Spana in Quake-doftande Seum: Speedrunners
Snabbhoppade dig igenom svåra plattformsbanor som på den gamla goda tiden.
Spelet ser lite skumt ut, men jag älskar såna här spel så blir nog att prova.
DeadCore kom ju också får några år sedan men det tröttnade jag rätt snabbt på.
Var det alltså en bugg som var upphovet till hela tävlingsscenen i quake??
Strafe Jumping var en "bugg"(Inte uttänkt/designat utan en bieffekt av hur fysiken var kodad) i Quake 2 precis som Bunnyhopping var en "bugg" i Quake 1.
Strafe Jumping blev en del av hur Quake 2 spelades så man behöll det i Quake 3 och designade banorna efter det.
Ganska häftigt vad en bugg lyckades åstadkomma.
Denna snubbe springer den svåraste banan i Defrag, ramlar man en endaste gång får man börja om från början(vem sa att plattformshopp inte funkade i förstaperson? )
3-mans co-op defrag-bana ur 3 perspektiv:
Ronnie James Dio hade älskat det. R.I.P.
Spelet ser lite skumt ut, men jag älskar såna här spel så blir nog att prova.
DeadCore kom ju också får några år sedan men det tröttnade jag rätt snabbt på.
Var det alltså en bugg som var upphovet till hela tävlingsscenen i quake??
Strafe Jumping var en "bugg"(Inte uttänkt/designat utan en bieffekt av hur fysiken var kodad) i Quake 2 precis som Bunnyhopping var en "bugg" i Quake 1.
Strafe Jumping blev en del av hur Quake 2 spelades så man behöll det i Quake 3 och designade banorna efter det.
De är i grunden samma motor med samma 'bugg' , strafe jumping är en kombination av straferunning och bunnyhopping som båda användes flitigt i Quake 1, enda orsaken till att det är mer känt från Quake 2 är att det var det populärare spelet när tekniken blev vanlig.
I Quake 3 tog tog Carmack först bort möjligheten till bunnyhopping men införde det senare igen eftersom avsaknaden förstörde flytet i spelarens rörelser.
Finner en otroligt belåtelse och rogivenhet att titta på detta klipp, helt sjuka serier av hopp och skutt med i den.
Fart å precision