Agent 47 åker till Thailand i nästa Hitman-episod

Robot
Agent 47 åker till Thailand i nästa Hitman-episod
Agent 47 åker till Thailand i nästa Hitman-episod

Ambitiöst men ack så tråkigt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Väntar på den fysiska utgåvan av det kompletta spelet.
En dryg, lång väntan... Är det januari som gäller tidigast...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Gillar den här serien som fan. Detta spelet kommer jag nog skita i helt å hållet. Kommer inte bli samma sak att spela detta spelet när allt e släppt. Alla events å så kör dom ju nu. Fattar inte hur fan dom tänkte. Vem fan vill spela en bana var tredje månad...

Medlem

Nä, tack.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Gillar den här serien som fan. Detta spelet kommer jag nog skita i helt å hållet. Kommer inte bli samma sak att spela detta spelet när allt e släppt. Alla events å så kör dom ju nu. Fattar inte hur fan dom tänkte. Vem fan vill spela en bana var tredje månad...

Dom tjänar förmodligen mer pengar, och så blir fansen glada av att spela spelet tidigare. Dom kommer ju definitivt släppa extra material till det färdiga spelet, inkl. alla elusive targets som folk inte hunnit spela, och då tjänar dom ännu mer pengar.

Jag har köpt dom första 3 delarna, och visst är det sjukt tråkigt att vänta, men det är nog inte väntan som är värst, det är att spelet inte har något story, det blir ju avbrott efter varje episode. Så det känns som man spelar en beta, som om man testade spelet varje månad.

Medlem

Att fansen blir glada är väl inte riktigt sant. Intrycket man får i dom flesta forumen är att det här upplägget suger. Å att dom säljer det till fullpris men du får vänta ett år på att få spela hela spelet, eller köpa varje del för sig å då betala mer, det e nåt slags jävla Telia taktik som e bara ful... Att dom tjänar mer pengar det tror jag säkert, det är väl hela anledningen till att dom gör så här. Men de e ju pengar dom tjänar på fansens bekostnad. Dom vill ha betalt först å leverera sen, å så funkar det inte i min mening. Så jag passar. Hade tänkt skaffa hela spelet när det kommer men jag känner att jag tappar suget av hela den här grejen å sättet dom beter sig på.
Väldigt synd. Har spelat varje hitman spel, även det allra första superbuggiga spelet. Alltid gillat serien. Men detta kan jag fan inte va med å sponsra. Tyvärr...

Medlem

Problemet var att jag satt o nötte skiten ur första uppdraget så Hitman hann svalna rätt ordentligt

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Gillar den här serien som fan. Detta spelet kommer jag nog skita i helt å hållet. Kommer inte bli samma sak att spela detta spelet när allt e släppt. Alla events å så kör dom ju nu. Fattar inte hur fan dom tänkte. Vem fan vill spela en bana var tredje månad...

En fördel är att man kan testa att klara uppdraget på flera olika sätt så att man upptäcker allt som finns.

Självklart skulle man kunna göra det om man hade hela spelet från början men hur många hade egentligen spelat om hela spelet 6-7gg bara för att testa allt i alla uppdrag?

Nu är det enklare att motivera sig själv till att faktiskt göra det.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Att fansen blir glada är väl inte riktigt sant. Intrycket man får i dom flesta forumen är att det här upplägget suger. Å att dom säljer det till fullpris men du får vänta ett år på att få spela hela spelet, eller köpa varje del för sig å då betala mer, det e nåt slags jävla Telia taktik som e bara ful... Att dom tjänar mer pengar det tror jag säkert, det är väl hela anledningen till att dom gör så här. Men de e ju pengar dom tjänar på fansens bekostnad. Dom vill ha betalt först å leverera sen, å så funkar det inte i min mening. Så jag passar. Hade tänkt skaffa hela spelet när det kommer men jag känner att jag tappar suget av hela den här grejen å sättet dom beter sig på.
Väldigt synd. Har spelat varje hitman spel, även det allra första superbuggiga spelet. Alltid gillat serien. Men detta kan jag fan inte va med å sponsra. Tyvärr...

Håller med dig till 100%. Taktiken dom kör med är ren skit och bör bojkottas absolut. Taktiken innebär ju att man får med sig köparna när man säger att man släpper spelet tidigare, så köparna kan spela spelet 2016 istället för 2017, det var det jag menade att man gör fansen glada, i alla fall från IO's perspektiv. IO Interactive är ett skit företag när det gäller sådant, men samtidigt måste ett sånt litet företag också tjäna pengar, och jag tror det är därför dom måste ful spela på detta sättet.

Medlem

Äntligen, har längtat. Sommaruppdragen var underhållande, men inte alls i stil med nya locations.

Har för övrigt lärt mig att tycka om det här episod-upplägget, spelet och dess universum känns mycket mer levande såhär.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Hur är uppdragen nu när de kör episoder? Är det bara ett enda långt uppdrag i varje del eller är det flera och mer som en sandbox för varje del? Är det som de äldre spelen med bara ett uppdrag pervplats typ så blir ju inte 7 uppdrag så värst mycket. Om det nu är 7 episoder dom ska släppa.

