Sony bekräftar pressmöte – PS4 Neo lär avtäckas nästa månad

Robot
Sony bekräftar pressmöte – PS4 Neo lär avtäckas nästa månad
Medlem
Sony bekräftar pressmöte – PS4 Neo lär avtäckas nästa månad

Känns för mig konstigt att de ska snacka om nästa grej bara en månad innan VR-release. Borde inte fokus ligga på det?

Kan inte säga att jag blir besviken om de snackar om nästa PS4 dock. Det blir väl lite av varje.

Medlem

Det känns konstigt om det inte kommer komma särskilda spel för Neo framöver. Jag tror bara man säger att det är samma spel till båda för att inte reta upp pöbeln och med tiden så kommer det ändras. Det blir en ny konsolgeneration helt enkelt och var och en får besluta om man vill köpa nästa generation.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hoppas det kommer följa med minst en handkontroll till som har bra mycket bättre batteritid än i de nuvarande kontrollerna till ps4an vars.batteritid är horribel. Vill även se möjlighet att kunna stänga av saker som lightbaren på kontrollen som jag personligen inte har någon användning alls av.


signatur
Medlem

Eh har inte specifikationerna till neo läckt ut för länge sedan? Och dessutom sagt att den ebart är för stödja media i 4k upplösning? Tvivlar starkt på 60fps haha

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Eh har inte specifikationerna till neo läckt ut för länge sedan? Och dessutom sagt att den ebart är för stödja media i 4k upplösning? Tvivlar starkt på 60fps haha

Alla spel måste ha stöd för Neo från och med oktober så det är klart att den inte bara är till för att spela upp 4K-media.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Vercadi:

Eh har inte specifikationerna till neo läckt ut för länge sedan? Och dessutom sagt att den ebart är för stödja media i 4k upplösning? Tvivlar starkt på 60fps haha

Alla spel måste ha stöd för Neo från och med oktober så det är klart att den inte bara är till för att spela upp 4K-media.

Förstår inte vad du menar

Ambassadör
Xbox

Scorpios efterblivne kusin från landet ska ju ha sina 15 min antar jag.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det känns konstigt om det inte kommer komma särskilda spel för Neo framöver. Jag tror bara man säger att det är samma spel till båda för att inte reta upp pöbeln och med tiden så kommer det ändras. Det blir en ny konsolgeneration helt enkelt och var och en får besluta om man vill köpa nästa generation.

Tror dom kommer fasa ut nuvarande generation sakta men säkert.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Scorpios efterblivne kusin från landet ska ju ha sina 15 min antar jag.

Hur kopplade du denna nyhet till xbox one?

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Mortaigne:

Scorpios efterblivne kusin från landet ska ju ha sina 15 min antar jag.

Hur kopplade du denna nyhet till xbox one?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Paddington:

Det känns konstigt om det inte kommer komma särskilda spel för Neo framöver. Jag tror bara man säger att det är samma spel till båda för att inte reta upp pöbeln och med tiden så kommer det ändras. Det blir en ny konsolgeneration helt enkelt och var och en får besluta om man vill köpa nästa generation.

Tror dom kommer fasa ut nuvarande generation sakta men säkert.

Hur har du tänkt att man ska fasa ut 40+ miljoner konsoler...? Sony skulle aldrig vilja fasa ut. Att däremot ha två konsoler varav en är till för folk som vill punga ut lite mer dollars och få bättre FPS och lite grafiska förbättringar rimmar rätt bra med deras strategi att tilltala coregamers.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Mortaigne:

Scorpios efterblivne kusin från landet ska ju ha sina 15 min antar jag.

Hur kopplade du denna nyhet till xbox one?

http://images.memes.com/meme/919168

Coolt inte mött en riktig fanboy förut men kan vi vara vänner iaf och inse att båda har sin plats? Det tycker jag vore asballt men det är kanske bara jag det...

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Paddington:

Det känns konstigt om det inte kommer komma särskilda spel för Neo framöver. Jag tror bara man säger att det är samma spel till båda för att inte reta upp pöbeln och med tiden så kommer det ändras. Det blir en ny konsolgeneration helt enkelt och var och en får besluta om man vill köpa nästa generation.

Tror dom kommer fasa ut nuvarande generation sakta men säkert.

Hur har du tänkt att man ska fasa ut 40+ miljoner konsoler...? Sony skulle aldrig vilja fasa ut. Att däremot ha två konsoler varav en är till för folk som vill punga ut lite mer dollars och få bättre FPS och lite grafiska förbättringar rimmar rätt bra med deras strategi att tilltala coregamers.

