Vi skulle faktiskt kunna betala över 2000 kr för den här Doom-figuren

Robot
Vi skulle faktiskt kunna betala över 2000 kr för den här Doom-figuren

Motorsåg och dubbelpipig hagelbrakare... behöver vi säga mer?


Medlem
Vi skulle faktiskt kunna betala över 2000 kr för den här Doom-figuren

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Medlem

Förbannat snygg. Har varit sugen på Arthas svärd Frostmourne till och från under åren som gått. Men då satsar jag hellre på lite mer elektroniska samlarprylar som unika skins och sådant.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Själv kör jag på svärd. Medeltida handsmidda svärd och yxor. Alla samlar vi väl på något "menlöst". Hur nu svärd kan tänkas vara menlöst vet jag dock int. SVÄRD!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Är väl tur att alla är olika, jag har en del figurer som prydnad vid ett fönster, inte många men i alla fall. Är väl inget fel med det. Samlar nog inte mer damm än vad annat gör, bara att damma av som vilket annat objekt som helst. Det påminner mig om att jag behöver nog städa bokhyllan, böckerna börjar samla en del.

Medlem

Brukar ha lite olika figurer på skrivbordet hemma samt hade på skrivbordet på jobbet förr, nu är det en claptrap och en finn som ger mig sällskap
fasst går det till en överdrift kan det nog ses lite konstigt ja

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Allt är en dildo om man är modig nog. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Medlem

Vissa köper tavlor, andra samlar på bilar/motorcycklar. Jag jag samlar på spel/militia..så tja, varför inte? Ser inga problem i att folk vill samla på sådana här figurer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har några "figurer" och annat jag fått när jag köpt collectors editions billigt... Killzone 3, Max Payne 3, Far Cry 3 med flera. Konstigt tre treor. Men iallafall så var det kul o packa upp skiten, och vara nöjd med att man fick det för 1/5 av nypriset. Men helt ärligt, nu står dom bara och tar plats och dammar. Hade velat sälja, eller skänka dom. Men orkar inte.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Spel tar upp en stor del av mitt liv, så jag tycker det är kul att ha spelrelaterade ting som prydnad/dekoration i mitt hem.

Jag har till exempel en Sackboy sittandes på soffryggen. Little Big Planet var det spel som fick mig och en av mina bästa vänner att lära känna varandra.
Eller min Muradin-figur som vaktar mitt skrivbord. Eftersom jag har spelat Warcraft-spel i över 20 år får min Muradin ett högt sentimentalt värde på så sätt.
Jag har en affisch med Axiom Verge som är ett av mina favoritspel i modern tid. Att spelet dessutom utvecklades av en enstaka person är i sig väldigt inspirerande.

Jag har också börjat få upp ögonen för kartor över spelvärldar, men vet inte riktigt var jag ska förvara eller placera dessa.

Sen att köpa dessa ting "bara för att" har jag däremot lite svårare för.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Releasehästryttare
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Håller 100% med, fyller det ingen funktion så är det onödig skit, mitt hem är inget museum.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Håller 100% med, fyller det ingen funktion så är det onödig skit, mitt hem är inget museum.

http://i.imgur.com/v06N8.gif

Prydnad är ju ändå en funktion..


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

inte MER underligt än att det finns folk som samlar på dalahästar, porlinsgrodor, sällsynta kottar, osv.
Men underligt är det, ja.

Medlem

Konstigt ... så är det bara.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Vem behöver en snygg soffa när man bara ska sitta i den? För 15 år sedan tyckte de flesta att datorspelande var höjden av nörderi och de tyckte även att man behövde skaffa sig ett liv. Jag samlar inte på spelfigurer personligen, men jag skiter väl i om andra gör det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Min fru tycker det inte är underligt, utan uppmuntrar det. Hennes åsikt är den enda som jag bryr mig om egentligen men folk som verken är spelnördar eller filmnördar brukar spendera tid på att kolla på mina "leksaker" och statyer när de kommer över. Dyr hobby. Visst. Men det är rätt billigt i jämförelse med annat som t ex bilar och skytte med riktiga kulvapen.

Medlem

Så länge man inte går till överdrift och köper allt som finns utan omdöme (köpmani är inte bra) tycker jag det är en hälsosam rekreation precis som andra hobby-relaterade aktiviteter.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Min fru tycker det inte är underligt, utan uppmuntrar det. Hennes åsikt är den enda som jag bryr mig om egentligen men folk som verken är spelnördar eller filmnördar brukar spendera tid på att kolla på mina "leksaker" och statyer när de kommer över. Dyr hobby. Visst. Men det är rätt billigt i jämförelse med annat som t ex bilar och skytte med riktiga kulvapen.

Hur kan man kalla det för hobby att ha saker stående i hyllor?

