Nintendo påbörjar produktionen av NX redan i år

Robot
Nintendo påbörjar produktionen av NX redan i år
Medlem
Nintendo påbörjar produktionen av NX redan i år

Svårt att se fram emot något man inte vet någonting om. Men vi får väl se de kommande kvartalen

Medlem

Tror inte att det kommer bli en hit direkt. Gemene person vet ju inte ens vad det är, vart är reklamen? Vart är hypen? Precis som när Wii U skulle lanseras, det var ju skitmånga som trodde att bara var någon slags "addon" eller liknande till Wii.

Gen
Medlem

Det där med Tegra-chippet är så skumt att man inte riktigt vet vad man ska tro om konsolen.

Ambassadör
Xbox

Nej.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Jag har redan en Wii U och 3DS, vad ska jag med en ny konsol som bara är marginellt bättre än Wii U som dessutom inte är bakåtkompatibel??

Hade förväntat mig att NX hade samma prestanda som PS4 och XO så man kunde spela spel som GTA V och liknande framöver och slippa köpa Xbox Live osv, men så blev det ikke tydligen!

NX känns bara som en ihopslagning av Wii U och 3DS för att det ska bli billigare och enklare för Nintendo att ha allt i en plattform.

Tänk om Nintendo skulle lyssna lite på sina kunder. Har någon efterfrågat NX som den verkar se ut nu, svar NEJ.
Hade sett fram emot NX att dom skulle börja slåss med PS4 och XO, hade varit så skönt om man kunde köra liknande titlar på NX så hade det räckt med en konsol. Nu måste man ändå ha en PS4 eller XO för flera tusnelappar för att köra några enstaka spel som aldrig kommer kunna köras på NX. Hade hellre lagt 1500 kr till på en stark NX än behöva ha två konsoler.

Tycker Nintendo gör strategiskt fel, när dom har chansen, dessutom så har dom inget brett startfält med titlar pga ingen bakåtkompabilitet samt svek för alla Wii U ägare. Tog förgivet att alla konsoler nuförtiden är bakåtkompatibel med föregående konsol som tex XO och 360.

Jag undrar var deras säljargument är nu. Att den kanske kostar 1000 kr mindre än en Xbox och PS4 men istället inte kan spela tyngre titlar... Man köper inte en ny NX bara för en ny version av Mario Kart. Då kan de lika bra släppa spelen på ett Game & Watch för 500 kr

Själv tycker jag det var kanon att Wii U var bakåtkompatibel med Wii så kunde Wii U ägarna spela de äldre spelen och de som hade Wii och uppgraderade till Wii U kunde spela vidare med sina Wii spel. Nu måste alla Wii U ägare börja om helt på ny kula utan någon större prestandaskillnad, då kan man ju lika bra köra vidare på Wii U och satsa på PS4 Neo eller XO Scorpio.

Det känns som NX faller lite mellan stolarna, förstår verkligen inte hur Nintendo tänker om du det inte kommer några radikala hårdvaruförbättringar som inte är kända i nuläget. Jag ger max 1500 kr för en NX som den ser ut nu.

Medlem

Hoppas på flopp.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det där med Tegra-chippet är så skumt att man inte riktigt vet vad man ska tro om konsolen.

Underskatta inte Tegra. Det nuvarande chippet, X1, är dubbelt så kraftfull som Wii U, och NX kommer mest troligt att få Tegra Parker (X2?). Detta kommer vara bestyckat med 8GB DDR4 och 4GB GDDR5 och använda FinFET-transistorer.

Kommer det bli ett prestandamonster? Nej, definitivt inte. Den kommer mest troligt att prestera som ett Xbox One, men blir NX en hybridmaskin så kommer den heller inte behöva vara ett monster för att lyckas. Dels så överger Nintendo PowerPC-arkitekturen, och sen så kommer den bärbara delen att locka många utvecklare.

Jag kan inte säga om jag ser fram emot NX eller inte, men däremot så ser jag fram emot att få veta mer om konsolen och i vilka banor Nintendo tänker i denna gång.

Medlem

Hur har det tänkt nu? Finns nästan ingen information om konsolen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

NX ligger nog prestandamässigt mellan Wii U och Xbox One, vi får hoppas på Tegra 2. Man kanske inte kommer kunna köra kommande titlar som GTA 6 på en NX men däremot CoD och NHL, kanske vissa bilspel om hårdvaran orkar med. Project Cars lades ju ner för Wii U pga hårdvaran var för klen

Project cars till Wii U läggs ner
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article21149468.a...

