Nu kan alla betatesta The Elder Scrolls: Legends

Robot
Nu kan alla betatesta The Elder Scrolls: Legends
Medlem
Nu kan alla betatesta The Elder Scrolls: Legends

Körde sluten beta, tyckte själv bättre om heartstone, kan vara för jag spelar world of warcraft och de tidigare warcraftspelen.
inte några större fel på detta, men heartstone har en skönare känsla

Medlem

Grafiskt sett ligger detta låååångt efter Hearthstone. Otydligt och plottrigt.

Medlem

Blev inte så imponerad. Va med i den stängda betan, fick en key och trodde först det skulle vara något i still med ES-serien men nej xD ännu ett kortspel, alla spelrelaterade serier blir antingen kortspel eller mobas.

Medlem

Får nån sorts error när det ska installeras, nått med stil att något inte finns i install mappen =S

Medlem

Även jag var med i stängda betan och tyckte mest "Meh!". Märkligt placeringssystem med kort, få kort i spel, riktigt tråkig grafik och oengagerande för icke-Scrolls-spelare. Jag fick ingen relation alls till karaktärerna eller klasserna.

Medlem

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

Medlem
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

Folk tycker väl HS är roligt?

Medlem
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

Man spelar HS för de e bra mycket äldre än de här spelet som är en beta.
Har själv spelat Magic för 20 år sedan och spelar HS nu, de här spelet tilltalar ju inte så värst mycket tbh.
Magic på PC var ju inte nån direkt hit heller dock <.<
Tycker de e lite fel grafik på ESL för att vara kortspel.

Ambassadör
Xbox

Åhå den episka fighten mellan bridge och patiens! Gäsp.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

Man spelar HS för de e bra mycket äldre än de här spelet som är en beta.
Har själv spelat Magic för 20 år sedan och spelar HS nu, de här spelet tilltalar ju inte så värst mycket tbh.
Magic på PC var ju inte nån direkt hit heller dock &lt;.&lt;
Tycker de e lite fel grafik på ESL för att vara kortspel.

För mig är det ju mindre animationer och fåniga kort ju bättre.
Har försökt spela HS, men något av det absolut tråkigaste kortspelet jag någonsin spelat.

ESL ger mig allt vad magic har och trodde aldrig något ccg kunde göra det. Bara det där med 2 olika spelplaner för summons, ger ett riktigt bra djup och taktiska beslut som inget annat CCG jag spelat har haft.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av delli:
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

Man spelar HS för de e bra mycket äldre än de här spelet som är en beta.
Har själv spelat Magic för 20 år sedan och spelar HS nu, de här spelet tilltalar ju inte så värst mycket tbh.
Magic på PC var ju inte nån direkt hit heller dock &amp;lt;.&amp;lt;
Tycker de e lite fel grafik på ESL för att vara kortspel.

För mig är det ju mindre animationer och fåniga kort ju bättre.
Har försökt spela HS, men något av det absolut tråkigaste kortspelet jag någonsin spelat.

ESL ger mig allt vad magic har och trodde aldrig något ccg kunde göra det. Bara det där med 2 olika spelplaner för summons, ger ett riktigt bra djup och taktiska beslut som inget annat CCG jag spelat har haft.

Risken är för de är för avancerat ESL å därmed inte får nån större publik som HS har för det är enkelt att lira.
Magic funkade fysiskt men som sagt på PC kände jag personligen att de var blä.
HS är simpelt och matcherna går snabbt och gör de till bra mobilspel.
ESL känns som ett spel mellan mobilspel och vanligt kortspel som är fysiskt.

Medlem
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

"Det här" är i betastadiet, och ifall du verkligen beskriver ett spel som "barnsligt" undrar jag hur det står till i skallen på dig.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Salami:
Skrivet av delli:
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

Man spelar HS för de e bra mycket äldre än de här spelet som är en beta.
Har själv spelat Magic för 20 år sedan och spelar HS nu, de här spelet tilltalar ju inte så värst mycket tbh.
Magic på PC var ju inte nån direkt hit heller dock &amp;amp;lt;.&amp;amp;lt;
Tycker de e lite fel grafik på ESL för att vara kortspel.

