FZ har testat Move och Kinect

Medlem
Skrivet av visan:

Jag skulle vilja se kinect(natal låter bättre) till windows. Tänk er att styra datorn med händerna. Då skulle man kunna ha en sån där tuff skärm där dom flyttar runt saker lite huller om buller i filmer. Enligt mig låter det som ett bättre användningsområde än till xbox.

Jag har en Apple iPad som jag styr med händerna. (Har även en gammal PC någonstans som jag kan skriva på, med händerna.)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av neocon:

Titta på följande tech demos och säg mig att detta inte är en förbättring jämfört med Wii Motion Plus, både vad gäller precision och fördröjning:

http://www.youtube.com/watch?v=i7jbElxoWFc

http://www.youtube.com/watch?v=1S0wWoDz9nQ

Kombinationen EyeToy & PS Move kommer möjliggöra sådana otroligt häftiga och intuitiva spel.

Första länken var rätt häftig.

Fast personligen vet jag inte om jag skulle vilja använda sådana här prylar i spel... föredrar att inte röra på mig alls när jag spelar.

Skulle dock vilja prova en shooter med denna teknik... främst för att slippa använda en joystick (handkontroll) eftersom jag spelar som en gimp med den.

Ser dock användningsområdet när det gäller fönstarhantering som i första länken som du postade.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av TruB:

även om Remus är lite bakom, så verkar du inte heller veta vad du snackar om.
eyetoy som nämnt, vilket man lätt skulle säga att MS härma Sony.

sen är det väl tydligt att move är så mycket bättre än vad wiimoten. och härmar igen?

sorry för mycket fel i ditt inlägg. remus inlägg verkar inte så tokigt längre.

Att jämföra Kinect med Eyetoy är som att jämföra Move med Duckhunt-kontrollerna, funkar väldigt bra om man bortser från de gigantiska tekniska skillnaderna, dvs inte så bra

Sen var det väl snarast så att jag ironiserade över att någon teknik skulle vara så överlägsen, då de båda har klara problem med att känna av rörelserna. Dock så är Move i dagsläget inte mycket bättre än Wii-moten (långt från vad man önskat), även om det förhoppningsvis fixas. Sen är Move och Wiimote kloner av varandra, och fyller exakt samma funktion, Eyetoy och kinect har väsentliga skillnader (det skulle du vetat om du testat Eyetoy). Dock så är det inget för gamers i dagsläget, och jag skrattar glatt åt de som försöker hävda att just deras "favorit" skulle vara hardcore/passa gamers XD

ett, jag har varken ps3 eller xbox.
två, jag har testat eyetoy..
tre, jag svarade på ditt inlägg. och även om du är förblindad så ser jag hur du tydligt INTE ser skillnaden på wii och move, och sen antyder att det är jag som inte ser skillnaden på eyetoy och kinect.
Deras framsteg skulle jag säga är ungefär lika. och även kinect har mer saker som det ser ut, så är det fortfarande ett lagg i rörelsen som kommer att göra den begränsad, precis som wii.

fyra, jag har då aldrig nämnt nåt om harcore. den diskussionen är passé.

Medlem
Skrivet av visan:

Jag skulle vilja se kinect(natal låter bättre) till windows. Tänk er att styra datorn med händerna. Då skulle man kunna ha en sån där tuff skärm där dom flyttar runt saker lite huller om buller i filmer. Enligt mig låter det som ett bättre användningsområde än till xbox.

Om du sitter med en vanlig datorskärm är det inte ännu smidigare med touch istället?

Annars kan du testa detta:
http://johnnylee.net/projects/wii/
Man kan koppla en wiimote till datorn och använda som styrning på olika sätt. Kräver dock tyvärr att man håller i något.

Mycket jämförelse med Wii, men inget nämnande av PS Eye, som rent logiskt borde vara närmast Kinect.
Eye fungerade bara bra med partyspel förstås, spännande att de lyckas få vettig precision med kamera, kanske finns något mer spelområde.

Lite besviken på att de inte lyckades få fram några intressanta spel att visa med Move. Den kontroll som jag trodde mest på verkar nästan sågas av er. Fanns det inget spel/demo där ni tyckte den kändes bra?

Medlem

Blir det nåt snöre på Move såsom det är på Wii kontrollen att ha runt handleden ?
Tänker mest på att folk kanske tappar även move kontrollen så att den flyger in i teven eller knockar nån i närheten.

var det inte Nintendo som blev stämnda just för att några fumliga jänkare sänkte sin tv ?

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Titta på följande tech demos och säg mig att detta inte är en förbättring jämfört med Wii Motion Plus, både vad gäller precision och fördröjning:

http://www.youtube.com/watch?v=i7jbElxoWFc

http://www.youtube.com/watch?v=1S0wWoDz9nQ

Kombinationen EyeToy & PS Move kommer möjliggöra sådana otroligt häftiga och intuitiva spel.

sorry men det där fick mig PUMPED

Medlem
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av visan:

Jag skulle vilja se kinect(natal låter bättre) till windows. Tänk er att styra datorn med händerna. Då skulle man kunna ha en sån där tuff skärm där dom flyttar runt saker lite huller om buller i filmer. Enligt mig låter det som ett bättre användningsområde än till xbox.

Om du sitter med en vanlig datorskärm är det inte ännu smidigare med touch istället?

Annars kan du testa detta:
http://johnnylee.net/projects/wii/
Man kan koppla en wiimote till datorn och använda som styrning på olika sätt. Kräver dock tyvärr att man håller i något.

Mycket jämförelse med Wii, men inget nämnande av PS Eye, som rent logiskt borde vara närmast Kinect.
Eye fungerade bara bra med partyspel förstås, spännande att de lyckas få vettig precision med kamera, kanske finns något mer spelområde.

Lite besviken på att de inte lyckades få fram några intressanta spel att visa med Move. Den kontroll som jag trodde mest på verkar nästan sågas av er. Fanns det inget spel/demo där ni tyckte den kändes bra?

Wiimoten har en IR sensor, det är inte själva kontrollen i sig som är unik och gör det möjligt till det Johnny Lee visar, det går med allt som har IR sensorer. Man kan jämföra Wiimoten som en dålig TrackIR, och som du säger så krävs det att man har någon form av IR källa, i Wiimotens fall så funkar IR LEDs bäst.

Eye klarar mer än bara partyspel. GT5 kommer t.ex. få face tracking, något som är väldigt användbart.

Move slår Wii och Kinect när det gäller precision, och man kommer ha mer nytta av Move i spel än med Kinect. Användarområdet för Kinect är i stort sätt desamma som med EyeToy. Än så länge har dom inte visat Kinect i FPS eller någon annan genre mer än party. Ja, dom visade Forza Kinect, men hur gasar och bromsar man? Kändes som att allt man fick göra va å styra. Det känns ganska uppenbart att Kinect inte kommer funka något vidare bra i shooters, sportspel som FIFA, NHL, Madden, hack n slash som God of War kan man ju glömma med denna kontroll. Kontrollen kommer floppa inom dom spel som vi idag har associerat oss med.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av chrillemeter:

Kinect äger alla!

Använder heller Kinect än Move. Move ser ju ut som en jävla dildo!

Tiger Woods med Kinect. Man kan använda sina egna klubbor och få samma känsla i svingen som i verkligheten.

Ni som klagar och bara vill sitta i soffan, det är ni som behöver motion, era lata gamers

''Man kan använda sina egna klubbor och få samma känsla i svingen som i verkligheten.'' så.?....?? vrf inte bara spela golf ''i verkligheten'' ? det borde ju vara ännu verkligare?

jag förstår inte det här me Wii kontolerna Move o Kinect, alla spel äru typ som Golf bowling tennis ETC, då är det ju bättre att spela irl, så blir det ju faktiskt EXAKT Precision ;D däremot skulle typ ett riktigt bra FPS spel me Move/Wii vara awsome, men det blir nog svårt med Move, den har ju ingen spak för att gå fram, utan bara EX: X skjut O huka Trekant: byta vapen Fyrkant: ladda om, men, det hjälper inte så mkt ifall alla står i spawn utan att kunna röra sig framåt. c(x

Move-dildon har inte en spak nej, men den andra kontrollen som man också använder..

[http://spelblogg.pricerunner.se/wp-content/uploads/2010/03/Pl...]

Medlem
Skrivet av MinnsMittNamn:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av chrillemeter:

Kinect äger alla!

Använder heller Kinect än Move. Move ser ju ut som en jävla dildo!

Tiger Woods med Kinect. Man kan använda sina egna klubbor och få samma känsla i svingen som i verkligheten.

Ni som klagar och bara vill sitta i soffan, det är ni som behöver motion, era lata gamers

''Man kan använda sina egna klubbor och få samma känsla i svingen som i verkligheten.'' så.?....?? vrf inte bara spela golf ''i verkligheten'' ? det borde ju vara ännu verkligare?

jag förstår inte det här me Wii kontolerna Move o Kinect, alla spel äru typ som Golf bowling tennis ETC, då är det ju bättre att spela irl, så blir det ju faktiskt EXAKT Precision ;D däremot skulle typ ett riktigt bra FPS spel me Move/Wii vara awsome, men det blir nog svårt med Move, den har ju ingen spak för att gå fram, utan bara EX: X skjut O huka Trekant: byta vapen Fyrkant: ladda om, men, det hjälper inte så mkt ifall alla står i spawn utan att kunna röra sig framåt. c(x

Move-dildon har inte en spak nej, men den andra kontrollen som man också använder..

[http://spelblogg.pricerunner.se/wp-content/uploads/2010/03/Pl...]

jaha har aldrig sätt den på filmerna dem visat så jag trodde det bara var dildon man använde, My mistake then


signatur

Rwa?

Medlem

Det roliga är ju att många verkar glömma att Move har en EyeToy kamera med mikrofon som säkert skulle kunna användas för röstkommandon och att navigera runt i menyerna på PS3an också...

Medlem

Känns spontant som att Kinect kommer att bli en besvikelse medan potentialen ligger hos Move. Dags att visa lite vettiga spel, Microsoft & Mr. Molyneux.

Ser töntigt ut, men funkar, kanske, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av neocon:

Titta på följande tech demos och säg mig att detta inte är en förbättring jämfört med Wii Motion Plus, både vad gäller precision och fördröjning:

http://www.youtube.com/watch?v=i7jbElxoWFc

http://www.youtube.com/watch?v=1S0wWoDz9nQ

Kombinationen EyeToy & PS Move kommer möjliggöra sådana otroligt häftiga och intuitiva spel.

Move verkar ju bli ännu bättre än vad man trodde! : D


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

Move kan användas till:
1. Partyspel
2. Innovativa spel

Kinect kan användas till:
1. Partyspel

12
Skriv svar