Ska man släppa en konsol år 2017 så förväntar man sig 60 fps och 1080p, men där är inte ens Xbox One alltid som ofta får skala ner spel till 720p eller 30 fps i 1080p. Vi får se vad som händer.

Medlem

Det enda vettiga scenariot: apple köper nintendo och deras version 7 (6SE) är tillräckligt stark för att köra spelen på en ok upplösning. Du slipper ännu en handhållen pryl och nintendo kan fokusera på det dom gör bäst - spel.

Medlem

Kanske skaffar en beroende på vad det är - och om vi får ett Monster Hunter till det.

Medlem

Ja! Men jag ser hellre att de fokuserat mer på WiiU:n.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tänk om Nintendo skulle lyssna lite på sina kunder.

Lyssna på sina kunder eller på Microsofts och Sonys kunder? Nintendo känner sina kunder väldigt väl, problemet är att deras kunder varken är små barn (som många verkar tro), och det är heller inte en grafikkåt målgrupp. Deras främsta målgrupp är gamers som har varit trogna kunder sedan 80- och 90-talet och som efterfrågar innovation.

Att barn skulle vara deras målgrupp är bara en fördom som bygger på deras barnvänliga grafiska stil. Gamepaden till Wii U är för stor för små händer, vilket spräcker hela idén om att det är en konsol riktad till barnfamiljer. Majoriteten av Nintendos spel saknar till och med röstskådespelare, utan har i stället textdialoger. Med andra ord inget för dagens barn. Barn idag skiter fullständigt i spel som Mario och Zelda. Allt de bryr sig om är sina föräldrars smartphones.

Det finns redan två mainstreamkonsoler, och det behövs inte en tredje. Utöver detta så finns dessutom PC, som gör allt som XO och PS kan göra. NX, precis som Wii U, är inte designad för att locka över spelare, utan snarare för att behålla sina kunder. 3DS passerade 60 miljoner sålda enheter för inte så länge sedan. Inga dåliga siffror för en 5-årsperiod, och det är här Nintendos främsta målgrupp finns. Om Nintendo lyckas med att slå samman det de gör bäst stationärt och bärbart till en gemensam enhet så kan det bli hur bra som helst, för en Nintendo-kund. Men för den typiska 20-30 FPS-runkaren så kommer den att klassas som en skitmaskin.

Medlem

"Ser du fram emot Nintendo NX?"

Vilken idiotiskt fråga.. Hahaha
Ingen vet vad konsolen är, så hur ska folk kunna se fram emot någonting de inte har en aning om vad det är?

Medlem
Skrivet av xverminator:

NX ligger nog prestandamässigt mellan Wii U och Xbox One, vi får hoppas på Tegra 2. Man kanske inte kommer kunna köra kommande titlar som GTA 6 på en NX men däremot CoD och NHL, kanske vissa bilspel om hårdvaran orkar med. Project Cars lades ju ner för Wii U pga hårdvaran var för klen

Project cars till Wii U läggs ner
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article21149468.a...

Ska man släppa en konsol år 2017 så förväntar man sig 60 fps och 1080p, men där är inte ens Xbox One alltid som ofta får skala ner spel till 720p eller 30 fps i 1080p. Vi får se vad som händer.

Wii U har redan 1080p 60fps. Det har inte med hårdvaran att göra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag misstänker att det kommer bli ännu en gimmik ifrån Nintendos sida, någonting för att berätta för gamers att "NI SPELAR SPEL PÅ FEL SÄTT LÅT MIG VISA HUR NI SKA GÖRA!" vilket de har de senaste 2 konsolerna. Wii:n var kul i ett par timmar sen tröttnade jag på motion kontrollerna och ville ha en "vanlig" kontroll istället, WiiU har jag inte haft några problem med ända tills de började göra spel som krävde den förbannade kontrollen!
Spel som Mario Maker är helt ok, det hade varit jobbigt med en vanlig kontroller, men Star Fox? Fy fan det är ett av de sämsta spelen jag har spelat och ALLT är förstört genom kontrollen.
Om de nu ska göra samma misstag en tredje gång och försöka trycka på oss någonting vi i slutändan inte vill ha så kommer de misslyckas igen.
Ge oss en stabil konsol med bra första parts titlar som ett BRA Mario spel, ett BRA Zelda, ett BRA Metroid och inte bara en jävla massa HD remasters.

