No Man's Sky - PC eller PS4?

Medlem
No Man's Sky - PC eller PS4?

Hej på er,

Snart är det dags för NMS att släppas. Jag är som vanligt splittrad över vilken plattform man ska välja. Hur tänker ni kring det hela?


signatur

Niet.

Medlem

Hade det kommit till Xbone så hade jag köpt det där.

Varför?
Jo, jag anser mig själv vara en casual spelare, denna typen av spel lockar mig väldigt mycket då.
Ingen stress bara åka runt i galaxen och utforska i sin egen takt.
Andra delen med casual är att jag gärna är bekväm när jag spelar, med det menar jag att jag då föredrar en mjuk soffa som man kan ligga ner i.

Spel som kräver mer fokus, som till exempel deathmatch spel (Battlefield osv osv) då sitter jag gärna vid datorn med mus och tangentbord.

Tyvärr blir det PC för min del, eftersom jag inte orkar vänta på "ifall" No man's sky släpps till Xbox.

Skribent

Blir PC för min del, är grymt sugen på spelet. Är dock jäkligt tveksam till att de får spelet att fungera särskilt bra i början. Alla mina varningsklockor klämtar. Hoppas innerligt att jag har fel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Om jag köper det så blir det till PC. Men jag inväntar recensioner och åsikter först.

Medlem

PC såklart. haha vem vill sitta med mindre än 30 fps och spela.

Skribent

PC! Har precis uppgraderat burken med nytt moderkort, RAM, processor och grafikkort. Come get some! Blir jag sugen på sofflir kör jag via Steam Link.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Testpilot

PC , kommer dessutom vänta med köp ett tag då magkänslan säger att detta lir behöver en hel del putsning innan det är klart att spela.
Har ingen direkt brist på spel att underhålla mig med sålänge

Medlem

Jag är också väldigt sugen, men jag måste försöka hålla mig. Precis som Harakiri säger så kan det vänta en liten stund. Har ju annan underhållning för tillfället. Men vet inte om jag kan..


signatur

Niet.

Medlem

Om det blir ett köp så blir det för PS4. Kommer hålla mig och se vad folk säger om det innan jag köper det. Det är inte ett spel som jag har varit riktigt hypad över så att vänta en stund är inget problem för mig.

Inser att jag börjar dra mer av mitt spelande till PS4 från PC. Varför vet jag inte riktigt.

Medlem

Blir att testa demot först.

Medlem

Tydligen jätte problem med framerate och fow på ps4 ev löser dessa buggar i senare patch men jag skulle avakta lite som ps4 ägare.

iofs hade det nog inte varit bättre på xbox one om det inte varit konsoll exlusive..

Så blir pc för mig dock är jag beredd på bugs galore så blir man inte irriterad


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

KoP
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tydligen jätte problem med framerate och fow på ps4 ev löser dessa buggar i senare patch men jag skulle avakta lite som ps4 ägare.

iofs hade det nog inte varit bättre på xbox one om det inte varit konsoll exlusive..

Så blir pc för mig dock är jag beredd på bugs galore så blir man inte irriterad

Frameraten är inget jag stört mig på än (iofs är jag inte så känslig på den punkten) men däremot fov'en är väldigt låg. Väldigt konstigt design beslut. :/

Medlem

ok det låter ju skönt att det inte är super störigt:)

Ja tydligen flera som gnällt på skum FOV, men känns ju inte som nått som inte går att lösa med en patch kan man tycka..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ni som har tryckt PS4, vad tycker ni?


signatur

Niet.

Inaktiv

PC (har inget PS4 men en XB1). Kommer förmodligen spela mycket i soffan med en Xboxkontroll trådlöst kopplad till datorn och TV även kopplad till datorn.

Medlem

JUST FYI: PCporten har horribla prestandaproblem och verkar ha samma craptexturer som PS4.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Glöm ej att ändra FOV och FPS i inställningar. FPSen är sarr till 30, ändra till max. Det löste mitt hack/lagg problem.


signatur

Niet.

Medlem

Har för mig jag körde fov på max men ska kolla,

Går även om man vågar att köra deras experimental build i steam kräver dock aktiverings kod men bara att googla på det.

Har koden hemma men är på jobbet just nu så är det nån som behöver den messa mig så fixar jag den ikväll om ni inte googlat fram den själva dvs eller om nån skriver den här.

Tänk bara på att vanliga supporten inte gäller på den vad jag vet..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mod, lås tråden och elda upp den!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Blir PC för min del, är grymt sugen på spelet. Är dock jäkligt tveksam till att de får spelet att fungera särskilt bra i början. Alla mina varningsklockor klämtar. Hoppas innerligt att jag har fel.

Hur känns det nu en stund efter release. Har du fått tinnitus?


signatur

Niet.

1
Skriv svar