Genom att sluta tillverka gamla generationen tills marknaden har en majoritet av nya maskinerna. Då kommer utvecklarna inte förlora lika mycket på att endast utveckla till nya maskinen.

Kommer inte ske på en gång men ser ingen anledning att Sony skulle fortsätta tillverka två olika maskiner när det är billigare att endast producera en enda.
Så ur ekonomisk synvinkel kommer det att komma en dag då ps4 ersätts med ps4.5.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Paddington:

Det känns konstigt om det inte kommer komma särskilda spel för Neo framöver. Jag tror bara man säger att det är samma spel till båda för att inte reta upp pöbeln och med tiden så kommer det ändras. Det blir en ny konsolgeneration helt enkelt och var och en får besluta om man vill köpa nästa generation.

Tror dom kommer fasa ut nuvarande generation sakta men säkert.

Hur har du tänkt att man ska fasa ut 40+ miljoner konsoler...? Sony skulle aldrig vilja fasa ut. Att däremot ha två konsoler varav en är till för folk som vill punga ut lite mer dollars och få bättre FPS och lite grafiska förbättringar rimmar rätt bra med deras strategi att tilltala coregamers.

Genom att sluta tillverka gamla generationen tills marknaden har en majoritet av nya maskinerna. Då kommer utvecklarna inte förlora lika mycket på att endast utveckla till nya maskinen.

Kommer inte ske på en gång men ser ingen anledning att Sony skulle fortsätta tillverka två olika maskiner när det är billigare att endast producera en enda.
Så ur ekonomisk synvinkel kommer det att komma en dag då ps4 ersätts med ps4.5.

Det är det mest rimliga, köra kanske 80/20 för men sakta gå mot att bara neo finns att köpa om 2-3 år.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte vad du menar

Spelutvecklarna måste ha ett läge som utnyttjar den extra kraften i Neo i sina spel. Jag har för mig att det är så att alla spel från september någon gång måste få en "Neo-patch" när den släpps och att alla spel från oktober någon gång måste ha ett "Neo-läge" redan från början.

Förbättringarna kommer att vara saker som högre upplösning och bilduppdatering samt bättre grafik och effekter. Sony skrev något i still med att 1080p är ett minimikrav och att Neo-versionen av ett spel måste ha samma eller högre bilduppdatering än den vanliga versionen. Om någon utvecklare inte lyckades nå minst 1800p så rekommenderade man dem att kontakta Sonys utvecklar-support. Det går alltså inte att kräma på med 4K om det innebär lägre bilduppdatering än den vanliga PS4-versionen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Paddington:

Det känns konstigt om det inte kommer komma särskilda spel för Neo framöver. Jag tror bara man säger att det är samma spel till båda för att inte reta upp pöbeln och med tiden så kommer det ändras. Det blir en ny konsolgeneration helt enkelt och var och en får besluta om man vill köpa nästa generation.

Tror dom kommer fasa ut nuvarande generation sakta men säkert.

Hur har du tänkt att man ska fasa ut 40+ miljoner konsoler...? Sony skulle aldrig vilja fasa ut. Att däremot ha två konsoler varav en är till för folk som vill punga ut lite mer dollars och få bättre FPS och lite grafiska förbättringar rimmar rätt bra med deras strategi att tilltala coregamers.

Genom att sluta tillverka gamla generationen tills marknaden har en majoritet av nya maskinerna. Då kommer utvecklarna inte förlora lika mycket på att endast utveckla till nya maskinen.

Kommer inte ske på en gång men ser ingen anledning att Sony skulle fortsätta tillverka två olika maskiner när det är billigare att endast producera en enda.
Så ur ekonomisk synvinkel kommer det att komma en dag då ps4 ersätts med ps4.5.

Det är väl snarare mer troligt att de behåller två alternativ, ett billigare och ett lite dyrare. De vill ju ha så stor del av den eventuella marknaden som möjligt?

Tror de kommer rulla på jämsides tills ps5 kommer.

Medlem

Vet inte riktigt hur jag ställer mig till ryktena om NEO, om jag ska komma springande med pengarna i näven så vill jag nog att de har ett betydligt bättre stöd för SSD-diskar än de har i nuläget.

Medlem

Jag avvaktar tills det kommer tester med NEO som visar hur mycket bättre grafiken blir i spel... Får se om det blir värt en uppgradering...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar