Två No Man's Sky-spelare har mötts, men de såg inte varandra

Robot
Två No Man's Sky-spelare har mötts, men de såg inte varandra

Japp, det är ett singleplayer-spel.

#no-mans-sky


Medlem
Två No Man's Sky-spelare har mötts, men de såg inte varandra

Blir mindre och mindre sugen på det här tyvärr.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Medlem

I hans senaste AMA frågade nån om ps4 och pc spelare kan träffa varandra sa han att det var separata servrar, men tydligen kör ps4 i "lobbies" vilket gör att man måste vara i samma lobby för se varandra. I klippet så är det inte ens samma tidpunkt på dagen, så antar dom är i olika lobbies.

Jag skulle vilja se en recension av PC versionen på FZ när majoriteten är PC anhängare på denna sida.

Inaktiv

Ah, jag hade mina misstankar, jag köper då inget spel från det där sjukhuvudet. Han är ju för fan mytoman på riktigt.

"Det är multiplayer."
"Det är inte multiplayer."
"Vi har en 'scan for players' för att uppmuntra spelare att hitta varann."
Och sen när två väl träffas ser de inte varann.

Blir fan arg på inconsistent bullshit.

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Blir mindre och mindre sugen på det här tyvärr.

Ahhh?, kom igen!
Det kommer att rocka fett, tro mej!

Medlem

Spelet har fått för mycket hype, det är ett nichat indiespel inte ett AAA spel för $60.

Medlem

Heh,

Skrivet av pewwww:

Spelet har fått för mycket hype, det är ett nichat indiespel inte ett AAA spel för $60.

De tar betalt som det vore ett AAA-spel dock.

Medlem
Skrivet av shelter:

Heh,

Skrivet av pewwww:

Spelet har fått för mycket hype, det är ett nichat indiespel inte ett AAA spel för $60.

De tar betalt som det vore ett AAA-spel dock.

Ja, 60 Euro på Steam är helt knäppt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag gillar spelet men tror att många kommer att ledsna snabbt. Ganska repetitivt, samla samma mineraler osv.

tka
Medlem

Det har marknadsförts som enbart singleplayer sedan första lilla teasern, det har aldrig sagts annorlunda.

Man kan utöver singleplayer få rapporter om var sina kompisar spelar eftersom galaxen är likadan för alla, precis på samma vis som första banan är samma för alla i Super Mario Bros.

Jag har hittills inte sett någon tråd på reddit där 2 spelare spelar på varsin nintendo och undrar varför dom inte syns i varandras spel när dom är på samma bana där.

Medlem
Skrivet av redruM:

Blir mindre och mindre sugen på det här tyvärr.

Refundade mitt x igår!

Medlem

"Väldigt liten" är ju inte direkt samma sak som omöjlig :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Boogie2988 playing No Man's Sky on The Hammer Squad

Medlem

Murray har ju dock svarat på detta:

Sen om det är tillräckligt för att folk fortfarande ska vara "ok" med detta är en annan sak. Men Murray har faktiskt trott / hoppats att man ska kunna se varandra, sen att detta inte är en feature de lagt tid på att perfektionera är inte så konstigt ändå. De är väldigt litet team, det är en väldigt liten feature, det kräver mängder med utvecklingstid.

Personligen förstår jag inte varför detta får så mycket utrymme då det mer är en bonus / sidoeffekt av vad spelet kan ge utifrån att man är på samma server. Konceptet är ju att man utforskar en rymd där själva server-delen möjliggör att man kan besöka andras döpta planeter, se spår från andra osv. vilket faktiskt inte är så svårt att implementera.

Tror No Mans Sky kommer få mycket besvikelse utifrån att det blev så stort / hypat. Att ett så kompromisslöst indiespel gjort för att tillfredsställa en specifik idé blev en hitlåt som alla skulle gilla är som gjort för besvikelse. Är som att köra Pink Floyd - Echoes på NRJ.

KoP
Medlem

Trodde det var ganska klart för dom flesta att detta spel inte är ett mp spel enligt traditionen. Hade man förhoppningar om någon form av co-op och att springa runt med andra spelare får man skylla sig själv lite.

Inaktiv
Skrivet av tka:

Det har marknadsförts som enbart singleplayer sedan första lilla teasern, det har aldrig sagts annorlunda.

Förutom exakt här [https://youtu.be/AE0nuW-mQ8A?t=45s]

Medlem
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av tka:

Det har marknadsförts som enbart singleplayer sedan första lilla teasern, det har aldrig sagts annorlunda.

