Tidiga No Man's Sky-spelares framgångar suddas ut

Robot
Tidiga No Man's Sky-spelares framgångar suddas ut

Galaxen kommer att vara orörd vid släppet.

#no-mans-sky


Medlem
Tidiga No Man's Sky-spelares framgångar suddas ut

Tittade på den där videon ni länkar, han måste spela på väldigt låga inställningar eller något, eller är spelet sådär fult? Det ser ut som typ Spore, fast fulare?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låga inställningar, det där verkar spelas på en PS4 eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Låga inställningar, det där verkar spelas på en PS4 eller?

Klart det är på ps4an.

Medlem

Helt rätt, mycket roligare om alla börjar på samma nivå

Medlem

Vad går detta spel ut på? Utforska slumpmässigt genererade planeter? För att? Finns det multiplayer och kan jag utforska med kompisar?
Har kollat lite gameplay videos och vet inte riktigt vad jag ska tycka..

Medlem

Rätt ruttet gjort hela grejen med "Snälla basera inte nånting på det ni ser innan släpp av patchen, det är inte så det ska upplevas". Folk spelar koden som kommer på skivan, och så kommer massor av folk att uppleva spelet. Spelet kräver inte internet, och därmed kommer många spela spelet utan patchen.

Medlem

Säkert as coolt i en timme, men tror tyvärr det är helt galet repetitivt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av Hipshot:

Låga inställningar, det där verkar spelas på en PS4 eller?

Klart det är på ps4an.

Nej men jag såg det sedan, på kontrollerna och sådant - det ser väl mycket bättre ut på PC sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad går detta spel ut på? Utforska slumpmässigt genererade planeter? För att? Finns det multiplayer och kan jag utforska med kompisar?
Har kollat lite gameplay videos och vet inte riktigt vad jag ska tycka..

Den här typen av spel har inga mål, det är en sandlåda där man själv bestämmer vad man vill göra. En viktig del i andra liknande spel är trading och att uppgradera sitt skepp. Elite var det första spelet och ledde till uppföljaren Elite 2: Frontier (som än idag anses vara den bästa) men även till spel som Privateer, I-War 2, Freelancer, Tachyon: The Fringe och till X-serien.

No Man´s Sky verkar vända sig till de som gillar spelen ovan och utan tvekan är jag en av dessa. Har varit intresserad av den här typen av spel sedan jag första gången läste om Elite. Utvecklaren verkar även förstå att alla spel behöver inte tilltala alla för att det ska bli en framgång (baserat på vad jag sett på forum så verkar det finnas ett stort sug efter No Man´s Sky, ett spel som inte kräver konstant uppkoppling och verkligen är ett spel där man spelar ensam om man inte vill spela mot andra).

Det ska tydligen finnas MP men det verkar som spelet inte låter en välja var man vill starta. Om spelet är så stort som utvecklarna säger så innebär det att chanserna att man är i närheten av andra är ganska liten.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad går detta spel ut på? Utforska slumpmässigt genererade planeter? För att? Finns det multiplayer och kan jag utforska med kompisar?
Har kollat lite gameplay videos och vet inte riktigt vad jag ska tycka..

Grinding, helt enkelt. Målet är att nå spelvärldens centrum, för att göra detta har du ett rymdskepp med världens minsta bränsletank. Du rör dig sakta men säkert mellan planeter och samlar tillräckligt mycket material för att kunna ta dig till nästa planet.

Medlem
Skrivet av slAve:

Ju mer jag ser från det här spelet ju mer sugen blir jag på att spela det. Tack för länken=).

Medlem
Medlem

FOV'n verkar ju vara helt horribel :S

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ronzem:

Vad går detta spel ut på? Utforska slumpmässigt genererade planeter? För att? Finns det multiplayer och kan jag utforska med kompisar?
Har kollat lite gameplay videos och vet inte riktigt vad jag ska tycka..

Den här typen av spel har inga mål, det är en sandlåda där man själv bestämmer vad man vill göra. En viktig del i andra liknande spel är trading och att uppgradera sitt skepp. Elite var det första spelet och ledde till uppföljaren Elite 2: Frontier (som än idag anses vara den bästa) men även till spel som Privateer, I-War 2, Freelancer, Tachyon: The Fringe och till X-serien.

No Man´s Sky verkar vända sig till de som gillar spelen ovan och utan tvekan är jag en av dessa. Har varit intresserad av den här typen av spel sedan jag första gången läste om Elite. Utvecklaren verkar även förstå att alla spel behöver inte tilltala alla för att det ska bli en framgång (baserat på vad jag sett på forum så verkar det finnas ett stort sug efter No Man´s Sky, ett spel som inte kräver konstant uppkoppling och verkligen är ett spel där man spelar ensam om man inte vill spela mot andra).

Det ska tydligen finnas MP men det verkar som spelet inte låter en välja var man vill starta. Om spelet är så stort som utvecklarna säger så innebär det att chanserna att man är i närheten av andra är ganska liten.

Kunde inte skrivit bättre själv. Jag tillhör dom som älskar utforskandet i tex The Witcher, GTA, WOW etc. och NmS verkar ha det i överflöd. Uppdragsmässigt kommer det säkert vara rätt repetitivt, men den delen är sekundärt, iaf för mig.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tittade på den där videon ni länkar, han måste spela på väldigt låga inställningar eller något, eller är spelet sådär fult? Det ser ut som typ Spore, fast fulare?

Håller med. Grafiskt är det allt annat än imponerande.

