Helgdiskussion - Vad tycker du om Pokémon Go?

Robot
Helgdiskussion - Vad tycker du om Pokémon Go?
Medlem
Helgdiskussion - Vad tycker du om Pokémon Go?

Folk kommer tröttna rätt snart, vi får se om några månader om jag får rätt.

Medlem
Skrivet av Stich:

Folk kommer tröttna rätt snart, vi får se om några månader om jag får rätt.

tyvär är det du säger sant spel som växer så fort brukar också stupa ner tillslut!

Medlem

Har som sagt ingen direkt relation till Pokémon då jag bara testade Red lite sparsamt när det släpptes, men jag tröttnade väldigt fort, spelade lite veckan innan det släpptes i Sverige och har knappt rört det sen dess.

phi
Medlem

Man har ju knappt vågat kolla på sin telefon i sommar när man promenerat runt på stan. Folk kan ju tro att man spelar Pokémon Go.

Medlem

Om de sköter sina kort rätt så tror jag de kan behålla en stor del av spelare under hösten också. Men det beror ju helt på vilka uppdateringar de kommer släppa. Jag ser fram emot att kunna byta pokémons samt kunna slåss mot kompisar, utan att använda gym. Sen lär de väl behöva släppa en del nya pokémons då och då. Mewtwo verkar ju trevlig...

Medlem

Nu ser jag inte många alls som spelar det längre men kanske för att jag bor i en mindre stad

Medlem

Gav de faktiskt en chans men otroligt mycket grindande i form av att evolva pidgeys och en å annan Eevee så får man snabbt upp levlarna samtidigt som Eevees ger fina high ends.
Som sagt kommer nog dö ut rätt fort för spelet går ju egentligen bara ut på att ha sina karaktärer på gym å vara passiv.

Medlem

Var la en treflig fluga. Visst, kidsen kanske kommer köra på det. Men att som förälder till två barn gå runt och vara slav till mobilen fungerar inte riktigt. (Barnen lite för små för att förstå tjusningen med pokemon)

Hade varit roligare att även få battlea med dom vilda pokemon för att få ner deras hp för en lättare fångst. Hade inte behövt vara hela tiden men om man möter någon stark.

Sedan, trackersystemet är ju fubar. Samt att när man väl såg den där snorlaxen så rymde han på 2sek även fast man matade den och använde starkaste pokemonboll. Det är inte "roligt och utmanande" utan framkallar bara mina innersta demoner.

Medlem

Level 3 och tröttnat. Startar inte ens spelen längre.

Trevligare att lyssna på musik eller en ljudbok när man är ute och går.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelet är ett roligt tidsfördriv, schysst grafik, taskigt ljud och musik, extremt buggigt fortfarande. Egentligen inget spelande förutom när man möter andra pokémons på gym vilket är väldigt oförutsägbart och obalanserat.

Hade varit roligt om spelet var mer likt originalen med attacker, antal burna pokémons mm, där man var tvungen att slåss med sina pokémon (som i sin tur bli bättre av det) för att fånga andra samt möjliggjort någon slags PVP mot andra spelare.

Hade varit roligt om företaget kunde ge ut ett sånt här spel utan F2P-modellen med microtransaktioner och istället för ca 400kr styck.

Medlem

Jag startade det ett par gånger innan svenska releasen, tyckte att det kändes så extremt opersonligt och tråkigt, och efter serverproblemen vid release så orkade jag bara inte.

Medlem

Testade spelet och hade väl kul med det någon vecka men sen när det exploderade i media så har spelet blivit lite väl mycket korvstoppning och jag orkar inte höra om det mer... kul att folk är ute och rör på sig dock

Medlem

Det som är roligt är samlarkänslan. Att man kan visa varandra vad man fångat och bli avundsjuk på vad andra hittat. Precis som när jag var liten och samlade på korten. Lite extra mysig känsla när man faktiskt fysiskt har fångat den. I övrigt är de mjäää.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Sjukt ickespel är vad det är, man går runt slänger en pokeboll på en pokemon och sen traskar man runt och försöker hitta mer, finns inget som helst initiativ att gå leta i skogen efter pokemons som skulle kunna finnas där, då enbart inne i stan så finns det ... kunde varit så grymt men ne då vi ska bara göra det mindless och bajsdåligt ..

Hiz
Medlem

När vintern kommer slutar de flesta att spela, det är jag säker på. Vi får se om det får ett uppsving på våren.

Medlem

Hoppas det håller sig någorlunda, det är roligt att se folk spela spelet överallt

Medlem

Trevlig sysselsättning när man är ute och går (och som lurar ut en att gå ännu mer) men jag har halvt om halvt tagit en paus pga att Nearby inte är uppe. Det är inte Pokemon-jakt nu utan Pokemon-slump. Tar bort mycket av udden på glädjen.

Medlem

Pokémon Go kommer att dö ut tillslut, precis som Angry Birds of Flappy Bird. När alla Pokémons är fångade i multum så kommer folk att sluta spela spelet.

Medlem

Jag tycker det är kul och jag hoppas det håller ett tag till.
När alla har tagit 150 pokemons får de gärna släppa de 100 efterföljande... eller kanske bara några få åt gången... det hade också varit kul

Medlem

Jag tyckte att det var kul i ungefär ett dygn, sedan tröttnade jag. Det är ju en utmärkt app när man t.ex. är ute och promenerar, men det finns inte direkt mycket "end-game" och ja, spelmekanik i övrigt. Det är en förfinad geocaching, typ.

Hålls appen kontinuerligt uppdaterad och nya funktioner, Pokémon m.m. tillkommer, så tror jag nog att det håller i sig. Sinnessjukt populärt är det åtminstone och det är kul att se.

Medlem

Sämsta spelet i år.

Medlem

Kul att komma ut och "spela" istället för att sitta inne vid skärmen. Tyvärr förstörs upplevelsen lite just nu av buggar och battery drain.

Medlem

Jag och ett gäng polare började lira precis innan det släpptes i Sverige. Det var mångt och mycket ett bättre spel då och är idag en trasig produkt, även om de kommit till rätta med servrarna. Det kommer behövas mycket mer content, väldigt snart, för att det skall hålla i sig. Tyvärr tror jag inte Niantic kommer lyckas med det.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Trist fluga och nej, jag har inte spelet en endaste minut av ett enda pokemonspel i mitt liv. Varför? För att genren i sig är trist, menlös grindig enligt mig, det är inte kul helt enkelt och monsterhunter/pokemon är ändlös grindande i sitt esse.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Trist fluga och nej, jag har inte spelet en endaste minut av ett enda pokemonspel i mitt liv. Varför? För att genren i sig är trist, menlös grindig enligt mig är inte kul helt enkelt och monsterhunter/pokemon är ändlös grindig i sitt esse.

Om du aldrig testat borde du helt teoretiskt inte kunna uttala dig om det är en trist fluga. Jag har testat och kan bekräfta det dock.

Medlem

nä fyfan säger jag, jävla fluga som alla ska spela för att "alla" andra gör det. hoppas det dör en diger död.

Medlem

Intresset kommer dö ut efter sommaren för ingen vill gå ut när det är kallt. Får se om det kommer tillbaka nästa sommar.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Intresset kommer dö ut men jag hoppas att andra liknande spel kommer få en lite större spelar bas nu exempelvis ingress.

Medlem
Skrivet av phi:

Man har ju knappt vågat kolla på sin telefon i sommar när man promenerat runt på stan. Folk kan ju tro att man spelar Pokémon Go.

Jaha, för du är så jävla cool att det inte vore OK eller vadå?

123
Skriv svar