Medlem

Hur många uppdrag är det kvar innan "hela" spelet är släppt?

Medlem

Problemet med nya Hitman är att det inte straffar spelaren på samma sätt som spelen innan Absolution. Testa att döda alla personer och se hur lång tid det tar innan du klarar av uppdraget (baserat på vad jag sett ser det ut som Absolution och det var skrattretande enkelt även på svåraste) gör sedan samma sak i de tidigare Hitman spelen (första spelet på easy är betydligt svårare än Absolution på svåraste).

Jag har spelat Hitman i många, många timmar och jag ser inte ett Blood Money 2.0 när jag kollar på nya Hitman, vad jag ser är Absolution som det borde ha varit för att inte framstå som en Splinter Cell kopia.

Nu är detta visserligen inte annat än mina egna åsikter om Hitman men jag tror att de som spelar Hitman på svåraste delar dem. De ser hur mycket brister nya Hitman har mot de äldre spelen. För anlednigen till att man klassar Hitman som ett "stealth" spel beror inte på att folk valde att spela på det sättet, det var helt designat kring att inte synas. Om man lät en kropp ligga kvar så gick larmet och det innebar att man var tvungen att finna en ny "kostym" om man inte ville bli upptäckt. Ammo var väldigt begränsad, inte som Absolution där man kunde döda fiender på löpande band.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Problemet med nya Hitman är att det inte straffar spelaren på samma sätt som spelen innan Absolution. Testa att döda alla personer och se hur lång tid det tar innan du klarar av uppdraget (baserat på vad jag sett ser det ut som Absolution och det var skrattretande enkelt även på svåraste) gör sedan samma sak i de tidigare Hitman spelen (första spelet på easy är betydligt svårare än Absolution på svåraste).

Jag har spelat Hitman i många, många timmar och jag ser inte ett Blood Money 2.0 när jag kollar på nya Hitman, vad jag ser är Absolution som det borde ha varit för att inte framstå som en Splinter Cell kopia.

Nu är detta visserligen inte annat än mina egna åsikter om Hitman men jag tror att de som spelar Hitman på svåraste delar dem. De ser hur mycket brister nya Hitman har mot de äldre spelen. För anlednigen till att man klassar Hitman som ett "stealth" spel beror inte på att folk valde att spela på det sättet, det var helt designat kring att inte synas. Om man lät en kropp ligga kvar så gick larmet och det innebar att man var tvungen att finna en ny "kostym" om man inte ville bli upptäckt. Ammo var väldigt begränsad, inte som Absolution där man kunde döda fiender på löpande band.

Jag har inte testat det nya spelet, jag tänker vänta tills det är klart och kommer ut på rea, tror de kan vara en bra signal för utvecklarna av spelet hur de borde fortsätta framåt i tiden. Det jag ogillar med spelet är det här "episod" tjafset. Men spelet i sig kommer jag ge en ärlig chans när det blir dags.

Men jag tycker iaf att de gamla Hitman-spelen inte var särskilt svåra även på svåraste. Jag är ganska bra på att se mönster och komma ihåg vart olika AI befinner sig på alla missions och det är för det mesta det enda man behöver göra, hålla koll AI och veta när det är tillfälle att slå till och vart. Detta gäller speciellt Blood Money för det var spelet som jag spelat allra mest. Jag har det på PS2, 360 och PC (jag är kanske en nörd).

De äldre spelen har jag inte kört lika mycket men Silent Assassin var nog lite svårare vad jag mins, dock så vart det nog mest för att man blev upptäckt på "ologiska" sätt på det spelet, det är iaf en känsla som jag kommer ihåg av spelet, nu kan jag inte spela det längre då jag nästan kräks av grafiken.

Medlem

Det var inte länge sedan jag körde Hitman spelen och det första är utan tvekan det svåraste. Min poäng var dock att de spelen straffar spelaren rejält om man bestämmer sig för att döda alla. Det är betydligt svårare att spela på det sättet än om man spelar det som det är tänkt. Absolution var inte designat på det sättet och det nya verkar ha mycket mer gemensamt med Absolution än det har med de äldre spelen.

Hitman spelen handlar mycket om att studera fiender och det finns få spel som slår Hitman när man klarar av ett uppdrag genom att få det att se ut som en olycka. Absolution är betydligt mer intressant att spela när man försöker klara av alla achievments och jag har fortfarande inte lyckats komma på hur man ska göra för att få en av de första i början och det är betydligt större utmaning att döda fiender på det här sättet än att döda dem med ett vapen.

Jag har gillat serien sedan jag spelade ett demo på det första när det var nytt, första Hitman har även varit det spel jag haft mest problem med mycket tack vare hur lite det krävs för att ett uppdrag ska misslyckas. Man kan inte spara i det första Hitman spelet och det är framför allt mot slutet där detta blir som mest irriterande. SA är håller jag med om är svårare än de andra spelen och Contracts var mer en remake på det första (och betydligt enklare, speciellt uppdraget som är taget från en av de sista banorna på Codename 47).

Det nya Hitman är dock ett spel som verkar kräva att man kör det mot deras server och det var något som inte ens Absolution krävde.

1
Skriv svar