt ut, vill ha lite mer fart i skutan för min smak men kanske ber om för mycket.

Provspelas ska det göra ändå, och som många andra hoppas jag att man kan dra ner det visuella och forma .cfg'n som man vill.

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Såg OK ut, men det viktigaste kvarstår. KAN man bära fler än 3 vapen åt gången, å KOMMER dom ligga utmed banorna? Vill verkligen att detta ska funka, världen VEHÖVER ett nytt quake, ett RIKTIGT quake. "Fingers crossed" bara det inte blir för likt Quake 3/Quake 4, Quake 1/Quake 2's speed å skill är det vi vill ha."Fingers crossed"

Tim har redan pratat om detta i någon video efter E3 och ja, vapen ligger på kartorna och det ska inte vara loadouts.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av apokalypze:

Mycket ja-sägare här ser jag. Tycker det såg ut som om de uppdaterat Quake 4 och sneglat en aning på nya UT under processen. Att man ska kunna skala ner grafik till lego-nivå tar jag för givet men det är ändå något som inte känns rätt här.

Precis vad jag tänkte när jag såg det först med, som ett Q4, med lite UT intryckt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Devan:

Är för många arena shooters i utveckling nu, får se om nått av dem kan passera overwatch i playerbase, eller om det kommer gå i samma grav som battleborn ligger i.

Overwatch har sålt 15 miljoner ex.

Quake är Dn succé om den passerar 1 miljon.

De 2 är ju inte änns samma typ av spel ffs.
Qverwach = Arena fuckup
Quake = Harcore proper the mother and father of FPS.

Hur som helst tror jag du har rätt. Alla gamla Quakers har blivit vuxna med snudd på tidiga seniorer. Därav spelar de inte så mycket alls kanske. Bra med ett nytt Quake, men tyvärr är det nog för sent. Kidsen vet tyvärr inte vad Quake är eller vad det står för.

Ja dagens kids öppnar väl inte en massa filer m.m idag i spel för att fixa sköna inställningar efter sin spelstil osv
Man satt å knappa på FOV till rail för att den skulle vara optimal samt till alla andra jävla vapen inkl olika sikten å skit å mög.

Medlem

Försiktigt positiv. Får se vad esport anpassat verkligen innebär från ID.

Medlem

Allvarligt talat när ska Bethesda anställa någon som kan göra vettiga animationer? Visst att det är ett snabbt första gameplay klipp men kommer ju inte bli förvånad om animationerna ser ut sådär när spelet släpps också precis som I Doom MP.

Tycker det är en riktigt viktig del i ett spel, animationer och fysik är viktigare än grafiken. Känns som att man försöker släppa hur mycket arena shooters som helst nu men alla blir bara till skit?

Medlem

Ser smått intressant ut men såg rätt "segt" ut dock och rockets flyger I slowmotion. Känns som att jag behöver mer info och gameplay, kan inte säga att jag är direkt såld på ett klass baserat Quake fast man förstår ju att dem måste göra något nytt.

.

phi
Medlem
Skrivet av fishfugg:

Allvarligt talat när ska Bethesda anställa någon som kan göra vettiga animationer? Visst att det är ett snabbt första gameplay klipp men kommer ju inte bli förvånad om animationerna ser ut sådär när spelet släpps också precis som I Doom MP.

Tycker det är en riktigt viktig del i ett spel, animationer och fysik är viktigare än grafiken. Känns som att man försöker släppa hur mycket arena shooters som helst nu men alla blir bara till skit?

Animationer är väl typ det sista jag skulle bry mig om i en arena shooter. Det hade lika gärna kunnat vara en boll som springer runt med ett vapen och jag hade varit nöjd. Det är ju inte direkt så att man sitter och beundrar de fantastiska animationerna när man är fullt fokuserade på att ha ihjäl motståndarna så snabbt som möjligt.

Medlem

För långsamt, såg inte ut att vara mycket till kontroll av gubben när man är i luften.

Gäller att få detta precis rätt för att det ska falla en gammal QWare i smaken.. men vi får se!

Medlem
Skrivet av zsm:

Strafejumping och var det där DM6 som jag såg? Åh detta kan bli sjukt bra, fastän det är ett riskabelt drag med klasser.

Såg onekligen ut som det där med pelarna.

LG
Medlem

Hittade mera leaked gameplay
https://webm.lol/v/1z23e33d78

Sammanfattningen är alltså att du kan ha fler än ett vapen, och det är weapon pickups på banan. Så oavsätt abilities väldigt oldschool.

Medlem

Tycker mig flera gånger skymta bansegment från Q3DM6. Helt klart bästa Q3-banan enligt mig. Hoppas den återkommer!

12
Skriv svar