FZ har testat Move och Kinect

Medlem
FZ har testat Move och Kinect

Håller med. Totalt värdelöst.
Jag vill koppla av i soffan när jag game'ar, inte se ut som jag har svår parkinsons.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Håller med. Totalt värdelöst.
Jag vill koppla av i soffan när jag game'ar, inte se ut som jag har svår parkinsons.

Haha, aah exakt, måste tyvärr hålla med där. Usch för dessa rörelsekänsliga kontroller.

Medlem

Jag tänker då skaffa mig en Move, om det kommer ett vettigt Star Wars FPS.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hade varit epic om FZ lärde sig använda Youtube som många andra sidor när man ska visa en sak som handlar om rörelser.

Medlem

Om jag måste välja mellan Kinect eller Move så blir det Move. För den är precis som jag har förväntat mig. Nämligen en Wiimote till PS3. Sen så har den knappar.


signatur

Mucha shaka paka

Moderator | Testpilot

Kinect verkar roligt just när du kan starta filmer och diverse med voice commands. Flytta om kring rutor blablaba via att vifta och plocka. Spelmässigt just nu känns det kiss.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kinect kan nog vara sk*t kul tillsammans med lite kompisar och på fester tror jag. I övrigt är de nog dessvärre en vanlig hederlig handkontroll som gäller.

Lite som singstar, aldrig själv gillat o sjunga o skulle aldrig spela det själv, men tillsammans med lite folk kan man skratta ihjäl sig^^

Medlem

FZ får en 360+, Kinect blir roligt och registrerar rörelser med bra precision. Intressant med tanke på att MS konferens visade raka motsatsen.

Medlem

Ingen som nämnt ForceTek XIO.

ForceTek XIO: the gaming controller that hurts you, not the TV (video)
http://www.engadget.com/2010/06/18/forcetek-xio-the-gaming-co...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tyckte texten sa det precis motsatta, Sony härmar Nintendo igen men tillför inget medan MS utvecklar konceptet ;P

Kinect > Wii Motion Plus > Move
(givet hur gammalt Wii är)

Ursäkat? Jag tror du missat Eye Toy som SONY skapade.

De var först med både motion spel men även "motion without controller".

Till FZ: Hur kan ni glömma bort kameran till PS MOVE? Det erbjuder ytterligare spelmöjligheter som Wii INTE erbjuder. Dessutom registrerar kameran ens rörelser i tex fighting spelet "fight: Lights out". MOVE är betydligt mer än ett Wii.

Sedan är det intressant att FZ klankar ned på Move då nästan alla andra säger gott om den. Märkligt...

http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-sports-champion/700...

Move ser ju ut att fungera hur bra som helst. Vad är det för saker FZ röker egentligen?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kinect är mest bara en klon av Playstation Eye.

Medlem

"Glädjen över kontrollbefriad styrning grumlas något av att man ser ut som en fullständig dåre vid användning."

*fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Remus:

Sony verkar rövknulla Microsoft, igen!

Move > Kinect

Flamebait?
Tyckte texten sa det precis motsatta, Sony härmar Nintendo igen men tillför inget medan MS utvecklar konceptet ;P

Kinect > Wii Motion Plus > Move
(givet hur gammalt Wii är)

även om Remus är lite bakom, så verkar du inte heller veta vad du snackar om.
eyetoy som nämnt, vilket man lätt skulle säga att MS härma Sony.

sen är det väl tydligt att move är så mycket bättre än vad wiimoten. och härmar igen?

sorry för mycket fel i ditt inlägg. remus inlägg verkar inte så tokigt längre.

Medlem

Kinect äger alla!

Använder heller Kinect än Move. Move ser ju ut som en jävla dildo!

Tiger Woods med Kinect. Man kan använda sina egna klubbor och få samma känsla i svingen som i verkligheten.

Ni som klagar och bara vill sitta i soffan, det är ni som behöver motion, era lata gamers

Medlem

Vill inte ha och är bara less på detta!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Kinect äger alla!

Använder heller Kinect än Move. Move ser ju ut som en jävla dildo!

Tiger Woods med Kinect. Man kan använda sina egna klubbor och få samma känsla i svingen som i verkligheten.

Ni som klagar och bara vill sitta i soffan, det är ni som behöver motion, era lata gamers

''Man kan använda sina egna klubbor och få samma känsla i svingen som i verkligheten.'' så.?....?? vrf inte bara spela golf ''i verkligheten'' ? det borde ju vara ännu verkligare?

jag förstår inte det här me Wii kontolerna Move o Kinect, alla spel äru typ som Golf bowling tennis ETC, då är det ju bättre att spela irl, så blir det ju faktiskt EXAKT Precision ;D däremot skulle typ ett riktigt bra FPS spel me Move/Wii vara awsome, men det blir nog svårt med Move, den har ju ingen spak för att gå fram, utan bara EX: X skjut O huka Trekant: byta vapen Fyrkant: ladda om, men, det hjälper inte så mkt ifall alla står i spawn utan att kunna röra sig framåt. c(x


signatur

Rwa?