-"Vad är din hobby?"
-"Jag har saker"

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Min fru tycker det inte är underligt, utan uppmuntrar det. Hennes åsikt är den enda som jag bryr mig om egentligen men folk som verken är spelnördar eller filmnördar brukar spendera tid på att kolla på mina "leksaker" och statyer när de kommer över. Dyr hobby. Visst. Men det är rätt billigt i jämförelse med annat som t ex bilar och skytte med riktiga kulvapen.

Hur kan man kalla det för hobby att ha saker stående i hyllor?

-"Vad är din hobby?"
-"Jag har saker"

Mitt samlande av statyer sammanfaller med mitt intresse för spel och modellbyggande. Så hela grejen är min hobby, inte bara en del av den. Visst, kalla det samlande om det känns bättre om du vill separera det från spelandet och modellbyggande av någon underlig anledning.

Medlem

En del har sina jaktgevär på vägen + eventuellt döda djur. Andra har skivomslag (LP). Finns t.o.m de som har sina dyra räcercyklar på vägen. Så allt är väl relativt antar jag.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Detsamma kan sägas om krukväxter och saker folk hänger i taket som prydnad. Eller varför inte tavlor?

Jag ser inte skillnaden att köpa en prydnad i formen av en figur från ett spel eller en serie man älskar. Visst, om du kanske bara packar ner den och låter den ligga på vinden så är det skevt kanske.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Skiten samlar bara damm.. Aldrig förstått grejen med vuxenleksaker (inte lösvaginor och dildos). Är det ändå inte lite underligt när vuxna har rummen fulla med diverse figurer, tänk er typ boogie2988? Kanske pissar i motvind men vafaaaan liksom...

Håller med, men vissa gillar att ha prydnader av alla dess slag så more power to them

Medlem

Alltså, vem kan säga nej typ Sideshow Collectibles, neca, artFX, kai playarts,good smile company gubbar och dylikt. Så sjukt snygga!

Medlem

Jag har ju hellre en Darth Malgus än en massa Ladro-figurer om man nu ska ha "prydnadssaker" framställda, men ja, samlar bara damm. Å andra sidan är damm inte så farligt som din mamma vill få dig att tro.

I bokhyllor ska det stå böcker, möjligtvis lite filmer och spel på skiva (men föredrar numer digitalt där också trots min generationstillhörighet).

Gillar en bekant som tar in sin italienska moped på vintern och har på ett podium i vardagsrummet med spotlights som lyser upp den. Design är najs.

Medlem

Jag gillar att ha saker runt mig som talar om vem jag är. Så jag visar gärna upp min samling av Jurassic Parksaker och mina warhammermodeller. Gillar man Doom extremt och har inkomsten, så varför inte?


signatur

Videomupp

Medlem

Förstår inte hatet mot denna. Folk har prydnader av massor av saker. Varför har man tex LED-belysning i en dator som inte tillför något i överhuvud taget förutom "prydnad".

Ni som klagar missar också värdet av figurerna. Vissa handlar med tavlor, andra med action-figurer. Det finns ju folk som betalar väldigt mycket för dessa när de väl är slut på hyllorna och tiden har haft sin gång. Quiet-figuren från MGS:V tog slut på direkten och kostar nu upp mot 5000kr i originalförpackning. Alltså en ökning på över 150% i värde.

Medlem

Ser inget fel i att ha några enstaka figurer från sina favorit spel på en hylla men när rummet har flera hyllor fulla med en massa figurer kan det kännas lite vemodigt, om det nu inte är ett dedikerat hobby rum för just figur samlingar förstås.

Har själv inga pga just priset, annars hade jag nog haft ett par stycken från spelserier som betytt mycket för mig genom åren.

Medlem

Jag älskar mina figurer, har över 50 olika. Skulle kännas tomt att inte ha de. Jag gillar att samla på batman relaterade ting och olika spel figurer.. Ser inget fel med att samla på något man gillar..

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag gillar att ha saker runt mig som talar om vem jag är. Så jag visar gärna upp min samling av Jurassic Parksaker och mina warhammermodeller. Gillar man Doom extremt och har inkomsten, så varför inte?

Priset är enda problemet jag har med att skaffa. Har 3 figurer i bokhyllan och alla har varit billiga figurer man fått med CE versioner av spel på rea.
Lägger hellre pengarna på aktier eller något man har nytta av i framtiden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skulle gärna ta den för [gratis] kr, men 2 papp? Haha, knappast

Skrivet av MrNiggol:

Själv kör jag på svärd. Medeltida handsmidda svärd och yxor. Alla samlar vi väl på något "menlöst". Hur nu svärd kan tänkas vara menlöst vet jag dock int. SVÄRD!

Ett riktigt svärd däremot, inte sånt där formgjutet krimskrams utan riktigt smide...DET kan man lägga pengar på!

12
Skriv svar