Pokémon Go slår nytt rekord – den mest inkomstbringande lanseringsmånaden för ett mobilspel någonsin

Robot
Pokémon Go slår nytt rekord – den mest inkomstbringande lanseringsmånaden för ett mobilspel någonsin
Medlem
Pokémon Go slår nytt rekord – den mest inkomstbringande lanseringsmånaden för ett mobilspel någonsin

Jag gissar att trenden kommer att dala ganska rejält snart, folk i allmänhet rör bara mer på sig än de måste i korta men intensiva omgångar.

Medlem

Allt hänger på att motivera folk att gå ut i kylan när hösten och vintern kommer på allvar. Är det varma länder så kanske Gen2 hålla det vid liv men det är en utmaning för att behålla Skandinavisterna..

Medlem

Tja, man kanske skulle köpa aktier i tillverkarna av smartphoneshandskar till hösten/vintern.

MEG
Medlem

Har bara testat det men måste säga att det är ett av de bättre mobilspelen, hoppas bara att de håller det vid liv med bra uppdateringar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Medlem

Jag skulle säga att sommar-romansen här i Sverige är snart över och vardagen och hösten närmar sig, får se hur det går då..

KoP
Medlem
Skrivet av MEG:

Har bara testat det men måste säga att det är ett av de bättre mobilspelen, hoppas bara att de håller det vid liv med bra uppdateringar.

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Allt hänger på att motivera folk att gå ut i kylan när hösten och vintern kommer på allvar. Är det varma länder så kanske Gen2 hålla det vid liv men det är en utmaning för att behålla Skandinavisterna..

Skandinavien är en väldigt liten marknad med tanke på hur brett Pokemon Go är. Största/viktigaste marknaderna är ju USA och Japan, vilket är länder som (största dels) är utan snö och grövre kyla.

Dock så tror jag oavsett att kyla/snö inte kommer påverka så mycket ändå, kanske att folk inte är ute lika mycket men jag tror inte att det kommer vara en avgörande faktor. Om intresset dalar så tror jag att det helt enkelt är så att folk har tröttnat, Nintendo måste ju uppdatera med nya funktioner konstant om de inte vill tappa sina kunder.

Medlem
Skrivet av KoP:

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Vill du bjuda på din top fem?

Inaktiv

Det här kommer tyvärr dö ut om inte uppdateringar sker snarast, var länge sen jag såg ett så innehållslöst spel. Det är synd, för det fanns verkligen potential!

Medlem

De kommande uppdateringarna är sjukt viktiga för att spelet ska överleva tror jag. Det måste finnas något endgame mer än 150 pokemon samlade, eller ta över gym. Att levla tar evigheter när man kommer över 20, och det känns inte ens motiverande längre att power levla med lucky egg, samtidigt går det inte tracka pokemons vilket gör att man inte heller pallar samla de man inte har.

Tyckte spelet var enormt roligt och har spelat sen release i Sverige, inte jätteaktivt men ändå konstant, och nu är jag sjukt less. Ser samma pokemons överallt och när jag väl ser en pokemon i närheten som jag inte har eller vill ha, så måste jag gå i en cirkel i en radie på 300m, och det orkar jag verkligen inte. När vintern kommer? Nä då kommer det nog ligga på hyllan för min del...

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av MEG:

Har bara testat det men måste säga att det är ett av de bättre mobilspelen, hoppas bara att de håller det vid liv med bra uppdateringar.

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Motiverar dom också till promenader?

KoP
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av KoP:
Skrivet av MEG:

Har bara testat det men måste säga att det är ett av de bättre mobilspelen, hoppas bara att de håller det vid liv med bra uppdateringar.

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Motiverar dom också till promenader?

Bara för att det motiverar till motion behöver det inte vara bättre än ett spel som är mera välgjort när det kommer till design/story/grafik/musik.

KoP
Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av KoP:

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Vill du bjuda på din top fem?

Absolut. Nu skulle jag lätt iofs kunnat listat 20 spel men det får väl bli dessa.

1. Superbrothers Sword & Sorcery
2. The Silent Age
3. Gobliiins Trilogy
4. Cinemaware's Wings
5. Ports Of Call

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ender:
Skrivet av KoP:
Skrivet av MEG:

Har bara testat det men måste säga att det är ett av de bättre mobilspelen, hoppas bara att de håller det vid liv med bra uppdateringar.

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Motiverar dom också till promenader?

Bara för att det motiverar till motion behöver det inte vara bättre än ett spel som är mera välgjort när det kommer till design/story/grafik/musik.

Naturligtvis inte. Poängen var att PokeGo's stora framgång ligger i att du som "spelare" faktiskt går ut och interagerar med din omgivning och uppmuntras att röra på dig. Det var ingen som sa att det inte finns bättre mobilspel, jag kan själv räkna upp hur många som helst, men Pokemon Go gör något helt nytt och därför har det blivit riktigt populärt.

Edit. Eller rättare sagt, jag TROR inte att MEG menade att det inte finns bättre mobilspel. Själv menar jag att det är svårt att jämföra det med de flesta andra mobilspelet då de har ett alldeles nytt och eget (så vitt jag vet) koncept.

Medlem

Lures och Incubators.

Där är de som folk lägger mest pengar på.
ev. lite Pokebollar och Lucky Eggs också.

MEG
Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av MEG:

Har bara testat det men måste säga att det är ett av de bättre mobilspelen, hoppas bara att de håller det vid liv med bra uppdateringar.

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Det finns säkert bättre mobilspel men min åsikt är att det är ett av de bättre. De har skapat någonting nytt som vad jag vet inte funnits tidigare, de kombinerar ett spel där du samlar och lvlar monster samtidigt som du måste vara ute och röra på dig. Underbar idee


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av KoP:
Skrivet av MEG:

Har bara testat det men måste säga att det är ett av de bättre mobilspelen, hoppas bara att de håller det vid liv med bra uppdateringar.

Med handen på hjärtat så finns det bra mycket bättre mobilspel än Pokemon Go om man bara söker lite djupare än att nöja sig med att ladda ner spelen som ligger på topplistan (tilläggas bör att dom spelen är spel man får slanta upp lite för).

Det finns säkert bättre mobilspel men min åsikt är att det är ett av de bättre. De har skapat någonting nytt som vad jag vet inte funnits tidigare, de kombinerar ett spel där du samlar och lvlar monster samtidigt som du måste vara ute och röra på dig. Underbar idee

Niantics förra spel var rätt likt. Ingress. Ska tydligen vara mycket bättre än Pokemon också men inte spelat själv så kan inte uttala mig om det.

1
Skriv svar