Batman: Realm of Shadows

Robot
Batman: Realm of Shadows

Den starkaste debuten på länge av spelvärldens mesta berättare, och inte tack vare superhjälten utan snarare människan bakom masken.

#batman-arkham-knight


Medlem
Batman: Realm of Shadows

ere så


signatur

//monster

holy releasedate batman, visste inte att det här hade redan släppts

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har lärt mig min läxa av alla tidigare Telltale-alster jag spelat och kommer inte köpa spelet förrän alla episoderna är ute, men det låter ju onekligen lovande i alla fall.

Är inget stort fan av Nolans Batmanfilmer men måste ändå fråga vilken i trilogin andra tyckte var bäst.
Batman: Onaka.
Batman: dofilus.
Eller den första: Batman filmjölk?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Traveller in time:

Är inget stort fan av Nolans Batmanfilmer men måste ändå fråga vilken i trilogin andra tyckte var bäst.
Batman: Onaka.
Batman: dofilus.
Eller den första: Batman filmjölk?

Filmjölk.

Redaktör
Ponny

Hörde talas om de där problemen. Har gudskelov förskonats. Kör på högsta upplösningen utan bekymmer, men det låter onekligen som det är hit or miss att köpa det till pc i nuläget.

Har Batman drabbats av någon slags pc-förbannelse?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Telltales #1 beundrare här, tack för en grym recension Fredrik!

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Det enda problemet jag haft var att jag fastnade i codexen. Annars har det känts nice. Dock inte kört klart episode 1 än.

Edit: Kört klart det nu. Inte den starkaste första episoden i ett TT spel men helt ok. Noll problem idag.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hörde talas om de där problemen. Har gudskelov förskonats. Kör på högsta upplösningen utan bekymmer, men det låter onekligen som det är hit or miss att köpa det till pc i nuläget.

Har Batman drabbats av någon slags pc-förbannelse?

Batman-spel är gjorda för BatComputer, inte några Normal Man Computers.

Medlem

Jag kör på i5 skylake, 980 ti och kunde inte hålla en stabil FPS, och det där jävla micro stuttering/freezes... Jag va helt hyped över detta spel, köpte det, installerade fort som fan, men gick knappt att spela. Refunda det illa kvickt.

k3m
Medlem

ett av få spel jag förbokat. ångrar det inte. o jag har inte provat det än.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=AD047624MU4
Det verkar ju som en långfilm, flera minuter utan att man behöver hålla i handkontrollen. Buggigt också, men det verkar komma en patch.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hörde talas om de där problemen. Har gudskelov förskonats. Kör på högsta upplösningen utan bekymmer, men det låter onekligen som det är hit or miss att köpa det till pc i nuläget.

Har Batman drabbats av någon slags pc-förbannelse?

Har personligen inte märkt av detta men jag köpte visserligen inte Batman: AA och City när de var nya. Jag minns dock alla problem som folk hade med GFWL. Vissserligen inte spelat mer än början av City men än så länge har det funkat utan några problem. Jag har gillat Batman sedan jag var barn (fast på den tiden var det ju Läderlappen=)) och jag kan inte annat än hålla med om att Batman: AA är ett av de bästa spelen som gjorts på licensen. Men ja det verkar onekligen som att det inte går att släppa ett enda Batman spel idag utan att många har problem med att köra det.

OT:
Telltales Batman har potential men det verkar lida av samma problem som Walking Dead, det är mer en film än ett spel. Påminner mig mer om Space Ace där man använder QTE för att fortsätta, visserligen inte lika svårt (Space Ace kräver snabba reaktioner och man får inte någon indikation när man ska utföra QTE). Verkar vara för enkelt och det var något som jag även ansåg om Walking Dead, man fastnade aldrig som man kan göra i spel som Monkey Island och Broken Sword.

Medlem

Borde inte testplattform längst upp vara den plattform spelet testas på? För vad ni säger längst ner har det INTE testats på alla dom plattformarna

Redaktör
Skrivet av Loxus:

Borde inte testplattform längst upp vara den plattform spelet testas på? För vad ni säger längst ner har det INTE testats på alla dom plattformarna

Ja. Men tills vår nya plattform är klar i höst (hoppas jag) får vi stå ut med den här bristen.


signatur
Medlem

apropos motorn - pallar PS4 inte denna? jag hade några gånger tydliga FPS drops, fast så krävande kan detta väl inte vara???

Medlem

Trodde ju att det var ett riktigt spel. Dessa tecknade skitspel...

1
Skriv svar