Fira Metroids 30-årsdag med en remake

Robot
Fira Metroids 30-årsdag med en remake

Samus Arans första äventyr fyller tre decennier!


Medlem
Fira Metroids 30-årsdag med en remake

Äntligen är det färdigt!


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Blir väl snart borttaget då :B

Medlem

Lira just om Super Metroid i veckan, det här var ju en trevlig överraskning. Blir att tanka hem och lägga på något säkert förvar.

Ser bra ut, känns bra.

Medlem

Undra hur länge det kommer dröja innan Nintendo stämmer skiten ur dom?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vad gör Nintendo då? Har de något erbjudande på eShoparna?

Medlem

Skottljudet var hemskt oskönt..

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Blir väl snart borttaget då :B

Skrivet av Zymac:

Undra hur länge det kommer dröja innan Nintendo stämmer skiten ur dom?

Det har varit under utveckling i ganska många år nu. De har lagt upp filmklipp på YT och skrivit på Twitter hyfsat flitigt och de har t.o.m skrivit klart och tydligt inne i spelet att originalet är gjort av Nintendo. Om Nintendo har missat allt detta är de blinda. Jag tror inte att de kommer bråka om det nu.

Rättare sagt, han har utvecklat det i ganska många år nu.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Fr0gg0.:

Blir väl snart borttaget då :B

Skrivet av Zymac:

Undra hur länge det kommer dröja innan Nintendo stämmer skiten ur dom?

Det har varit under utveckling i ganska många år nu. De har lagt upp filmklipp på YT och skrivit på Twitter hyfsat flitigt och de har t.o.m skrivit klart och tydligt inne i spelet att originalet är gjort av Nintendo. Om Nintendo har missat allt detta är de blinda. Jag tror inte att de kommer bråka om det nu.

Rättare sagt, han har utvecklat det i ganska många år nu.

Han har även redan släppt spelbara demoversioner utan (vad jag vet) någon aktion från Nintendo. Det har ju pratats om detta i flera år nu så det vore konstigt om inte Nintendo snappat upp detta på radarn. Det minsta Nintendo kunde gjort för att fira sin anrika serie på 30-års dagen skulle vara att släppa Metriod 2 DX som de ändå var på väg att göra i slutet av 90-talet...

Detta år hursomhelst ett perfekt sätt att fira Metroid

Medlem
Skrivet av Elixx:

Lira just om Super Metroid i veckan, det här var ju en trevlig överraskning. Blir att tanka hem och lägga på något säkert förvar.

Ser bra ut, känns bra.

Det är fan ett spel som håller än idag oavsett.

Inaktiv

Underbart! <3

Medlem

Ja jäklar det här ser grymt coolt ut.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kanske jag ska spela Metroid på SNES. Aldrig lirat det, men läst och hört så mycket om det då och då fram till dagens datum.

Medlem

DoctorM64 does what Nintendon't

BTW, artikeln får det att låta som det är det första; NES Metroid som remake:ats, men det är faktiskt Metroid II: Return of Samus (som kom till första svartvita GameBoy:en).

Vill man spela en schysst remake av det första Metroid så gör Metroid: Zero Mission (GBA) sig utmärkt.

Skrivet av NeoWeo:

Skottljudet var hemskt oskönt..

Ja jäklar, det låter ju nästan som en GameBoy Advance. Hm, vänta nu...

Medlem

Efter att ha spelat igenom det igår måste jag säga att det känns som det svagaste av de traditionella metroid spelen (originalet, detta, super metroid, zero mission, fusion).

Många långa tomma korridorer och stora tomma rum (utan fiender eller secrets) och ganska tråkiga bossar, särskilt omega metroid som du dessutom måste slåss mot 4 gånger...

Notera att det jag klagar på är saker som är med i orginal designen, inte att det är något fel på remaken.

Medlem

Nintendo har gjort en DMCA på alla länkar. Så nu förvandlas antagligen denna tråden till ett moral träsk om att "Nintendo får faktiskt bla bla bla..."

Medlem

Vart får man tag på de nu då?

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Fr0gg0.:

Blir väl snart borttaget då :B

Skrivet av Zymac:

Undra hur länge det kommer dröja innan Nintendo stämmer skiten ur dom?

Det har varit under utveckling i ganska många år nu. De har lagt upp filmklipp på YT och skrivit på Twitter hyfsat flitigt och de har t.o.m skrivit klart och tydligt inne i spelet att originalet är gjort av Nintendo. Om Nintendo har missat allt detta är de blinda. Jag tror inte att de kommer bråka om det nu.

Rättare sagt, han har utvecklat det i ganska många år nu.

Tyvärr så hade jag rätt. Det är redan anmält av Nintendo.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Fr0gg0.:

Blir väl snart borttaget då :B

Skrivet av Zymac:

Undra hur länge det kommer dröja innan Nintendo stämmer skiten ur dom?

Det har varit under utveckling i ganska många år nu. De har lagt upp filmklipp på YT och skrivit på Twitter hyfsat flitigt och de har t.o.m skrivit klart och tydligt inne i spelet att originalet är gjort av Nintendo. Om Nintendo har missat allt detta är de blinda. Jag tror inte att de kommer bråka om det nu.

Rättare sagt, han har utvecklat det i ganska många år nu.

Tyvärr så hade jag rätt. Det är redan anmält av Nintendo.

Har fortfarande inte sett några officiella uttalanden som bekräftar det. Tycker också det verkar konstigt att inte Nintendo vidtagit några åtgärder under alla de tidigare åren spelet funnits tillgängligt (som en lång, spelbar demo bl.a.) medan man sett andra projekt som skjutits ner av Nintendo redan efter första bästa hint.
Tror snarare det rör sig om DMCA-trollning här, men risken finns ju såklart fortfarande.

Medlem

Det är mycket skumt. I över 8 år har han bloggat och släpps bilder/filmer/demos från projektet. Han släppte att annat Metroid-projekt 2011 och det ligger kvar...

Men men, det var ju många som hann ladda ner det, så det finns ju kvar ändå, om man letar lite... yarr!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Videon är borta och nerladdnings sidan.
Tur att man han ladda ner det innan det försvann =D

1
Skriv svar