Första patchen till No Man's Sky gör stora förändringar

Robot
Första patchen till No Man's Sky gör stora förändringar

Omskriven story, betydligt fläskigare galaxer och större variation utlovas.


Medlem
Första patchen till No Man's Sky gör stora förändringar

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Det är ju inte släppt än

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Gnällputte, spelet är inte släppt än.
Varför inte istället vara glad åt att de jobbat vidare med spelet efter det gick guld, testat vidare och hittat buggar som de nu fixar direkt istället för att alla får vänta flera veckor efter släpp och under tiden dras med irriterande buggar?

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Blir oerhört mycket dötid om de ska vänta mellan att spelet går guld och att spelet släpps.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stelefan:

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Certifieringsprocessen på konsoler tar ett par veckor minst, skulle de ha rullat tummarna från att det gick guld och release? Idag har ju utvecklare också större möjligheter att packa på konsol. Förr kunde det kosta många tusen. Om jag inte minns fel var det ett krav från Notch att få patcha Minecraft fritt, något som inte existerade då.


signatur
Medlem

Aja. Jag bryr mig inte om vad som ändrats då jag inte vet vad som finns. Kan man få spela det först, va?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Många har redan påpekat åt dig att spelet inte är släppt - men för att svara på det då det sker bland många andra spel så beror det väl på att det kostar för mycket att ha ett spel i utvecklingen för länge. Finns väl vissa undantag, då utgivaren(som har pengar?) är girig och hellre ser försäljningssiffror så fort som möjligt istället för en bra produkt(hej Ubisoft).

Medlem

Så det släpps på fredag till PC?

Medlem

Jäkligt skönt att dom fixat Unlimited warp cell exploiten, nu blir det ingen snålskjuss till universums center på 30 timmar minsann!

Skrivet av Stelefan:

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Murray har tidigare skrivit "Spelet är klart, men när det nu finns tid för förbättringar, varför skulle vi inte ta vara på den". Tycker personligen det är ett jäkligt bra initiativ.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Härligt!

"Next up we’re adding the ability to build bases and own giant space freighters"

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/update-1-03/

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Så det släpps på fredag till PC?

https://www.gog.com/game/no_mans_sky

"The game is scheduled to be released worldwide on August 12th."
Så om allt går som planerat ser det ut som det släpps på fredag över hela världen=).

Medlem

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Om ni lyckas hitta varandra


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Om ni lyckas hitta varandra

Som att leta efter en nål i en höstack? Eller kommer det finnas några knep för att hitta varandra?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Om ni lyckas hitta varandra

Som att leta efter en nål i en höstack? Eller kommer det finnas några knep för att hitta varandra?

Lite det jag funderar över också. Har spelat ARK, och Space Engineers som detta verkar vara en blandning av. Men är lite oroad över att inte kunna hitta folk att spela med.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Låter ju bra det där. Tror det kan bli ett köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Om ni lyckas hitta varandra

Som att leta efter en nål i en höstack? Eller kommer det finnas några knep för att hitta varandra?

Lite det jag funderar över också. Har spelat ARK, och Space Engineers som detta verkar vara en blandning av. Men är lite oroad över att inte kunna hitta folk att spela med.

Jag tänker mig lite som DayZ fast extremt mindre chans att stöta på någon. I DayZ skjuter man först och frågar sen.

Bara så ni är beredda allihopa.

Medlem

Här är vad som kommer framöver.

Citat:

Next up we’re adding the ability to build bases and own giant space freighters. Temporal AA and my new cloud rendering tech should be coming soon too. It will really change the game again, and enhance it visually.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Utvecklarna har gjort det ganska klart att svaret är nej, även om det är teoretiskt möjligt så är chansen extremt liten att man någonsin hittar någon man känner.
Spelet har 18446744073709551616 st. planeter och det är en siffra som är ofattbart stor.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Stelefan:

Kul att det har blivit vanligt med att utvecklare uppenbarligen släpper spel innan de ens är klara..

Ska bli kul och se hur många som försvarar detta också.

Det är ju inte släppt än

Va ett bra tag sedan nu som spelet gick "Gold" och skickades till pressarna...

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Om ni lyckas hitta varandra

Som jag förstått det så ska man kunna hitta varandra om man vet vart man ska ta sig. Dvs om man vet om en plats och båda tar sig dit. Men att plötsligt flyga på en annan spelare ska vara jätte svårt.

Medlem

Stod det pooping valuable resources? What the hell, är tanken att man ska leka galaktiska tyskar som samlar älgbajs?

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Om ni lyckas hitta varandra

Som jag förstått det så ska man kunna hitta varandra om man vet vart man ska ta sig. Dvs om man vet om en plats och båda tar sig dit. Men att plötsligt flyga på en annan spelare ska vara jätte svårt.

Om ni läser patch notes står det att dom lagt till en slags "scanner" för hitta utforskade planeter, vilket kan göra det lättare att mötas upp med t.ex en vän.

Antar jag, inte testat själv....

Medlem

Det här spelet känns så "mind-boggling" att det saknar motstycke. Synd att det är alldeles för dyrt vid lansering bara..

Medlem

Har det släppts några systemkrav än eller?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Har det släppts några systemkrav än eller?

https://www.gog.com/game/no_mans_sky

Medlem

Asgrymma uppdateringar särskilt den som gör att det blir lite lättare att hitta en polare.

Trött på folk som säger att dom släppt spelet innan det är klart, har läst det på andra forum också. Vad är problemet? Vad är det folk inte hajar? Det är inte släppt än för bövelen!

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Kommer man kunna spela det här tillsammans med vänner?

Nej, det är ett singleplayer-spel. Du kan med lite flax hitta planeter som andra spelare har namngett eller whatever, men spelet stödjer inte flera spelare. Utvecklarna är medvetet luddiga med det för att så många människor vill spela med andra spelare.

Medlem
Skrivet av ElSnoppo:

Asgrymma uppdateringar särskilt den som gör att det blir lite lättare att hitta en polare.

Trött på folk som säger att dom släppt spelet innan det är klart, har läst det på andra forum också. Vad är problemet? Vad är det folk inte hajar? Det är inte släppt än för bövelen!

Alltså jag förstår resonemanget. Gone Gold har tidigare varit "ett färdigt spel" men nu betyder "Gone Gold" snart är det färdigt då vi släpper day 0 patchen.

Men men, det är ju främst ett single-player spel så varför hetsar folk så mycket.

12
Skriv svar