För mig är det ju mindre animationer och fåniga kort ju bättre.
Har försökt spela HS, men något av det absolut tråkigaste kortspelet jag någonsin spelat.

ESL ger mig allt vad magic har och trodde aldrig något ccg kunde göra det. Bara det där med 2 olika spelplaner för summons, ger ett riktigt bra djup och taktiska beslut som inget annat CCG jag spelat har haft.

Risken är för de är för avancerat ESL å därmed inte får nån större publik som HS har för det är enkelt att lira.
Magic funkade fysiskt men som sagt på PC kände jag personligen att de var blä.
HS är simpelt och matcherna går snabbt och gör de till bra mobilspel.
ESL känns som ett spel mellan mobilspel och vanligt kortspel som är fysiskt.

Ja exakt, är väl det som är faran. Jag har väl haft tur som följt HS scenen sen det började, knappt spelat själv. Men viste närmast exakt hur man spelade ESL bara av det.

Som ny kan det nog vara rätt tufft.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

"Det här" är i betastadiet, och ifall du verkligen beskriver ett spel som "barnsligt" undrar jag hur det står till i skallen på dig.

Är väl inget konstigt att beskriva ett spel som barnsligt? Jag förstår vad han menar. Grafiken är rätt barnslig i HS.
Onödigt påhopp, kan jag tycka.

Medlem

Grafiken i HS må vara barnslig. Att använda "barnsligt" som ett skällsord är dock något man slutar med när man själv börjar bli gammal och nostalgisk
Älskar blizzards pixar-stil.

Medlem
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

Kanske för att det är precis som du sa, simpelt.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

"Det här" är i betastadiet, och ifall du verkligen beskriver ett spel som "barnsligt" undrar jag hur det står till i skallen på dig.

Så för att du inte håller med honom så är det "fel i skallen" på honom?

Personangrepp istället för argument brukar tyda på att man inte har något rationellt att komma med.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

"Det här" är i betastadiet, och ifall du verkligen beskriver ett spel som "barnsligt" undrar jag hur det står till i skallen på dig.

Så för att du inte håller med honom så är det "fel i skallen" på honom?

Personangrepp istället för argument brukar tyda på att man inte har något rationellt att komma med.

Brukar inte vara vän med att gå tillbaka till tidigare inlägg med orden: "men jag sa inte (bokstavligen) att...", men ibland så kan det ju vara nödvändigt. Trodde att man kanske skulle ta det mer som bitsk humor snarare än ett personangrepp. Det är ju faktiskt du, ifall man ska vara så där jobbigt bokstavlig, som felciterar och lägger in ordet "fel".

Hursomhelst, det var naturligtvis inte menat som ett "angrepp" utan mer som en pik till ett, i mina ögon, fånigt påstående. Självklart spelar folk HS istället för ESL, det har ju precis kommit ut som beta, hur skulle det kunnat vara på ett annat sätt. Att sedan säga att HS är "simpelt" och "barnsligt" låter mer som illa dolk förakt för både spel och spelare.
Men som jag sa så kunde man ju ta ett steg tillbaka när man anklagar ett spel för att bara "barnsligt". Vi snackar om dataspel i kortform här, hur allvarligt kan det bli när man spelar ut kort med attacker
? Hela konceptet är ju "barnsligt".

HS har aldrig handlat om realism, och verkligen in om seriös sådan, utan mer om spelmysig charm.

Medlem

Bästa digitala kortspelet som finns just nu tycker jag

har testat alla typ och detta är helt klart nummer 1 just nu (Suck it Hearthstone)

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Salami:

Absolut bästa CCG efter Magic. HS är simpelt och barnsligt och saknar djup jämfört med ESL, märkligt hur man kan spela HS och inte det här.

"Det här" är i betastadiet, och ifall du verkligen beskriver ett spel som "barnsligt" undrar jag hur det står till i skallen på dig.

Så för att du inte håller med honom så är det "fel i skallen" på honom?

Personangrepp istället för argument brukar tyda på att man inte har något rationellt att komma med.

