Disney släpper gamla 16-bitsspel på GOG

Robot
Disney släpper gamla 16-bitsspel på GOG
Geeks Gaming
Disney släpper gamla 16-bitsspel på GOG

Nice Minnena av att spela Aladdin på Sega

Medlem

Visste faktiskt inte att Aladdin kom ut på pc också. Hade Aladdin till sega megadrive 16 bit Nu fattas bara quackshot https://i.ytimg.com/vi/cGaRTCrGUEI/maxresdefault.jpg


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det enda jag verkligen vill se Disney göra är att sälja tillbaka Monkey Island IP't till Ron Gilbert. Han vill köpa tillbaka det och annars lär vi nog inte se några fler MI spel.

Medlem
Skrivet av magma:

Visste faktiskt inte att Aladdin kom ut på pc också. Hade Aladdin till sega megadrive 16 bit Nu fattas bara quackshot https://i.ytimg.com/vi/cGaRTCrGUEI/maxresdefault.jpg

Oo, Quackshot, dessa minnen! Och World Of Illusion!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

k3m
Medlem

trevligt. ska nog skaffa Aladdin, det är trevligt minne

Medlem

Hrmm.... har Aladdin på 1,44Mb diskett liggandes någonstans och beställde faktiskt en extern USB-diskettstation i dag

Medlem

Får man se om man hittar upp till Kaa nudå. Vilka jävla problem det var förut

Medlem

Nog för att nostalgin försöker slå in dörren, men att betala 85 kronor (med rabatt) känns lite väl saftigt.

Medlem
Skrivet av waeress:

Det enda jag verkligen vill se Disney göra är att sälja tillbaka Monkey Island IP-t till Ron Gilbert. Han vill köpa tillbaka det och annars lär vi nog inte se några fler MI spel.

Du menar det IP Disney förvärvat för att undvika en stämning i framtiden för att Pirates of the Caribbean "lånat" så mycket från Monkey Island? Fat chance...tyvärr.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av waeress:

Det enda jag verkligen vill se Disney göra är att sälja tillbaka Monkey Island IP-t till Ron Gilbert. Han vill köpa tillbaka det och annars lär vi nog inte se några fler MI spel.

Du menar det IP Disney förvärvat för att undvika en stämning i framtiden för att Pirates of the Caribbean "lånat" så mycket från Monkey Island? Fat chance...tyvärr.

Vart har du läst det?

Vad jag vet ingick det i uppköpet av LucasArts. Det köptes inte separat.

Medlem

Har inte sett alla Pirates filmerna. Men av det jag har sett finns det ingen grund för nån stämning. Kan du precisera vad det är som dom har stulit från MI som skulle kunna ligga till grund för nått sånt?

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av waeress:

Det enda jag verkligen vill se Disney göra är att sälja tillbaka Monkey Island IP-t till Ron Gilbert. Han vill köpa tillbaka det och annars lär vi nog inte se några fler MI spel.

Du menar det IP Disney förvärvat för att undvika en stämning i framtiden för att Pirates of the Caribbean "lånat" så mycket från Monkey Island? Fat chance...tyvärr.

Sånt där kan man ju avtala genom försäljningen. Exempelvis att Disney innehar rättigheterna att göra Monkey Island-filmer eller andra filmer som inspirerats därav. Eller att Gilbert inte äger rättigheterna, men får göra spelet som han själv vill.

Medlem
Skrivet av waeress:

Har inte sett alla Pirates filmerna. Men av det jag har sett finns det ingen grund för nån stämning. Kan du precisera vad det är som dom har stulit från MI som skulle kunna ligga till grund för nått sånt?

Finns mängder med sånt om du Googlar. Dessutom påstås det att Ted Elliot skrev manus till en Monkey Island-film år 2000, som inte blev av, dock blev Pirates av några år senare skriven av... just det, Ted Elliot.

Tveksamt om likheterna håller i en domstol dock, där håller jag med dig, men vad vet jag, jag är ingen advokat ¯\_(ツ)_/¯

1
Skriv svar