Medlem
Skrivet av brandter:

gnäll

Japp, Wii är väldigt fail. Bara över 100 miljoner sålda enheter.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Tänk om Nintendo skulle lyssna lite på sina kunder.

Lyssna på sina kunder eller på Microsofts och Sonys kunder? Nintendo känner sina kunder väldigt väl, problemet är att deras kunder varken är små barn (som många verkar tro), och det är heller inte en grafikkåt målgrupp. Deras främsta målgrupp är gamers som har varit trogna kunder sedan 80- och 90-talet och som efterfrågar innovation.

Att barn skulle vara deras målgrupp är bara en fördom som bygger på deras barnvänliga grafiska stil. Gamepaden till Wii U är för stor för små händer, vilket spräcker hela idén om att det är en konsol riktad till barnfamiljer. Majoriteten av Nintendos spel saknar till och med röstskådespelare, utan har i stället textdialoger. Med andra ord inget för dagens barn. Barn idag skiter fullständigt i spel som Mario och Zelda. Allt de bryr sig om är sina föräldrars smartphones.

Det finns redan två mainstreamkonsoler, och det behövs inte en tredje. Utöver detta så finns dessutom PC, som gör allt som XO och PS kan göra. NX, precis som Wii U, är inte designad för att locka över spelare, utan snarare för att behålla sina kunder. 3DS passerade 60 miljoner sålda enheter för inte så länge sedan. Inga dåliga siffror för en 5-årsperiod, och det är här Nintendos främsta målgrupp finns. Om Nintendo lyckas med att slå samman det de gör bäst stationärt och bärbart till en gemensam enhet så kan det bli hur bra som helst, för en Nintendo-kund. Men för den typiska 20-30 FPS-runkaren så kommer den att klassas som en skitmaskin.

Riktigt bra skrivet!

Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av brandter:

gnäll

Japp, Wii är väldigt fail. Bara över 100 miljoner sålda enheter.

Tog fram vårt Wii tidigare ikväll efter att det legat i garderoben under några år.

Jag var plötsligt sugen på att spela Super Mario Galaxy igen, och några andra spel också. Något jag tänkte på först nu idag var hur tyst ett Wii är. Det låter absolut ingenting. Samma gäller ju för Wii U också. Till skillnad mot XBOX 360, XBOX One, PS 3 och 4. Alla de konsolerna behöver mer kylning.

Borde man inte kunna satsa på att göra tysta bra konsoler idag? Jag gissar på att Nintendo NX även den kommer vara en tyst konsol.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Tänk om Nintendo skulle lyssna lite på sina kunder.

Lyssna på sina kunder eller på Microsofts och Sonys kunder? Nintendo känner sina kunder väldigt väl, problemet är att deras kunder varken är små barn (som många verkar tro), och det är heller inte en grafikkåt målgrupp. Deras främsta målgrupp är gamers som har varit trogna kunder sedan 80- och 90-talet och som efterfrågar innovation.

Att barn skulle vara deras målgrupp är bara en fördom som bygger på deras barnvänliga grafiska stil. Gamepaden till Wii U är för stor för små händer, vilket spräcker hela idén om att det är en konsol riktad till barnfamiljer. Majoriteten av Nintendos spel saknar till och med röstskådespelare, utan har i stället textdialoger. Med andra ord inget för dagens barn. Barn idag skiter fullständigt i spel som Mario och Zelda. Allt de bryr sig om är sina föräldrars smartphones.

Det finns redan två mainstreamkonsoler, och det behövs inte en tredje. Utöver detta så finns dessutom PC, som gör allt som XO och PS kan göra. NX, precis som Wii U, är inte designad för att locka över spelare, utan snarare för att behålla sina kunder. 3DS passerade 60 miljoner sålda enheter för inte så länge sedan. Inga dåliga siffror för en 5-årsperiod, och det är här Nintendos främsta målgrupp finns. Om Nintendo lyckas med att slå samman det de gör bäst stationärt och bärbart till en gemensam enhet så kan det bli hur bra som helst, för en Nintendo-kund. Men för den typiska 20-30 FPS-runkaren så kommer den att klassas som en skitmaskin.