Medlem

http://www.engadget.com/2010/06/18/forcetek-xio-the-gaming-co...

såg den nu, där har vi vad ja menar snyggt fps spel som är lite verkligare en wii/move däremot att man tittade runt genom att röra vänster handen var lite synd, det borde ju va så att man håller händerna som ifall man hade ett vapen och man flytande på armarna tsm. samma sak med flygplans spelet så borde man hålla som i en styrspak, Skulle vare perfekt, men det ser nice ut och med lite uppdateringar till det kanske det går att göra som jag skrev ovan. om det dessutom funkar till alla spel, och inte bara ForceTek XIO Exklusiva så tkr ja det är helt värt 2k


signatur

Rwa?

Medlem

Tror mer på Move faktiskt. Kinect känns mer casual, som dansspel, träning och party m.m.

Känns även som att Playstation Eye klarar de mesta som Kinect klarar redan. Det enda som inte funkar är djupa rörelser, annars är det the same shit.

Något som däremot suger med Kinect och som uppenbart kommer bli ett smått problem är att den bara har en uppdatering på 30FPS, PS Eye har en uppdatering på 120FPS, vilken är en stor skillnad. Så inga fördröjningar med Move med andra ord.

Medlem

Spelar ingen roll vilken variant som är bäst,
har haft Wii och det var kul i en vecka, been there, done that.

Medlem
Skrivet av Beachbum4fun:

Spelar ingen roll vilken variant som är bäst,
har haft Wii och det var kul i en vecka, been there, done that.

Precis.

Kommer alltid vara roligare med mus, tngbord, hnadkontroll etc.

Skrivet av Beachbum4fun:

Spelar ingen roll vilken variant som är bäst,
har haft Wii och det var kul i en vecka, been there, done that.

http://www.fz.se/_avatar.php?id=8396

Medlem

Jag skulle vilja se kinect(natal låter bättre) till windows. Tänk er att styra datorn med händerna. Då skulle man kunna ha en sån där tuff skärm där dom flyttar runt saker lite huller om buller i filmer. Enligt mig låter det som ett bättre användningsområde än till xbox.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Beachbum4fun:

Spelar ingen roll vilken variant som är bäst,
har haft Wii och det var kul i en vecka, been there, done that.

http://www.fz.se/_avatar.php?id=8396


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Stackars Microsoft och Sony. När de 4 år försent visar upp sina rörelsekänsliga kontroller stjäl Nintendo showen igen med 3DS. Inte lätt.

Medlem

Move och Kinect är lika intressant som att titta på när målarfärg torkar


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av TruB:

även om Remus är lite bakom, så verkar du inte heller veta vad du snackar om.
eyetoy som nämnt, vilket man lätt skulle säga att MS härma Sony.

sen är det väl tydligt att move är så mycket bättre än vad wiimoten. och härmar igen?

sorry för mycket fel i ditt inlägg. remus inlägg verkar inte så tokigt längre.

Att jämföra Kinect med Eyetoy är som att jämföra Move med Duckhunt-kontrollerna, funkar väldigt bra om man bortser från de gigantiska tekniska skillnaderna, dvs inte så bra

Sen var det väl snarast så att jag ironiserade över att någon teknik skulle vara så överlägsen, då de båda har klara problem med att känna av rörelserna. Dock så är Move i dagsläget inte mycket bättre än Wii-moten (långt från vad man önskat), även om det förhoppningsvis fixas. Sen är Move och Wiimote kloner av varandra, och fyller exakt samma funktion, Eyetoy och kinect har väsentliga skillnader (det skulle du vetat om du testat Eyetoy). Dock så är det inget för gamers i dagsläget, och jag skrattar glatt åt de som försöker hävda att just deras "favorit" skulle vara hardcore/passa gamers XD

Inaktiv

Wii tillfredställer mig inte alls, skaffa mig hack n slash med attityd (den attityd inga wii spel har och många ps3 spel har) och jag har move på release datum! TILLFREDSTÄLL MIG SONY!

Medlem
Skrivet av n00bNr1:

Kinect är mest bara en klon av Playstation Eye.

Tänker precis samma sak...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av redmac:

Ursäkat? Jag tror du missat Eye Toy som SONY skapade.

Sony var inte först med Eye toy, jag hade en webcam fån philips flera år innan eye toy med precis samma funktioner. Så sony kom inte på idén med eye toy...

12
Skriv svar