Medlem

Spelar elite dangerous just nu och älskar det. Men det här ska man nog testa. Alltid kul med rymdspel. Själv tycker jag att grafiken inte är allt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tittade på den där videon ni länkar, han måste spela på väldigt låga inställningar eller något, eller är spelet sådär fult? Det ser ut som typ Spore, fast fulare?

Lägga av med bullshit. Du borde öppna ögon kanske.

Medlem
Skrivet av PixelNoise:
Skrivet av Hipshot:

Tittade på den där videon ni länkar, han måste spela på väldigt låga inställningar eller något, eller är spelet sådär fult? Det ser ut som typ Spore, fast fulare?

Lägga av med bullshit. Du borde öppna ögon kanske.

Jag hade redan ögonen öppna, men valde att stänga dom för att det var så fult.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta är ett soft "stoner spel" Om man gillar att utforska och crafta så kommer man gilla det. Men jag förstör verkligen att detta inte tilltalar den stora massan. Detta spelet kommer inte ge några snabba belöningar tror jag, utan här är det tålamod som gäller. Vilket inte passar alla. Man får nog vara den chilla typen för att uppskatta det...

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Detta är ett soft "stoner spel" Om man gillar att utforska och crafta så kommer man gilla det. Men jag förstör verkligen att detta inte tilltalar den stora massan. Detta spelet kommer inte ge några snabba belöningar tror jag, utan här är det tålamod som gäller. Vilket inte passar alla. Man får nog vara den chilla typen för att uppskatta det...

Stoner spel? Då vill jag gärna veta vad du tycker om Killer is dead^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Säkert as coolt i en timme, men tror tyvärr det är helt galet repetitivt.

Du menar som Overwatch, Battlefield osv, där har du galet repetitiva spel, samma sak om igen in infinitum.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av Snabeltorsk:

Säkert as coolt i en timme, men tror tyvärr det är helt galet repetitivt.

Du menar som Overwatch, Battlefield osv, där har du galet repetitiva spel, samma sak om igen in infinitum.

Förstår vad du menar. Skillnaden är dock att ovan nämnda spel är byggt på matcher, där man tävlar om att vinna tillsammans med andra spelare och ofta vänner.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av TenderInkFish:

Detta är ett soft "stoner spel" Om man gillar att utforska och crafta så kommer man gilla det. Men jag förstör verkligen att detta inte tilltalar den stora massan. Detta spelet kommer inte ge några snabba belöningar tror jag, utan här är det tålamod som gäller. Vilket inte passar alla. Man får nog vara den chilla typen för att uppskatta det...

Stoner spel? Då vill jag gärna veta vad du tycker om Killer is dead^^

Inte testat. Vad är det?

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av Snabeltorsk:

Säkert as coolt i en timme, men tror tyvärr det är helt galet repetitivt.

Du menar som Overwatch, Battlefield osv, där har du galet repetitiva spel, samma sak om igen in infinitum.

Förstår vad du menar. Skillnaden är dock att ovan nämnda spel är byggt på matcher, där man tävlar om att vinna tillsammans med andra spelare och ofta vänner.

Precis så.
Det jag ville poängtera lite är att repetitivt inte behöver betyda dåligt, det hela beror mycket på om man är intresserad av spelet och genren. Att grinda loot eller samla ingredienser för crafting är för en del helt outhärdligt medans andra tycker det är kul och spännande.

Själv tröttnar jag på Battlefield och Overwatch liknande spel efter 10 min men kommer nog lägga några 100 timmar på No Man's Sky.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av PixelNoise:
Skrivet av Hipshot:

Tittade på den där videon ni länkar, han måste spela på väldigt låga inställningar eller något, eller är spelet sådär fult? Det ser ut som typ Spore, fast fulare?

Lägga av med bullshit. Du borde öppna ögon kanske.

Jag hade redan ögonen öppna, men valde att stänga dom för att det var så fult.

Isåfall behöver du riktigt starka glasögon .....

KoP
Medlem

Älskar spel där man utforskar men det finns en viss skillnad på att utforska något som är uppbyggt av spelskaparna och att utforska något som är slumpvist skapat. Finns en risk att det blir själlöst när något är slumpvist genererat.

Kommer dock köpa spelet och testa sen får man se hur långt det räcker för att hålla intresset uppe.

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av Javas:
Skrivet av TenderInkFish:

Detta är ett soft "stoner spel" Om man gillar att utforska och crafta så kommer man gilla det. Men jag förstör verkligen att detta inte tilltalar den stora massan. Detta spelet kommer inte ge några snabba belöningar tror jag, utan här är det tålamod som gäller. Vilket inte passar alla. Man får nog vara den chilla typen för att uppskatta det...

Stoner spel? Då vill jag gärna veta vad du tycker om Killer is dead^^

Inte testat. Vad är det?

Ett gammalt hack n slash spel från Suda51, köpte det på steam igår för att ha något att spela tills No Mans Sky släpps. Säger bara att det är väldigt....konstigt Youtuba så får du se, går knappt att beskriva med ord


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av Snabeltorsk:

Säkert as coolt i en timme, men tror tyvärr det är helt galet repetitivt.

Du menar som Overwatch, Battlefield osv, där har du galet repetitiva spel, samma sak om igen in infinitum.

japp precis så, glömde du nått kan jag hjälpa till.
Doom, The division, ALLA CoD, Doom, Evolve, Sa jag Doom ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

12
Skriv svar