Förutom exakt här [https://youtu.be/AE0nuW-mQ8A?t=45s]

"Will you be able to play with your friends" kan översättas till kommer du kunna spela med dina kompisar. Inte, går det att spela med dina kompisar när spelet släpps.

På vilket sätt är detta att ljuga? Tycker Hello Games varit väldigt klara med att NMS främst är för spelare som vill utforska en galax "solo" men att det man gör även påverkar vad andra kommer se. Som att man kan döpa en planet man finner, en spelare som sedan hittar samma planet kommer även se att någon annan varit där innan.

Den hype som byggts upp beror på andra, Hello Games har gjort allt de kunnat för att inte folk ska bli besvikna när de märker att spelet kanske inte alls motsvarar de förväntningar man har på det.

Var istället glada över att spelet ens existerar för det verkar som att utvecklaren var nära på att lägga ner det. De drabbades även av en översvämning av deras lokaler och det hade nog fått andra utvecklare att sluta med utveckligen av spelet.

Medlem

Spelat det i 4 timmar, jag gillar det. Det är väldigt harmoniskt och fridfullt. Jag fastnade för de mer än vad jag trodde.

Medlem

Kan verkligen inte greppa priset.

Medlem

Jag fattar inte hatet. Har kollat streams och läst first impressions. Det är precis vad jag trodde att spelet skulle vara och då har jag sett nästintill allt som handlat om det här spelet.
Tror folk är besvikna för att de inte förstod budskapet och målade upp en egen bild.

Fan va chill jag ska ha med det här liret!

Medlem
Skrivet av redruM:

Blir mindre och mindre sugen på det här tyvärr.

Ja och inte blir man mer sugen av att skumma igenom de närmare tusen användare recensioner som ligger upp än så länge som alla verkar rätt ense om att spelet fort blir enformigt. "quantity over quality" verkar många sammanfatta det som. Cool idé men verkar kanske ha varit lite för stort projekt för 13 personer att utveckla.
Men det kan säkert fungerar för de som gillar utforskar spel. Även om jag sett de som säger det för tankarna mer mot ett survival spel än utforskar spel.
Men njet.. det är nog inget för mig det här även om jag e såld på rymd och sci-fi i allmänhet.

Hade varit coolt med något sådant här som MMO
Där man kan bygga baser och trada och kriga och gå i allians med andra och strida mot andra och dela forskning av olika saker mellan varandra osv. Slåss om rymden hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Medlem
Skrivet av didde:

Jag fattar inte hatet. Har kollat streams och läst first impressions. Det är precis vad jag trodde att spelet skulle vara och då har jag sett nästintill allt som handlat om det här spelet.
Tror folk är besvikna för att de inte förstod budskapet och målade upp en egen bild.

Fan va chill jag ska ha med det här liret!

Folk hugger väl på att han faktiskt sagt att man ska kunna träffa andra spelare och spela med sina vänner.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av redruM:

Blir mindre och mindre sugen på det här tyvärr.

Ja och inte blir man mer sugen av att skumma igenom de närmare tusen användare recensioner som ligger upp än så länge som alla verkar rätt ense om att spelet fort blir enformigt. "quantity over quality" verkar många sammanfatta det som. Cool idé men verkar kanske ha varit lite för stort projekt för 13 personer att utveckla.
Men det kan säkert fungerar för de som gillar utforskar spel. Även om jag sett de som säger det för tankarna mer mot ett survival spel än utforskar spel.
Men njet.. det är nog inget för mig det här även om jag e såld på rymd och sci-fi i allmänhet.

Hade varit coolt med något sådant här som MMO
Där man kan bygga baser och trada och kriga och gå i allians med andra och strida mot andra och dela forskning av olika saker mellan varandra osv. Slåss om rymden hehe.

Det är et helt annat spel vid namn starcitizen.

Medlem
Skrivet av didde:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av redruM:

Blir mindre och mindre sugen på det här tyvärr.

Ja och inte blir man mer sugen av att skumma igenom de närmare tusen användare recensioner som ligger upp än så länge som alla verkar rätt ense om att spelet fort blir enformigt. "quantity over quality" verkar många sammanfatta det som. Cool idé men verkar kanske ha varit lite för stort projekt för 13 personer att utveckla.
Men det kan säkert fungerar för de som gillar utforskar spel. Även om jag sett de som säger det för tankarna mer mot ett survival spel än utforskar spel.
Men njet.. det är nog inget för mig det här även om jag e såld på rymd och sci-fi i allmänhet.