Innovation? Känner sina kunder? Är det därför vi fick se saker som Wii Music och femhundraelfte versionen av Mario/Zelda, istället för tex ett riktigt Pokemon MMO till Wii eller Wii U?

Kan annars vara så att Nintendo precis som Sony och Microsoft inte riktigt vet vad de håller på med och bara står och slår på en död häst.

Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av brandter:

gnäll

Japp, Wii är väldigt fail. Bara över 100 miljoner sålda enheter.

Ändrar inte det faktum att kontrollerna är sjukt jobbiga till Wii konsolerna.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Tänk om Nintendo skulle lyssna lite på sina kunder.

Lyssna på sina kunder eller på Microsofts och Sonys kunder? Nintendo känner sina kunder väldigt väl, problemet är att deras kunder varken är små barn (som många verkar tro), och det är heller inte en grafikkåt målgrupp. Deras främsta målgrupp är gamers som har varit trogna kunder sedan 80- och 90-talet och som efterfrågar innovation.

Att barn skulle vara deras målgrupp är bara en fördom som bygger på deras barnvänliga grafiska stil. Gamepaden till Wii U är för stor för små händer, vilket spräcker hela idén om att det är en konsol riktad till barnfamiljer. Majoriteten av Nintendos spel saknar till och med röstskådespelare, utan har i stället textdialoger. Med andra ord inget för dagens barn. Barn idag skiter fullständigt i spel som Mario och Zelda. Allt de bryr sig om är sina föräldrars smartphones.

Det finns redan två mainstreamkonsoler, och det behövs inte en tredje. Utöver detta så finns dessutom PC, som gör allt som XO och PS kan göra. NX, precis som Wii U, är inte designad för att locka över spelare, utan snarare för att behålla sina kunder. 3DS passerade 60 miljoner sålda enheter för inte så länge sedan. Inga dåliga siffror för en 5-årsperiod, och det är här Nintendos främsta målgrupp finns. Om Nintendo lyckas med att slå samman det de gör bäst stationärt och bärbart till en gemensam enhet så kan det bli hur bra som helst, för en Nintendo-kund. Men för den typiska 20-30 FPS-runkaren så kommer den att klassas som en skitmaskin.

Innovation? Känner sina kunder? Är det därför vi fick se saker som Wii Music och femhundraelfte versionen av Mario/Zelda, istället för tex ett riktigt Pokemon MMO till Wii eller Wii U?

Kan annars vara så att Nintendo precis som Sony och Microsoft inte riktigt vet vad de håller på med och bara står och slår på en död häst.

Nej, ingen av dem vet vad de håller på med. Men du vet förstås! Och alla andra som är missnöjda! Ni vet precis vad som borde göras, och hur det ska göras!


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av disinfect:

Hoppas på flopp.

Varför hoppas man dock att det ska gå dåligt för alla?

Lika taskigt som jag skulle hoppas du blir arbetslös och att du står utan inkomst i ett år framöver. Jäklar onödigt

Väx upp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag ser fram emot NX oerhört mycket och tror äntligen att det kan komma en underhållningsmaskin som är rätt oavsett var dess användare befinner sig.

Det är mest Nintendos digitala strategier och plattformar som jag ser ett behov av mognad för och dess integration.

k3m
Medlem
Skrivet av Stelefan:

"Ser du fram emot Nintendo NX?"

Vilken idiotiskt fråga.. Hahaha
Ingen vet vad konsolen är, så hur ska folk kunna se fram emot någonting de inte har en aning om vad det är?

frågan är helt legit. vi vet en hel del om den. det är en spelmaskin, Zelda med flera kommer till den, Nintendo tror på den. o jag är sugen på den. om det sen blir ett köp, återstår att se

Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av brandter:

gnäll

Japp, Wii är väldigt fail. Bara över 100 miljoner sålda enheter.

Skrev jag att den är fail? Nej då så! Läs innan du svarar för fan!

Inaktiv

Hur gör ni smileysar? Har inte hajat hur man gör dom än.

Inaktiv

Nåväl!
Nu är jag en smiley.
En som lyssnar på musik!

12
Skriv svar