The Witcher 3 får Game of the Year-utgåva

Robot
Medlem
The Witcher 3 får Game of the Year-utgåva

Härligt! Jag har väntat på det här, äntligen ska det bli av att spela det här mästerverket.

Är det någon som vet om det kommer att följa med en tjock guidebok som det har gjort till de andra två spelen?

Releasehästryttare

Bra för folk som inte spelet det än, vilket är typ 2 pers på vår planet

Medlem

Frågan är om man får goty-utgåvan om man redan äger originalspelet?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

k3m
Medlem

Ni som inte köpt det än har nu chansen att göra det. det är många dygns suveränt rollspelande

Medlem

Kommer detta på Steam? Blir det rea 30-75% kommer jag köpa det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har faktiskt inväntat ett liknande släpp, börjar bli dags med andra ord.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Köttade sönder witcher 3, sen var jag tvungen formatera datorn. Gog Galaxy sparar inte på cloud. Tackar, kommer inte röra witcher 3 på väldigt länge.

Ambassadör
Xbox

Men jag förstår inte... Inga Mega-Weapon-Epic-pack-DLC för 100 spänn, eller always online DRM + Super Mappack för 500 kr? Varför mjölkar de inte?


signatur

Jump in.

Medlem

Ok, inget gnäll utan seriösa tankar som slutar i en fråga.

Jag försökte verkligen spela ettan och jag tror jag testa tvåan. Jag avskydde stridsystemet. Så jag kom inte långt i spelen.
Var något med light/medium/hard slag/stances.

Enkla frågan är om det är samma'ish stridssystem i trean?
För världen är verkligen up my alley.

Cheers!


signatur

Bara gör det.

Avstängd

Är Witcher 3 ett måste ha spelat de första spelen för att förstå handlingen?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av SebastianV:

Är Witcher 3 ett måste ha spelat de första spelen för att förstå handlingen?

Här har du en sammanfattning av de två första på 5 min! : https://www.youtube.com/watch?v=AXfW2LWK3m4

Självklart är det bättre/roligare att ha spelat de första, men måste är nog lite starkt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Ok, inget gnäll utan seriösa tankar som slutar i en fråga.

Jag försökte verkligen spela ettan och jag tror jag testa tvåan. Jag avskydde stridsystemet. Så jag kom inte långt i spelen.
Var något med light/medium/hard slag/stances.

Enkla frågan är om det är samma'ish stridssystem i trean?
För världen är verkligen up my alley.

Cheers!

Skrivet av SebastianV:

Är Witcher 3 ett måste ha spelat de första spelen för att förstå handlingen?

1:an kan man skippa, tvåan är faktiskt bra när man kommer in i det, man får behålla savefilen från tvåan till 3:an, så alla tatueringar osv följer med på geralt in i 3:an. 3:an är mycket snabbare stridssystem och bättre flyt i allt. Ni borde helt klart spela 3:an, ni kommer inte bli besvikna!

k3m
Medlem
Skrivet av Groggo:

Ok, inget gnäll utan seriösa tankar som slutar i en fråga.

Jag försökte verkligen spela ettan och jag tror jag testa tvåan. Jag avskydde stridsystemet. Så jag kom inte långt i spelen.
Var något med light/medium/hard slag/stances.

Enkla frågan är om det är samma'ish stridssystem i trean?
För världen är verkligen up my alley.

Cheers!

nä!

k3m
Medlem
Skrivet av SebastianV:

Är Witcher 3 ett måste ha spelat de första spelen för att förstå handlingen?

nä!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av SebastianV:

Är Witcher 3 ett måste ha spelat de första spelen för att förstå handlingen?

nä!

Men det hjälper lite vid vissa val i spelet, dock inte nödvändigt.
Men Witcher 2 är riktigt bra och kostar en spottstyver så jag rekommenderar att köra det först.

Avstängd
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Groggo:

Ok, inget gnäll utan seriösa tankar som slutar i en fråga.

Jag försökte verkligen spela ettan och jag tror jag testa tvåan. Jag avskydde stridsystemet. Så jag kom inte långt i spelen.
Var något med light/medium/hard slag/stances.

Enkla frågan är om det är samma'ish stridssystem i trean?
För världen är verkligen up my alley.

Cheers!

Skrivet av SebastianV:

Är Witcher 3 ett måste ha spelat de första spelen för att förstå handlingen?

1:an kan man skippa, tvåan är faktiskt bra när man kommer in i det, man får behålla savefilen från tvåan till 3:an, så alla tatueringar osv följer med på geralt in i 3:an. 3:an är mycket snabbare stridssystem och bättre flyt i allt. Ni borde helt klart spela 3:an, ni kommer inte bli besvikna!

2'an är jag intresserad något mer av att köra före innan jag påbörjar 3'an.

Det släpptes ändå inte för så längesedan och ser än idag snyggt ut.

Medlem

Känns lite sådär när man lagt ner en slant på själva spelet och sedan 200-300kr för vardera expansion och nu släpps allt-i-ett för några hundralappar (säkerligen billigare än de jag lagt ut för spel+expansioner) men.... Jag fick i alla fall 4 st Gwent Desk'S!


signatur

Tjena, det var jag som byggde Dödstjärnarn, så ere !

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Groggo:

Ok, inget gnäll utan seriösa tankar som slutar i en fråga.