Hade varit coolt med något sådant här som MMO
Där man kan bygga baser och trada och kriga och gå i allians med andra och strida mot andra och dela forskning av olika saker mellan varandra osv. Slåss om rymden hehe.

Det är et helt annat spel vid namn starcitizen.

hah ja just det! Tack för påminnelsen. Nu ska de bara ta den här typen av gigantiskt universum som no man's sky har och få in den i ett spel som starcitizen så har man MMO som heter duga sen!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av tka:

Det har marknadsförts som enbart singleplayer sedan första lilla teasern, det har aldrig sagts annorlunda.

Förutom exakt här [https://youtu.be/AE0nuW-mQ8A?t=45s]

"Will you be able to play with your friends" kan översättas till kommer du kunna spela med dina kompisar. Inte, går det att spela med dina kompisar när spelet släpps.

På vilket sätt är detta att ljuga? Tycker Hello Games varit väldigt klara med att NMS främst är för spelare som vill utforska en galax "solo" men att det man gör även påverkar vad andra kommer se. Som att man kan döpa en planet man finner, en spelare som sedan hittar samma planet kommer även se att någon annan varit där innan.

Den hype som byggts upp beror på andra, Hello Games har gjort allt de kunnat för att inte folk ska bli besvikna när de märker att spelet kanske inte alls motsvarar de förväntningar man har på det.

Var istället glada över att spelet ens existerar för det verkar som att utvecklaren var nära på att lägga ner det. De drabbades även av en översvämning av deras lokaler och det hade nog fått andra utvecklare att sluta med utveckligen av spelet.

Han har ju sagt att man ska kunna se andra spelare. Letar du på deras reddit kan du hitta klippet. Sedan skiter jag fullständigt i resten du skrev om översvämmningar och annat skit.
Säger man att något ska finnas så bör det finnas, annars är det lurendrejeri.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Releasehästryttare

Detta va ju dock sony och inte no man sky dev som tog ner videor som föll under fair use, synd att ingen vågar stämma sony för det dock.

Medlem

Intressant spel, inte inte för 60€. Kanske 10-20€.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av tka:

Det har marknadsförts som enbart singleplayer sedan första lilla teasern, det har aldrig sagts annorlunda.

Förutom exakt här [https://youtu.be/AE0nuW-mQ8A?t=45s]

"Will you be able to play with your friends" kan översättas till kommer du kunna spela med dina kompisar. Inte, går det att spela med dina kompisar när spelet släpps.

På vilket sätt är detta att ljuga? Tycker Hello Games varit väldigt klara med att NMS främst är för spelare som vill utforska en galax "solo" men att det man gör även påverkar vad andra kommer se. Som att man kan döpa en planet man finner, en spelare som sedan hittar samma planet kommer även se att någon annan varit där innan.

Den hype som byggts upp beror på andra, Hello Games har gjort allt de kunnat för att inte folk ska bli besvikna när de märker att spelet kanske inte alls motsvarar de förväntningar man har på det.

Var istället glada över att spelet ens existerar för det verkar som att utvecklaren var nära på att lägga ner det. De drabbades även av en översvämning av deras lokaler och det hade nog fått andra utvecklare att sluta med utveckligen av spelet.

Han har ju sagt att man ska kunna se andra spelare. Letar du på deras reddit kan du hitta klippet. Sedan skiter jag fullständigt i resten du skrev om översvämmningar och annat skit.
Säger man att något ska finnas så bör det finnas, annars är det lurendrejeri.

Folk verkar även inte förstå tekniska detaljer när det kommer till spel. Många verkar tro att det bara är att "patcha" bort något som en "bugg" eller en "glitch" utan att förstå att detta kan leda till andra värre "buggar/glitchar".

Det finns inga konkreta bevis på att det inte går, bara för att de som nämns i artikeln inte lyckades så innebär inte det att andra inte kommer kunna göra det. Kanske var det för att de hade fel inställningar i nätverket eller så kanske det berodde på att servern inte kunde nås då det verkar vara många som spelar och det har säkerligen lett till att deras server blivit överbelastad.

Edit:
http://www.ign.com/articles/2016/08/09/no-mans-sky-servers-cu...
"Hello Games founder and No Man's Sky creator Sean Murray humorously addressed the server status in a post on Twitter, saying, "There are way too many people playing right now. Maybe some of you can just log out? Decide amongst yourselves plz." In a separate post, Murray said:"

12
Skriv svar