Arbetar Telltale på ett spel baserat på Mr. Robot?

Robot
Arbetar Telltale på ett spel baserat på Mr. Robot?
FM-guru
F.d. Sisyr
Arbetar Telltale på ett spel baserat på Mr. Robot?

Verkar onödigt att göra spel av den mögserien, tbh.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Verkar onödigt att göra spel av den mögserien, tbh.

Så tråkig världen skulle vara om alla tyckte lika, inte sant?

De får passa på medan de har medvind.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tabula:
Skrivet av Sisyr:

Verkar onödigt att göra spel av den mögserien, tbh.

Så tråkig världen skulle vara om alla tyckte lika, inte sant?

Jag kan bara tala för mig själv. Gör de spel på detta innebär det att resurser försvinner från projekt jag säkerligen hade funnit mer intressanta.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:
Skrivet av Sisyr:

Verkar onödigt att göra spel av den mögserien, tbh.

Så tråkig världen skulle vara om alla tyckte lika, inte sant?

Jag kan bara tala för mig själv. Gör de spel på detta innebär det att resurser försvinner från projekt jag säkerligen hade funnit mer intressanta.

Nog bäst du mailar dom och berättar detta.

Medlem

Tro jag börjar bli gråhårig här snart. Wolf Among Us Season 2 kommer ju inte!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

När ska dom börja med motion/face capture i stället? Mitt största problem med deras spel är den usla animationen, funktionell men verkligen inte mer än så.

Det är säkert så att dom inte har kunskapen för det just nu men det känns som om motion/face capture är ett perfekt verktyg för denna spel-formulan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:
Skrivet av Sisyr:

Verkar onödigt att göra spel av den mögserien, tbh.

Så tråkig världen skulle vara om alla tyckte lika, inte sant?

Jag kan bara tala för mig själv. Gör de spel på detta innebär det att resurser försvinner från projekt jag säkerligen hade funnit mer intressanta.

Nog bäst du mailar dom och berättar detta.

Skönt att du fick vara spydig idag med.

Medlem

Grym serie! Hoppas dom inte sabbar den med ett skitspel.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Tro jag börjar bli gråhårig här snart. Wolf Among Us Season 2 kommer ju inte!

Ja, vad är detta? Älskade spelet så mycket. Har börjat köpa serietidningen nu också. Men S2 är tydligen svårt att klämma ur sig :(!

Medlem

Är helt fast vid denna serie, frågan är hur de kommer göra ett spel om den. Det kan ju vara så att de gör ett "lärorikt" spel där man lär sig grunder till källkoder osv, hade ju varit lite intressant för de som är sugna på att lära sig men inte riktigt får tummen loss!

Medlem

Om de bara kunde sluta multitaska och släppa spel snabbare...

KoP
Medlem

Vet inte ens vad det är för serie så lär ju inte vara intressant för mig personligen. Mera Walking Dead eller Wolf Among Us pliz!

Medlem

Känns som telltale har för många bollar i luften nu.
Hur många anställda har dom?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Tro jag börjar bli gråhårig här snart. Wolf Among Us Season 2 kommer ju inte!

Jag hoppas också väldigt mycket på en utannonsering av Wolf Among Us Season 2, du får göra som mig och läsa Fables under tiden ifall du inte gjort det redan.
Det är serien som Wolf Among Us är baserad på. Början av serien påminner väldigt mycket om spelet, och blir egentligen bara bättre ju längre den fortsätter, enligt mig då.

Medlem

Buuhää jag skulle också vilja gilla dom här Telltales-grejerna men kanske ska ge det mer än 30 min iofs.
Mr Robot är en av mina favoritserier men jag tvivlar faktiskt på att det kan bli ett bra spel.

Medlem

Okej, jag unnar alla fans ett Mr. Robot-spel.
Men med bakgrund av vad ovan skrivits om befarad uteblivelse av The Wolf among us 2 så känns det på sin plats:
MEN FÖR FJALAR TELLTALE, SKÄRP ER!
Vart är arga snickaren/programmeraren när man behöver hen?
"-Jamen ni har ju ingen plan!"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns som telltale har för många bollar i luften nu.
Hur många anställda har dom?

2015 hade telltale games 240 anställda. vet inte hur mycket de ha nyanställt under det senaste året.

personligen så kan jag inte se hur det här konceptet kan fortsätta länge till utan att kvaliteten dalar och bubblan spricker.

Medlem

Toppenserie.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dom har kört ett ARG (Alternate reality game) som promotion för säsong 2 av serien. Kan Telltale ha varit inblandat i utvecklingen av det kanske?

1
Skriv svar