Jag försökte verkligen spela ettan och jag tror jag testa tvåan. Jag avskydde stridsystemet. Så jag kom inte långt i spelen.
Var något med light/medium/hard slag/stances.

Enkla frågan är om det är samma'ish stridssystem i trean?
För världen är verkligen up my alley.

Cheers!

Skrivet av SebastianV:

Är Witcher 3 ett måste ha spelat de första spelen för att förstå handlingen?

1:an kan man skippa, tvåan är faktiskt bra när man kommer in i det, man får behålla savefilen från tvåan till 3:an, så alla tatueringar osv följer med på geralt in i 3:an. 3:an är mycket snabbare stridssystem och bättre flyt i allt. Ni borde helt klart spela 3:an, ni kommer inte bli besvikna!

2'an är jag intresserad något mer av att köra före innan jag påbörjar 3'an.

Det släpptes ändå inte för så längesedan och ser än idag snyggt ut.

Yep, spela tvåan först. Ettan kan du hoppa, det är inte hela världen att missa ettan. Speciellt inte nu när vi vet vilken riktning handlingen går i.

k3m
Medlem
Skrivet av melfist:

Känns lite sådär när man lagt ner en slant på själva spelet och sedan 200-300kr för vardera expansion och nu släpps allt-i-ett för några hundralappar (säkerligen billigare än de jag lagt ut för spel+expansioner) men.... Jag fick i alla fall 4 st Gwent Desk'S!

Jag tycker Witcher 3 samt båda expansioner är väldigt prisvärda. det känns riktigt bra att ha köpt de till fullt pris. att det nu redan kommer en goty utgåva billigare gör mig oxå glad, då fler får chansen att uppleva spelet

just det. jag har slängt mindre pengar på skitspel, det känns däremot surt.

Kul. Ska testas sedan med mitt nya GeForce 1070-kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sweet då kan man vänta att det kostar två euro på steam då. Starta upp 1 för fjärde gången stänga av det efter 15 min trött på alla buggar och konstatera att jag inte spelar igenom dem nu heller.

Gen
Medlem

Undrar hur det blir med oss som redan har spelet på GoG. Får vi någon rabatt på GOTY?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av melfist:

Känns lite sådär när man lagt ner en slant på själva spelet och sedan 200-300kr för vardera expansion och nu släpps allt-i-ett för några hundralappar (säkerligen billigare än de jag lagt ut för spel+expansioner) men.... Jag fick i alla fall 4 st Gwent Desk'S!

Jag tycker Witcher 3 samt båda expansioner är väldigt prisvärda. det känns riktigt bra att ha köpt de till fullt pris. att det nu redan kommer en goty utgåva billigare gör mig oxå glad, då fler får chansen att uppleva spelet

just det. jag har slängt mindre pengar på skitspel, det känns däremot surt.

Håller med till 110%. Har lagt 500 timmar på det spelet. Det är så bra att jag först spelade 70 timmar på normal svårighetsgrad och sen började om på death march för att det kändes som en bättre svårighetsgrad + jag ville ha steam achievement för att ha klarat hela spelet på svåraste. Jag hade INGENTING emot att spela om dem där 70 timmarnas worth of content. Så bra är spelet.

Medlem
Skrivet av Remus:

Kommer detta på Steam? Blir det rea 30-75% kommer jag köpa det.

30 kan du få men 75 för detta får du vänta minst ett, kanske två år på när man iakttar hur Steam prissätter nuförtiden. De har blivit mycket mer restriktiva i att kasta grymma rabatter omkring sig. Det skulle inte förvåna mig om Sony ger ett bättre erbjudande innan Steam för de har gått åt andra hållet till att nuförtiden ge riktigt bra deals ibland. Förr i tiden var ju deras rabatter störtlöjliga.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Devan:

Bra för folk som inte spelet det än, vilket är typ 2 pers på vår planet


signatur

Everybody needs help.

Avstängd

Klart bästa spelet jag spelat förutom FIFA


signatur

PS5 och inget annat.

k3m
Medlem
Skrivet av breahl:

Klart bästa spelet jag spelat förutom FIFA

hahaha

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:
Skrivet av melfist:

Känns lite sådär när man lagt ner en slant på själva spelet och sedan 200-300kr för vardera expansion och nu släpps allt-i-ett för några hundralappar (säkerligen billigare än de jag lagt ut för spel+expansioner) men.... Jag fick i alla fall 4 st Gwent Desk'S!

Jag tycker Witcher 3 samt båda expansioner är väldigt prisvärda. det känns riktigt bra att ha köpt de till fullt pris. att det nu redan kommer en goty utgåva billigare gör mig oxå glad, då fler får chansen att uppleva spelet

just det. jag har slängt mindre pengar på skitspel, det känns däremot surt.

Håller med till 110%. Har lagt 500 timmar på det spelet. Det är så bra att jag först spelade 70 timmar på normal svårighetsgrad och sen började om på death march för att det kändes som en bättre svårighetsgrad + jag ville ha steam achievement för att ha klarat hela spelet på svåraste. Jag hade INGENTING emot att spela om dem där 70 timmarnas worth of content. Så bra är spelet.

Nu menar jag inte att spelet är dåligt, jag som många andra, älskar det


signatur

Tjena, det var jag som byggde Dödstjärnarn, så ere !

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Bra för folk som inte spelet det än, vilket är typ 2 pers på vår planet

Yep!, jag och min syster!

12
Skriv svar