Blågula arenashootern Diabotical blir av!

Robot
Blågula arenashootern Diabotical blir av!

Kickstarter-målet nåddes i natt.

#diabotical


Medlem
Blågula arenashootern Diabotical blir av!

Nice, jag hade ingen aning om att det var svenskutvecklat. Tog och slängde iväg 80 riksdaler åt deras håll bara för det. Det är alltid kul när svenska spelutvecklare slår igenom.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser intressant ut, kan absolut tänka mig ett köp när spelet är klart men jag har inget förtroende för Kickstarter längre efter att ha sett hur mycket de bryr sig om att utvecklare följer deras "regler". Som backer är det enda sättet man kan vara relativt säker på att det man backer dag ett inte är ett helt annat spel när det väl lanseras samt att utan DRM verkligen är utan något som helst skydd oavsett om det använder en server eller inte.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ser intressant ut, kan absolut tänka mig ett köp när spelet är klart men jag har inget förtroende för Kickstarter längre efter att ha sett hur mycket de bryr sig om att utvecklare följer deras "regler". Som backer är det enda sättet man kan vara relativt säker på att det man backer dag ett inte är ett helt annat spel när det väl lanseras samt att utan DRM verkligen är utan något som helst skydd oavsett om det använder en server eller inte.

Hur följer dom reglerna dåligt, blev intresserad när jag läste inlägget ditt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Den grafiska stilen tilltalar mig inte, men det ser ut att kunna bli något framöver.

Medlem

Nice, kommer att följa upp


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Känns helt poänglöst med dessa multiplayer-fokuserade indiespel på Kickstarter. Utvecklarna har aldrig resurserna att lyckas hålla spelen relevanta i mer än någon månad ändå.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Känns helt poänglöst med dessa multiplayer-fokuserade indiespel på Kickstarter. Utvecklarna har aldrig resurserna att lyckas hålla spelen relevanta i mer än någon månad ändå.

Som exempelvis?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns helt poänglöst med dessa multiplayer-fokuserade indiespel på Kickstarter. Utvecklarna har aldrig resurserna att lyckas hålla spelen relevanta i mer än någon månad ändå.

Självklart har dem det, med tanke på hur lätt det är att få spelet självförsörjande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Grymt taggad, förresten. 11 självklara pund givna!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ser intressant ut, kan absolut tänka mig ett köp när spelet är klart men jag har inget förtroende för Kickstarter längre efter att ha sett hur mycket de bryr sig om att utvecklare följer deras "regler". Som backer är det enda sättet man kan vara relativt säker på att det man backer dag ett inte är ett helt annat spel när det väl lanseras samt att utan DRM verkligen är utan något som helst skydd oavsett om det använder en server eller inte.

Just i det här fallet vet jag att de har hållt på i flera år. De hade inte tänkt att använda kickstarter, utan har pratat med flera förläggare. De har haft avtal på bordet, men Harding har sagt nej av ett eller annat skäl. Även om Harding kan vara ett "asshole" så känns han inte som typen som blåser folk. Han pratade om spelet på sin show innan det fanns en beta, och vad han pratade om då är saker man ser i trailern nu. Det måste vara 2-3 år sedan. Grundkonceptet kommer de nog inte röra, men hur det blir övriga features vet man ju aldrig.
Som han säger själv räknar de med att det är ungefär 12 månader till release och att man kan räkna med en beta innan året är slut.

Medlem

awesome som gammal quakespelare så måste man ju g 7 pound! hoppas det blir sköj


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Inaktiv
Medlem

Har blivit väldigt försiktigt när det gäller kickstarter, har flera spel som varit i early access i åratal. Detta låter ju inte som vaporware så kanske ska in o kickstarta i alla fall. Såg ju väldigt precist och snabbt ut, några av de viktigaste aspekterna i en arenashooter enligt mig

1
Skriv svar