Brukar inte vara vän med att gå tillbaka till tidigare inlägg med orden: "men jag sa inte (bokstavligen) att...", men ibland så kan det ju vara nödvändigt. Trodde att man kanske skulle ta det mer som bitsk humor snarare än ett personangrepp. Det är ju faktiskt du, ifall man ska vara så där jobbigt bokstavlig, som felciterar och lägger in ordet "fel".

Hursomhelst, det var naturligtvis inte menat som ett "angrepp" utan mer som en pik till ett, i mina ögon, fånigt påstående. Självklart spelar folk HS istället för ESL, det har ju precis kommit ut som beta, hur skulle det kunnat vara på ett annat sätt. Att sedan säga att HS är "simpelt" och "barnsligt" låter mer som illa dolk förakt för både spel och spelare.
Men som jag sa så kunde man ju ta ett steg tillbaka när man anklagar ett spel för att bara "barnsligt". Vi snackar om dataspel i kortform här, hur allvarligt kan det bli när man spelar ut kort med attacker
? Hela konceptet är ju "barnsligt".

HS har aldrig handlat om realism, och verkligen in om seriös sådan, utan mer om spelmysig charm.

Fast du, HS är extremt simpelt om du kollar andra tcg spel, alla gamla MTG spelare är riktigt trötta på allt RNG som finns i just HS.

Sen att Wizard of the coast inte klarar att göra en bra digital kopia som Blizzard gjorde med HS är därför många är kvar och spelar det samtidigt som dom längtar efter nått nytt och bra som ESL verkar vara...

Och han menade nog bara att det hade samma "tecknade" känsla som till exempel WoW har, vilket det har

Det roliga är att du själv avslutar med att säga att ALLT är "barnsligt" Samtidigt som du säger "hur allvarligt kan det bli"
När det är du igen som startade världens påhopp bara för att han skrev sin åsikt om ett spel.

Snacka om att du säger emot dig själv

Medlem

Tjena!
Tycker nog att det är dags för FZ att göra en liten review på TESL nu efter patch 1.6.
Har hänt mycket sedan betan.

Har både HS och TESL installerat och tycker att TESL drar det längsta strået i "kampen" om bästa CCG och det kommer bli bättre.
Klandrar inte folk som föredrar HS, men jag personligen föredrar lore från Elder Scrolls mer än från Warcraft.
Och det strategiska är mycket mer givande i TESL med två lanes.
Krävs fortfarande arbete på balansen kan jag tycka, men vilket spel kräver inte det egentligen?
Nu väntar jag bara på Gwent också, sen får vi se hur det går

Medlem
Skrivet av gusgun577:

...
Det roliga är att du själv avslutar med att säga att ALLT är "barnsligt" Samtidigt som du säger "hur allvarligt kan det bli"
När det är du igen som startade världens påhopp bara för att han skrev sin åsikt om ett spel.

Snacka om att du säger emot dig själv

Tror du missade poängen. Vi pratar om spel...hur allvarligt kan ett digitalt kortspel bli? Alla kortspel blir per definition "barnsliga", speciellt i denna genre. Att hävda att ett av dem är barnsligt medan ett annat inte är det är ju befängt. Mitt "påhopp" är snarare ett (för)svar på ett påhopp, och jag kan inte se att jag säger emot mig själv någonstans.

Skrivet av mrsarun:

Tjena!
Tycker nog att det är dags för FZ att göra en liten review på TESL nu efter patch 1.6.
Har hänt mycket sedan betan.

Har både HS och TESL installerat och tycker att TESL drar det längsta strået i "kampen" om bästa CCG och det kommer bli bättre.
Klandrar inte folk som föredrar HS, men jag personligen föredrar lore från Elder Scrolls mer än från Warcraft.
Och det strategiska är mycket mer givande i TESL med två lanes.
Krävs fortfarande arbete på balansen kan jag tycka, men vilket spel kräver inte det egentligen?
Nu väntar jag bara på Gwent också, sen får vi se hur det går

Gammal post, men jag håller med, nyfiken på vad som hänt

1
Skriv svar