Spana in Quake-doftande Seum: Speedrunners

Robot
Spana in Quake-doftande Seum: Speedrunners

Snabbhoppade dig igenom svåra plattformsbanor som på den gamla goda tiden.

#seum-speedrunners


Medlem
Spana in Quake-doftande Seum: Speedrunners

Var det alltså en bugg som var upphovet till hela tävlingsscenen i quake??

Medlem
Skrivet av maaex:

Var det alltså en bugg som var upphovet till hela tävlingsscenen i quake??

Nej, strafejumping är inte grunden till Quakes tävlingsscen men precis som bunnyhopping etablerades det som en feature för eliten.

Medlem

Vad fort han pratade.


signatur

Jäh!

Inaktiv

Spelet ser lite skumt ut, men jag älskar såna här spel så blir nog att prova.
DeadCore kom ju också får några år sedan men det tröttnade jag rätt snabbt på.

Skrivet av maaex:

Var det alltså en bugg som var upphovet till hela tävlingsscenen i quake??

Strafe Jumping var en "bugg"(Inte uttänkt/designat utan en bieffekt av hur fysiken var kodad) i Quake 2 precis som Bunnyhopping var en "bugg" i Quake 1.
Strafe Jumping blev en del av hur Quake 2 spelades så man behöll det i Quake 3 och designade banorna efter det.

Ganska häftigt vad en bugg lyckades åstadkomma.
Denna snubbe springer den svåraste banan i Defrag, ramlar man en endaste gång får man börja om från början(vem sa att plattformshopp inte funkade i förstaperson? )

3-mans co-op defrag-bana ur 3 perspektiv:

Inaktiv

Påminner lite om Devils dagger och Lovely planet i form av speedrunning och omgivningarna. Skall nog hålla utkik efter när det är rea nästa gång.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Stuff

Väldigt coola videos! Spelade själv en hel del liknande nivåer i ut2004, där fanns ju inte strafejumping dock. Tack för länkarna!

Ronnie James Dio hade älskat det. R.I.P.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Spelet ser lite skumt ut, men jag älskar såna här spel så blir nog att prova.
DeadCore kom ju också får några år sedan men det tröttnade jag rätt snabbt på.

Skrivet av maaex:

Var det alltså en bugg som var upphovet till hela tävlingsscenen i quake??

Strafe Jumping var en "bugg"(Inte uttänkt/designat utan en bieffekt av hur fysiken var kodad) i Quake 2 precis som Bunnyhopping var en "bugg" i Quake 1.
Strafe Jumping blev en del av hur Quake 2 spelades så man behöll det i Quake 3 och designade banorna efter det.

De är i grunden samma motor med samma 'bugg' , strafe jumping är en kombination av straferunning och bunnyhopping som båda användes flitigt i Quake 1, enda orsaken till att det är mer känt från Quake 2 är att det var det populärare spelet när tekniken blev vanlig.
I Quake 3 tog tog Carmack först bort möjligheten till bunnyhopping men införde det senare igen eftersom avsaknaden förstörde flytet i spelarens rörelser.

Medlem

Finner en otroligt belåtelse och rogivenhet att titta på detta klipp, helt sjuka serier av hopp och skutt med i den.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Finner en otroligt belåtelse och rogivenhet att titta på detta klipp, helt sjuka serier av hopp och skutt med i den.

Joru, såna snabba shooters görs det inte längre.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Finner en otroligt belåtelse och rogivenhet att titta på detta klipp, helt sjuka serier av hopp och skutt med i den.

https://www.youtube.com/embed/ichrRqXfHrk

Fart å precision

1
Skriv svar